همشهری آنلاین: کارخانه احیای مستقیم زمزم دو، بزرگترین کارخانه تولیدآهن اسفنجی در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی درسال، دوشنبه 4 آذر در جریان سفر رئیس جمهوری به خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این کارخانه یکی از طرح‌هایی است که با سرمایه گذاری یک تریلیون ریال و اشتغال زایی 120 نفر و غیرمستقیم 1200 نفر در شرکت فولاد خوزستان، به بهره برداری می‌رسد.

محصول این کارخانه ، آهن اسفنجی با کیفیت استاندار جهانی و درجه فلزی 92 درصد است که با استفاده از کندله سازی سنگ آهن و گاز احیایی حاصل از شکست گاز طبیعی و برمبنای فرآوری احیای مستقیم تولید می‌شود.

تمامی فعالیت‌های طراحی، ساخت و نصب این کارخانه توسط کارشناسان ایرانی انجام شده است که با بهره برداری ازآن علاوه بر 25 درصد صرفه جویی ارزی ، افزایش تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی با فولاد خام، کاهش آلودگی و مصارف انرژی و مواد و سود آوری شرکت را به دنبال خواهد داشت.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری صبح دوشنبه در حالی که علی اصغر محرابیان وزیر صنایع و معادن وی را همراهی می‌کرد، وارد اهواز شد تا چندین طرح بزرگ صنعتی و معدنی آماده بهره برداری در استان خوزستان را افتتاح کند.

رییس جمهور در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه اهواز مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از مقامات و مدیران محلی قرار گرفت.

کد خبر 69151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز