همشهری آنلاین: متحدان هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا در اکثر ایلات این کشور در انتخابات فرمانداری‌ها و شهرداری ها به پیروزی رسیدند.

به گزارش ال موندو، با شمارش بیش از 95 درصد از ارا آژانش انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که متحدان هوگو چاوز در انتخابات روز یکشنبه23 نوامبر در 17 ایالت پیروز شده‌اند.

متحدان چاوز از حزب واحد ونزوئلا اما در مراکز بزرگ جمعیتی این کشور شکست خورده‌اند. در ایالات سولیا و میراندا مخالفان فرمانداری این ایالات را به دست آورده‌اند و شهردار کارکاس نیز از میان مخالفان چاوز انتخاب شده است.

65.45 درصد از 17 میلیون واجد شرایط رای در ونزوئلا در این انتخابات شرکت کرده‌اند که در نوع خود رکوردی در سال‌های اخیر محسوب می شود.

رئیس جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اعلام کرد که چه کسی می‌تواند بگوید در ونزوئلا دیکتاتوری حاکم است... من از مخالفان می‌خواهم که پبذیرند ما نسبت به آن‌ها با احترام برخورد می‌کنیم و به رای اکثریت اهمیت می دهیم.

چاوز افزود:اگر می‌خواهند به دروغ پردازی‌هایشان مبنی بر اینکه چاوز در این انتخابات شکست خورد ادامه دهند، بگذارید که ادامه دهند.بدون در نظر گرفتن دو ایالتی به طور تکنیکی آرای ما با مخالفان برابر است. ما در 17 ایالت برنده شده‌ایم.

این سخنان در حالی از سوی رئیس جمهور ونزوئلا بیان می‌شوند که مخالفان تنها در 3 ایالت، که اداره دو ایالت از این سه ایالت را پس از انتخابات سال 2004 در دست داشتند، به پیروزی رسیدند. ایالت جدیدی که مخالفان در آن به پیروزی رسیدند، میراندا نام دارد که پر جمعیت ترین ایالت ونزوئلا محسوب می‌شود و بخشی از شهر کاراکاس، پایتخت و پر جمعیت ترین شهر ونزوئلا در آن قرار دارد.

بنا بر گزارش ال موندو نتایج انتخابات در ایالت کارابوبو که در مرکز ونزوئلا واقع شده و ایالت با اهمیت صنعتی تلقی می‌شود، هنوز اعلام نشده است. ایالت کارابوبو سومین ایالت ونزوئلا از نظر وسعت و از نظر جمعیتی نیز دومین ایالت این کشور است.

چاوز و متحدانش در انتخابات محلی سال 2004 نیز به پیروزی رسیده بوند و توانسته بودند اداره امور 21 ایالت از 23 ایالت ونزوئلا را در دست گیرند. در مقابل نیز مخالفان در دو ایالت به پیروزی رسیده بوند.

در این دوره اما کاندیداها برای تصدی مقام فرمانداری 22 ایالت و 330 شهرداری به رقابت پرداخته بودند.

کد خبر 69177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز