به نقل از تیم تحقیقاتی سایت ماهان تیموری: اگر نگاهی به کشور های در حال توسعه جهان بیاندازیم متوجه می شویم که حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد بیزنس های آنها را کسب و کارهای کوچک خانگی و بانوان و آقایانی که در خانه خود کسب و کار راه انداخته اند و از طریق آن امرار معاش می کنند، تشکیل می‌دهد.

راه انداز کسب و کار تولیدی

این آمار در کشور های در حال توسعه مانند ایران به سه تا چهار درصد کاهش می‌یابد. این تفاوت عظیم در آمار  نشان می‌دهد که راه اندازی کسب و کار های خانگی علاوه بر آنکه در زندگی افراد تاثیرگذار است، به رشد اقتصادی کشورها نیز کمک شایانی می‌کند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله راجع به انواع راه های کسب درآمد در خانه با شما صحبت کنیم.

راه انداز کسب و کار تولیدی

یکی از راه های کسب درآمد در خانه تولید محصول و فروش آن به دیگران است. در گام نخست باید بررسی کنید که در کدام یک از ایده های تولید محصول که مناسب کسب درآمد در خانه هستند، برای شما مناسب خواهند بود.

تولید اکسسوری 

یکی از راه های کسب درآمد در خانه ساخت اکسسوری و  فروش آن به دیگران است. برای مثال شما می توانید با فلز، چوب و….. اکسسوری تولید کنید و از فروش آنها به دیگران درآمد زیادی را به دست آورید. انواع اکسسوری ها از قبیل گلدان،جاشمعی، لوازم تزئینی، دستبند و گردنبند و….. از جمله وسایلی است که با کمی ذوق و خلاقیت می‌توانید تولید کنید. تولید اکسسوری جز  بهترین راه‌های کسب درآمد در خانه برای بانوان است. زیرا زنان خانه دار ذوق کافی و توانایی گشتن در بازار به دنبال مواد اولیه باکیفیت را دارا هستند. 

برای مطالعه مقاله مهم  درآمدزایی در منزل برای خانمها روی این لینک کلیک کنید.

پخت غذای خانگی

اکثر کسانی که در بازار حجره دارند به دلایل مختلف هر روز نمی توانند از خانه برای خودشان غذا درست کنند. این موضوع باعث به وجود آمدن فرصت شغلی پخت غذای خانگی شده است. شما می توانید در خانه خودتان غذا درست کنید و از طریق پخش کردن آن در بازار و فروختن به مغازه داران مختلف درآمد خوبی را به دست بیاورید. 

اگر در محلی زندگی می کنید نسبت به بازار بزرگ تهران فاصله زیادی دارد، می توانید  یکی از مراکز خرید و بازارچه‌هایی که نزدیک محل سکونت شماست را انتخاب کنید و غذای خود را در آنجا به فروش برسانید. اگر افرادی که در آن بازارچه‌ها کار می‌کنند از کیفیت غذا و خانگی بودن آن مطمئن شوند و از طرفی از مزه غذا نیز خوششان بیاید، درآمد خوبی را به دست خواهید آورد. 

این کار سختی های مخصوص به خود را نیز داراست که پیش از وارد شدن به این حوزه باید آن را بپذیرید. به هر حال شما قرار است که در این کسب و کار در حجم زیاد غذا تولید کنید. تولید غذا در حجم زیاد خطراتی از قبیل سوختگی با روغن و……. را دارا است. آشپزخانه شما باید ظرفیت پخت حجم ۵۰ تایی غذا را دار باشد. 

در اوایل کار برای فروش غذا باید راه بسیاری را به صورت پیاده در بازار طی کنید و ۳۰ تا ۴۰ غذا را با خودتان حمل کنید. ولی پس از مدتی کوتاهی مشتریان ثابتی پیدا می کنید و به تعداد سفارشات غذا درست می کنید و به محض رسیدن به بازار، غذای آنها را تحویل می دهید. پس از مدتی که کسب و کار خانگی شما رونق گرفت، افرادی را برای تحویل غذا استخدام می کنید. 

تولید میوه خشک

شما با خرید دستگاه خشک کن، می توانید انواع میوه ها را خشک کنید و در بسته بندی های مختلف به فروش برسانید. در کنار میوه خشک می توانید انواع لواشک را نیز بفروشید. در دوران کرونا کسب و کار های زیادی با این محوریت به وجود آمدند. به دلیل وجود پلتفرمی مانند اینستاگرام، کسب درآمد در خانه برای بانوان بسیار ساده تر از گذشته شده است. 

تولید میوه خشک و کسب درامد از آن

فروش محصول و درآمدزایی از طریق آن 

فروش محصول از جمله راه های کسب درآمد در خانه است که در دوران کرونا توانست رونق بسیاری بگیرد. برای اینکار شما باید تامین کنندگان مناسبی را پیدا کنید. منظور از تامین کننده مناسب، تامین کننده ای است که به موقع اجناس را به شما تحویل می دهد و در ابتدای کار بابت پرداخت ها با شما کنار می آید. 

فروش پوشاک، فروش لوازم الکترونیکی مانند شارژر موبایل، هندزفری، قاب تلفن همراه، فروش قهوه، زیورآلات و …..  از جمله ایده های فروش محصول هستند.

فریلنسری و پروژه گرفتن

یکی دیگر از بهترین راه های کسب درآمد در خانه، فریلنسری و گرفتن پروژه است. اگر در یکی از شاخه های زیر دانش دارید می توانید در آن حوزه پروژٰه بگیرید. کسب درآمد در خانه برای بانوان از طریق فریلنسری بسیار ساده تر شده است. برای پروژه گرفتن می بایست روی اینستاگرام و لینکدین خود کار کنید و در ابتدا از طریق تولید محتوا در آنها، دیگران را از وجود خود آگاه کنید تا بتوانید پروژه بگیرید. 

  • وبلاگ نویسی و استراتژی محتوا
  • خدمات سئو
  • انجام خدمات گرافیکی
  • تدوین ویدیو
  • ادمینی اینستاگرام 
  • طراحی سایت
  • عکاسی 

راه اندازی کسب  و کار خدماتی

پرستاری از کودک، نگهداری حیوانات خانگی، مراقبت از سالمندان، نظافت منزل از جمله کسب و کار های خانگی هستند که می توانند درآمدزایی از خانه را به همراه داشته باشند. 

کلام آخر

راه های کسب درآمد در خانه بسیار زیاد است و در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره کردیم. برای موفق شدن در این کسب و کارها باید شخصیت عامل و مسئولیت پذیری داشته باشید و ایده‌ای را انتخاب کنید که با شخصیتتان سازگاری داشته باشد. 

کد خبر 691222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha