اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سینما معتقد است تولیدات شبکه نمایش خانگی، محصولات عجیب و غریبی نیستند، محدود کردن پلتفرم‌ها باعث بیکاری هزاران نفر می‌شود و تصمیمی غلط است.

فیلیمو نمایش خانگی

به گزارش همشهری آنلاین، اسماعیل عفیفه، تهیه کننده سینما درباره پلتفرم‌های شبکه‌های نمایش خانگی گفت: به عنوان تولیدکننده به نظرم صحیح نیست که نظارت بر پلتفرم‌ها را به نهادی بسپارند که بنا بر قاعده تعارض منافع، قانونا نمی‌تواند به نمایش خانگی نظارت کند.

عفیفه با اشاره به نقش تولیدات نمایش خانگی در امرار معاش تعداد زیاد از افراد شاغل در این حوزه افزود: در سال ۱۴۰۰ حدودا گردش مالی تولیدات این حوزه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. این مبلغ، هزینه زندگی افرادی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم از تولید در نمایش خانگی، امورات معیشتی‌شان را می‌گذرانند.

وی تصریح کرد: از نظر امنیتی و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم هم، محدود کردن پلتفرم‌ها تصمیمی نادرست است که موجب بیکاری هزاران نفر می‌شود و من فکر نمی‌کنم هیچ آدم عاقلی در چنین شرایطی چنین اقدام اشتباهی را مرتکب شود.

ببینید | نمایش خانگی، زیر نظر رقیب

تهیه‌کننده سریال «میوه ممنوعه» افزود: تلویزیون تعداد زیادی شبکه‌ در اختیار دارد، بهتر است به امورات خود بپردازد، در شرایطی که مخاطبان تلویزیون روز به روز بیشتر کاهش پیدا می‌کند اگر به جای تمرکز بر نمایش خانگی، به مدیریت شبکه‌های خود بپردازد تا در کنترل افت مخاطب خود موفق‌تر خواهد بود. 

یک منفی بزرگ در کارنامه مهران مدیری | چرا امیر مقاره به یک باره نقش اول یک سریال شد؟ ‌| ناکامی مهناز افشار و محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی

عفیفه با اشاره به جلوگیری از رونق شبکه‌های ماهواره‌ای با محدود کردن فعالیت شبکه نمایش خانگی گفت: با تنگ کردن عرصه بر فضای تولیدات نمایش خانگی، به طرفداران و بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای و خارج از کشور اضافه می‌شود و این بی‌تدبیری است که افرادی را که در این حوزه در کشور فعالیت می‌کنند از کار بیکار شده و به رونق شبکه‌های خارج از کشور کمک شود.

وی تشریح کرد: تولیدات شبکه نمایش خانگی، محصولات عجیب و غریبی نیستند و چارچوبی را هم خدشه‌دار نمی‌کنند، بهتر است تلویزیون به برنامه‌ها و شبکه‌های خود بپردازد و تمرکز کند. اگر ابعاد فرهنگی و اقتصادی این حوزه را مد نظر قرار دهیم، جلوگیری از فعالیت نمایش خانگی اقدامی خطا است.

کد خبر 690999
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    یکی از مهمترین علت قوی بودن اقتصاد و غلبه کردن فرهنگ غرب تو دنیا شادی آفرینی هست. درست بر عکس ما که با غم آفرینی عشقی میکنیم.