پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

احسان جوانمرد فیلمنامه نویس و نویسنده سریال «جیران» کاری از حسن فتحی به توقف پخش این مجموعه از شبکه نمایش خانگی که با دستور قضایی رخ داده است، واکنش نشان داد.

جیران

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال توقیف مجموعه تاریخی عاشقانه «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، احسان جوانمرد فیلمنامه نویس و نویسنده سریال «جیران» در واکنش به این توقیف که با دستور قضایی رخ داده است در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:

« یک: متأسفانه بار دیگر باید شاهد یک فرآیند خسته‌کننده‌ قضایی برای تعیین تکلیف وضعیت جیران باشیم. آنچه در شوراهای داوری وزارت ارشاد و ساترا اتفاق افتاد عینا دارد تکرار می‌شود؛ دوباره حکم موقت توقیف و دوباره اعتراض ما به حکم اولیه و احتمالا دوباره هیئت‌های کارشناسی باید بنشینند متن و تصویر جیران را با یک سریال به هر دلیل تعطیل‌شده مقایسه کنند و نظر بدهند.

نتیجه؟ من شک ندارم مثل دو نوبت قبلی این بار هم یک رسیدگی غیرشتابزده و منصفانه نشان خواهد داد که این دو کار جز نام ناصرالدین‌شاه در هیچ چیزی با هم مشترک نیستند. فارغ از بحث کیفیت (اصلا فرض کنیم آن سریال هزار بار بهتر از جیران ساخته شده) تفاوت دو قصه با هم انقدر واضح است که مقایسه‌ و شبیه دانستنشان جز خنده‌ی حضار نتیجه‌ای ندارد.

دو: فیلیمو به عنوان پلتفرم پخش و همچنین تهیه‌کننده و کارگردان جیران نظرشان این بود که بعد از غائله‌های ارشاد و ساترا تمرکز مخاطب را با شکایت متقابل بر هم نزنیم (من می‌توانستم و می‌توانم با استناد به ثبت طرح جیران در سال ۹۳ در شورای فیلم و سریال شبکه سه مقابله به مثل کنم و توپ این دعوا را از زمین «تاریخ پروانه ساخت» به زمین «تاریخ ثبت قصه» بیندازم.

آقایان فتحی و عفیفه هم می‌توانند با توجه به تقدم ما در تاریخ ثبت طرح، تاریخ ثبت فیلم‌نامه کامل و تاریخ پخش، از طرف مقابل شکایت کنند. مماشات کردند و حالا این هم نتیجه؛ با عزمی که در دوستان می‌بینم این مرحله را هم که رد کنیم دفعه‌ بعد باید در دادگاه‌های بین‌المللی دنبال شاکی هروله کنیم).

سه: شاکی باهوشی داریم که نه در ارشاد نه در ساترا و نه حالا در قوه قضاییه هرگز در شکایتش نامی از بنده نمی‌برد و هر بار صرفا آقایان عفیفه و فتحی را به دادگاه می‌کشد تا بحث سال ۹۳ مسکوت بماند.

چهار: توقف پخش اگر چه در جای خود به دلیل تضییع حقوق میلیون‌ها مخاطب اتفاقی غم‌انگیز است اما من آرزو می‌کنم این بار قاضی حکم کند تا زمانی که سریال آن دوستان به طور کامل ساخته و پخش نشده جیران حق پخش نداشته باشد تا یک بار برای همیشه این بازی کثیف خاتمه پیدا کند.

پنج: همین جا از مدیران فیلیمو تقاضا می‌کنم به قیمت توقیف ابدی سریال جیران هم که شده با باج‌خواهان وارد مذاکره نشوند و ریالی برای تسریع پخش سریال هزینه نکنند. این روش باج‌خواهی و دیه‌بگیری اگر به رسمیت شناخته شود این سینما رنگ آرامش نخواهد دید. دیدیم که مماشات و مصالحه جواب نداد و شک نکنید در ادامه هم جواب نمی‌دهد؛ بگذارید آن کار پخش شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد. کفایت مذاکرات.»

جزئیات تازه از عاقبت سریال جیران | سازندگان کدام سریال از جیران شکایت کرده‌اند؟ | واکنش فیلیمو

پخش سریال جیران متوقف شد | اعلام شرط ادامه سریال

کد خبر 692015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha