استاندار کرمانشاه با اشاره به دریافت بیش از ۱۵۰ هزار نامه مردمی در جریان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه، عمده درخواست‌های مطرح شده در این نامه‌ها را مربوط به اشتغال اعلام کرد.

سفر سید ابراهیم رئیسی به کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین‏، بهمن امیری مقدم، امروز(۲۵ تیر) در مراسم آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت کمی و کیفی پالایشگاه کرمانشاه با قدردانی از همراهی همه مردم و دستگاه‌ها در جریان سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار کرد: در این سفر بیش از ۱۵۰ هزار نامه و ۳۰ هزار تماس تلفنی با سامانه "سامد" از طرف مردم دریافت شد که عمده آنها درخواست اشتغال داشتند.

وی با بیان اینکه جواب دادن به معضل بیکاری کرمانشاه با حرف یا کار شش ماهه و یکساله انجام نمی‌شود، افزود: بیکاری کرمانشاه در بیش از ۵۰ سال گذشته در کرمانشاه مزمن شده است.

استاندار کرمانشاه یکی از مصوبات اصلی دولت در سفر به کرمانشاه که به پیشنهاد استان تصویب شد را تشکیل قرارگاه مقابله با بیکاری با مسئولیت معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد.

به گفته امیری مقدم، رفع مشکل بیکاری کرمانشاه حتما نیازمند اقدامات ملی است و توسط استان به تنهایی مرتفع نمی‌شود.

وی معتقد است، اگر این قرارگاه در کرمانشاه به موفقیت برسد، می‌تواند برای دیگر نقاط کشور هم الگو باشد و اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه از سایر دستاوردهای سفر دولت به کرمانشاه هم یاد کرد که تصویب ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه، ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی از مهمترین آنها بود و عنوان کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز ایران خودرو را هم محاسبه کنیم، این میزان تسهیلات به رقم ۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

امیری مقدم ابراز امیدواری کرد، مردم شیرینی مصوبات سفر هیت دولت به کرمانشاه را بچشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و خصوصی سازی، اظهار کرد: پالایشگاه کرمانشاه نمونه‌ای از این خصوصی سازی بود که کوچکترین اعتراض و مشکلی در آن نداشتیم.

امیری مقدم با اشاره به برنامه پالایشگاه برای افزایش کمی و ارتقا کیفیت تولیدات، خاطرنشان کرد: این ارتقا کیفیت در راستای حمایت از سلامت جامعه و محیط زیست است که دغدغه اصلی مسئولین بوده و از همین رو از آن حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت پالایشگاه باید همزمان با افزایش کیفیت باشد و این کیفی سازی از ابتدای مسیر دیده شود و اگر موانعی پیش روی آن وجود دارد، مرتفع شود.

استاندار کرمانشاه همچنین افزایش ظرفیت پالایشگاه کرمانشاه را گامی در راستای اشتغالزایی در استان دانست.

پنجشنبه هفته گذشته(۲۳ تیر) رییس جمهور در جریان سفر استانی دولت به کرمانشه سفر کرد.

کد خبر 690977
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha