همشهری آنلاین: نگهداری از سوسمارهای درختی "ایگوآنا" و "کروکودیل‌" به عنوان حیوان خانگی، در میان طبقات مرفه تهران بطور بی‌سابقه‌ای رواج یافته است.

به گزارش مهر دکتر آرش مقدمی متخصص و مشاور دامپزشکی در این زمینه به مهر گفت: بعد از پخش سریال تلویزیونی "مرد هزار چهره " فروش این جانور به شدت افزایش یافته است.

در قسمتهای پایانی سریال "مرد هزار چهره" علیرضا خمسه هنرپیشه نقش پدرخوانده گروه مافیایی این سریال به همراه خود یک سوسمار "ایگوآنا" داشت که به عنوان نمادی از ترسناک بودن و نافذ بودن او در سریال تلقی می‌گردید.

سوسمار درختی "ایگوآنا" بیش از دو دهه است که در کشورهای پیشرفته و صنعتی به جرگه حیوانات خانگی پیوسته است. اخیراً این حیوان از دیگر کشور‌ها منجمله از آمریکای جنوبی به کشور ما نیز راه یافته است.

به گفته این متخصص، ایگوانا سوسمار گیاه خوار و بی آزاری است که طول بدن آن طی مدت دو تا سه سال به دو متر خواهد رسید و دائماً رنگ خود را با محیط اطرافش هماهنگ می‌کند. این حیوان نیاز به حوضچه‌ای دارد که حداقل ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتر عمق داشته باشد و ابعاد این حوضچه باید متناسب با طول بدن حیوان باشد.

علاوه بر آن ایگوانا باید همه روزه خود را بر روی تنه‌ای از درخت بالا بکشد. به همین خاطر خریداران این حیوان مجبورند که همراه آن اقدام به خرید درخت‌های طبیعی یا مصنوعی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوع نوزاد ایگوانا در بازار با قیمت 300 الی 400 هزار تومان و نوع بالغ آن با قیمتی حتی بالاتر از یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خریداران این حیوان باید حتماً نوع آن را از پیش سفارش داده باشند و نمی‌توان بصورت حضوری این حیوان را در بازار خریداری کرد.

مدیر یکی از کلینیکهای تهران  می‌گوید: علاوه بر ایگوانا اخیراً تقاضا برای خرید "کروکودیل" در میان برخی از خانواده‌های مرفه تهرانی افزایش یافته است.

پیمان غفاری می‌افزاید: در حال حاضر برخی از خانواده‌های مرفه تهرانی بطور محدود در خانه‌های خود از "کروکودیل" نگهداری می‌کنند.

برخی از کارشناسان اجتماعی معتقدند به دلیل افزایش برخوردهای انتظامی با موضوع نگهداری و حمل حیواناتی نظیر سگ، گرایش خانواده‌ها به نگهداری حیواناتی نظیر کروکودیل، ایگوآنا، خرگوش، سنجاب و سایر جوندگان به شدت افزایش یافته است.

کد خبر 69096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز