فرهنگسرای رسانه و موسسه همشهری برای گرامیداشت یاد و خاطره محمدرضا اکبری مراسمی برگزار کرده و در آن از مستند این هنرمند فقید رونمایی می‌کنند. 

محمدرضا اکبری

به گزارش همشهری آنلاین، آبان ماه ۱۳۹۹بود که محمدرضا اکبری، ‌کارتونیست و گرافیست خوش‌ذوق روزنامه همشهری درگذشت. 

فرهنگسرای رسانه براساس رسالت سازمانی خود در جهت ارج نهادن به مقام همکاران رسانه‌ای و گرامیداشت یاد و خاطره کسانی که دیگر در بین ما نیستند، قصد برگزاری برنامه‌ای با محوریت این گرافیست فقید دارد. ویژه برنامه «دورهمی اهالی فرهنگ و رسانه» به همت فرهنگسرای رسانه و مؤسسه همشهری و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری سوفار و خانه کاریکاتور، روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود تا اهالی فرهنگ و رسانه یاد و خاطره محمدرضا اکبری را گرامی بدارند. 

هم‌چنین در این مراسم، از مستند کوتاهی که درباره این گرافیست فقید از سوی فرهنگسرای رسانه تولید شده است، رونمایی خواهد شد. عوامل تولید این مستند از مدتی پیش در مؤسسه همشهری حاضر شده و خاطراتی ناگفته از او را از زبان همکارانش ضبط کردند. در این اقدام نوآورانه که با استقبال خوب همکاران این هنرمند در موسسه همشهری روبه‌رو شد، گفت‌وگویی با همکاران و اعضای خانواده او انجام شد تا مستندی کوتاه برای این هنرمند فقید تولید شده و در مراسم دورهمی اهالی فرهنگ و رسانه رونمایی شود. 

براساس این گزارش، این ویژه برنامه روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. اعضای خانواده، دوستان و همکاران محمدرضا اکبری و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود. 

محمدرضا اکبری متولد سال۱۳۶۴ مشهد بود و از سال۱۳۸۰ سابقه همکاری با نشریاتی چون گل‌آقا، مجلات همشهری، گروه مجلات رشد، هفته‌نامه پنجره، ستون آزاد و ‌مشرقیه را داشت.  او از سال۱۳۹۳ در روزنامه همشهری مشغول به‌کار شد. بسیاری از آثار او در نمایشگاه‌های مختلفی در ایران به‌نمایش درآمده بود.

گرامیداشت یاد و خاطره گرافیست فقید روزنامه همشهری در «دورهمی اهالی فرهنگ و رسانه» 

کد خبر 690991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha