معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: حدود ۱۰۰۰ نقطه از شهر آلوده به موش‌های موذی است که بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی رخنه کرده‌اند.

سگ

شادی مالکی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند درصدد است با همکاری مرکز تحقیقات شهرداری تهران، کار تحقیقاتی درباره سگ و موش‌های شهر را شروع کند، گفت:‌ موش حیوان موذی است که نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد آن در شهر ارائه داد اما با وجود مکان‌های آلوده و نوع آنها می‌توان به طور تقریبی اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ نقطه از شهر آلوده به این جانوران است که بیشتر در مناطق جنوبی و مرکزی رخنه کرده‌اند. به طور کلی باید گفت هر کجا که دورریز غذا و سبزیجات بیشتر است، این جانوران آنجا حضور دارد.

او افزود: در چند ماه گذشته سازمان مدیریت پسماند با بررسی‌های کارشناسی، بازدیدهای میدانی، دریافت پیام‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ نسبت به شناسایی کلونی‌ها و محل‌های آلوده در مناطق اقدام کرده است تا بتواند نسبت به طعمه‌گذاری و کنترل آنها اقدامات کنترلی مناسب را انجام دهد. حالا هم با استفاده از نیروهای متخصص و پتانسیل مراکز علمی و دانشگاهی به اهداف مورد نظر و ایده‌آل‌ در این زمینه نزدیک می‌شویم.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه چه اقداماتی برای سگ‌های ولگرد در دستور کار است، افزود:‌ تهران حدود ۵ تا ۶ هزار سگ بدون صاحب دارد که برای ساماندهی آنها هم کار تحقیقاتی با مرکز مطالعات شهرداری را آغاز کرده‌ایم و به زودی به آمار دقیق‌تری از این سگ‌ها در شهر خواهیم رسید. 

جمع آوری سگ‌های ولگرد با گشت خودرویی و پیاده

او افزود: اکنون با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بکارگیری دو پیمانکار در بخش‌ مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه و بخش زنده‌گیری در حال انجام ماموریت خود در این حوزه هستیم. سگ‌های بلاصاحب جمع آوری شده از شهر به نقاهتگاه منتقل می‌شوند و اگر مبتلا به بیماری باشند به آنها رسیدگی خواهد شد و سپس بعد از مساعد شدن حالشان به عنوان سگ‌های سالم به تشکل‌های زیست‌محیطی واگذار و سپس به صورت قانونی به افراد حقیقی به عنوان سگ نگهبان معرفی می‌شوند. اگر هم واگذار نشوند شهرداری با تغذیه سالم و حضور دامپزشک از آنها نگهداری می‌کند. واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌ها بعد از ورود به نقاهتگاه آرادکوه از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان است.

مالکی در همین راستا از همکاری یک پیمانکار دیگر در بخش خصوصی اضافه کرد و گفت: یک پیمانکار دیگر با ۲۰ گروه زنده‌گیری در تهران مشغول فعالیت است. آنها با گشت خودرویی و پیاده در شهر و به خصوص مناطق حاشیه در حال جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب هستند.

کد خبر 691747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha