مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

پروفیل آهن یکی از مقاطع فولادی فولادی کاربردی در ساختمان سازی و صنایع مختلف است. کاربردهای متنوع پروفیل های آهن، کارخانه‌ها را وادار کرده است این مقاطع مفید را در شکل‌های مختلف با ضخامت‌های کم و زیاد تولید کنند.

image-20220717104535-1.jpeg

کارخانه‌های مختلف این مقاطع را با روش های مختلف از جمله نورد گرم و نورد سرد تولید می‌کنند. انتخاب نوع پروفیل باید پس از بررسی دقیق روش تولید، شکل ظاهری مقطع و ضخامت صورت گیرد. این نحوه تولید و سایز یکی از مواردی است که در زمان خرید روی قیمت کالای شما تاثیر می‌گذارد. قیمت پروفیل علویجه، قیمت پروفیل کارخانه یاران، قیمت پروفیل نیکان و دیگر کارخانه‌های برتر لوله و پروفیل روزانه با توجه به این موارد تعیین می‌شود.

در ادامه تیم مرکزآهن شما را با انواع پروفیل‌ها از نظر جنس، کاربرد و نحوه تولید آشنا می‌کند تا در زمان خرید بتوانید بهترین مقطع را انتخاب کنید.   

انواع پروفیل از نظر روش تولید

یکی از مواردی که می‌تواند نوع پروفیل شما و مشخصات آن را تحت تاثیر قرار دهد، روشی است که برای تولید آن استفاده می‌شود. شکل پذیری پروفیل، کارایی و قیمت پروفیل با توجه به نحوه تولید آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی دو روش برای تولید پروفیل مورد استفاده قرار می‌گیرد: نورد گرم و نورد سرد.

  • پروفیل نورد سرد: برای تولید پروفیل با کمک روش نورد سرد از دستگاه پرس، غلتک یا خم کردن استفاده می‌کنند. این دسته پروفیل‌ها بیشتر برای قسمت‌های سبک‌کاری ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح پروفیل‌های نورد سرد بسیار صاف بوده و حالی صیقلی مانند دار. سقف کاذب، درب و پنجره، پروفیل Z و ... پروفیل‌هایی هستند که به این روش تولید می‌شوند.
  • پروفیل نورد گرم: این دسته پروفیل‌ها به دلیل شکل گیری در دمای بسیار بالا، مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی و زدگی دارند. سطح پروفیل‌هایی که به روش نورد گرم تولید می‌شوند کمی خشن است چرا که یک لایه اکسیدی روی سطح وجود دارد. از جمله انواع پروفیل‌های نورد گرم می‌توان به انواع مختلف لوله، قوطی‌های مربعی و مستطیلی، ناودانی، تیرآهن بال پهن، سپری و ... اشاره کرد.

شما می‌توانید قیمت پروفیل آهنی را با توجه به نحوه ساخت در سایت‌های فروش مقاطع فولادی بررسی کنید. قیمت پروفیل پنجره، قیمت پروفیل نوع Z، قیمت روز تیرآهن و دیگر مقاطع در سایت مرکزآهن ارائه و قابل استعلام است.

انواع پروفیل آهن، مشخصات و کاربرد

انواع پروفیل از نظر آلیاژ

یکی از دیگر روش‌های تعیین نوع پروفیل، آلیاژی است که برای تولید این مقاطع استفاده می‌شود. نوع فولادی که برای تولید پروفیل استفاده می‌شود، تاثیر بسزایی در محل استفاده و کیفیت آن دارد. برای مثال پروفیل‌های گالوانیزه برای مکان‌هایی که امکان زنگ زدگی وجود دارد از پروفیل‌های آهن انتخاب بهتری هستند. چند نوع کاربردی از انواع پروفیل‌های فولادی در ادامه برای شما ارائه شده است:

  • پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیوم با استفاده از شمش‌های آلومینیومی تولید می‌شود. این نوع پروفیل نه تنها از انعطاف بالایی برخوردار است بلکه مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. پروفیل آلومینیوم غیر قابل احتراق بوده و از نظر ظاهری کدر و غیردرخشان است. قیمت قوطی آلومینیوم بسیار مقرون به صرفه است. این محصول را می‌توان به طور کامل بازیافت کرد.
  • پروفیل گالوانیزه: زمانی که پروفیل آهنی را با یک روکش مقاوم بپوشانند، پروفیل‌های گالوانیزه تولید می شود. پروفیل گالوانیزه در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد. مقاومت بالا و قابلیت ضد زنگ این نوع پروفیل را برای ساختمان‌سازی، فرودگاه، وسایل نقلیه و ... انتخابی مناسب تبدیل کرده است. این محصول یکی از پراستفاده‌ترین انواع پروفیل در بازار است.
  • پروفیل استنلس استیل: پروفیل استیل یا همان استنلس استیل از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. نوع استیل ضد زنگ استفاده شده در این محصولات می‌تواند استیل ۳۱۶، ۳۰۴ و ۲۰۱ باشد. پروفیل استیل را می توان در سطح مقطع دایره، مربع و مستطیل خریداری کرد. قیمت پروفیل استیل از دیگر انواع پروفیل‌ها گران‌تر است. این پروفیل‌ها در صنایعی همچون ساختمان سازی، نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پروفیل کامپوزیت: یکی دیگر از پروفیل‌هایی که در می‌توانید در صنعت خود مورد استفاده قرار دهید، پروفیل کامپوزیتی است. پروفیل فایبرگلاس (FRP) با استفاده از رزین پلی استر تولید شده و یکی از بهترین مقاطع برای استفاده در نقاط شرجی کشور است. مقاومت بسیار زیاد، طول عمر بالا و عملکرد باورنکردنی این محصولات در برابر زلزله و ضربه، آن‌ها را به یکی از پرکاربردترین مقاطع در ساخت و ساز  تبدیل کرده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید پروفیل‌ها با توجه به مواد اولیه، انواع مختلفی را دارا هستند. قیمت پروفیل آلومینیوم، قیمت پروفیل استیل، کامپوزیت و گالوانیزه با توجه به  قیمت روز مواد اولیه این مقاطع و کارخانه تولید کننده تغییر می‌کند. برای همین در زمان انتخاب پروفیل باید جنس آن را در نظر بگیرید و بررسی قیمت را نیز از یاد نبرید.

انواع پروفیل آهن، مشخصات و کاربرد

انواع پروفیل از نظر کاربرد

به طور کلی پروفیل‌ها دو نوع صنعتی و ساختمانی دارند. تمام پروفیل‌های موجود در بازار را می‌توان در این دو دسته قرار داد.

پروفیل‌هایی که ساختمانی نامیده می‌شوند به طور واضح برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهمترین و کاربردی ترین انواع پروفیل‌های ساختمانی، پروفل در و پنجره، پروفیل لنگه دری، پروفیل آبرو، پروفیل ناودانی و پروفیل تسمه است. کاربرد، کیفیت و قیمت هر کدام از انواع پروفیل‌های ساختمانی با دیگری متفاوت است. قیمت پروفیل درب و پنجره را می‌توانید با توجه به کارخانه آن بررسی کرده و تفاوت قیمت را مشاهده کنید.

پروفیل صنعتی دسته دوم است که با نام پروفیل سنگین نیز شناخته می‌شود. این پروفیل به صورت تخصصی در صنایع مختلف استفاده شده و با روش نورد گرم تولید می شود. ابعاد پروفیل های سنگین بسیار زیاد بوده و وزن این محصولات بالا است. این دسته پروفیل را برای پروژه‌های عمرانی بزرگ (ساخت سد، پل، بیلبورد و آسمان‌ خراش‌ها ) استفاده می‌کنند.

انواع پروفیل آهن، مشخصات و کاربرد

دسته‌بندی پروفیل با شکل ظاهری

زمانی که شما پروفیل‌های مختلف را کنار یکدیگر بگذارید اولین موضوعی که توجه شما را جلب می‌کند، ظاهر متفاوت این مقاطع با یکدیگر است. پروفیل دو نوع بسته و باز دارد. پروفیل‌های باز دارای سطح مقطع به شکل Z، U، T، I، پروفیل کلاهی، پروفیل فرانسوی و ... هستند.

پروفیل‌های نوع بسته نیز با سطح مقطع‌های متنوع در بازار تولید می‌شوند. از انواع پروفیل بسته می‌توان پروفیل لنگه دری، پروفیل مستطیل، پروفیل مربعی، پروفیل کلافی و پروفیل HSS را نام برد.

تمام انواع پروفیل‌های باز و بسته با آلیاژها و ضخامت‌های مختلف تولید شده و با توجه به این موضع تغییر قیمت پیدا خواهد کرد. برای بررسی قیمت پروفیل‌ آهنی مختلف به سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن مراجعه کنید.

-----------------

تلفن مرکزآهن: ۰۳۱۳۵۱۵۵-۰۳۱۳۵۱۵۶

آدرس وب‌سایت ارائه دهنده قیمت روز آهن مرکزآهن:  https://www.markazeahan.com/

آدرس مرکزآهن: اصفهان، خیابان امام خمینی، جنب بیمه تامین اجتماعی ساختمان الماس، طبقه پنجم، واحد ۵۱۵

آدرس ایمیل مرکزآهن:

info@MarkazeAhan.com

آدرس شبکه‌های اجتماعی مرکزآهن:

اینستاگرام: https://www.instagram.com/markazeahan/

تلگرام: https://t.me/markazeahan

لینکدین: https://www.linkedin.com/company/markazeahan/

توییتر: https://twitter.com/markazeahan

  

کد خبر 691130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سپیده NL ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    2 0
    خيلی عالیو کاربردی بود دستتون درد نکنه 🤗