همزمان با شروع نخستین سفر جو بایدن در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، برخی از رسانه‌های آمریکایی، مراسم استقبال از بایدن در فرودگاه جده را در مقایسه با استقبال از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین، "ضعیف" توصیف کردند.

بایدن ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی که شامگاه جمعه، تنها دقایقی بعد از ورود بایدن به فرودگاه جده منتشر کرد، نوشت نه تنها ملک سلمان، پادشاه عربستان یا محمد بن سلمان، ولیعهد وی، در فرودگاه جده حضور نداشتند، بلکه حتی شمار افسرانی که با لباس‌های رسمی در کنار فرش یاسی‌رنگ فرودگاه ایستاده بودند، در مقایسه با مراسم رسمی استقبال از ترامپ یا حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، کمتر بود.

در سال ۲۰۱۷، زمانی که ترامپ در نخستین سفر خارجی خود به عربستان سفر کرد، ملک سلمان، پادشاه عربستان در فرودگاه به استقبال او رفت.

تصاویر مقایسه استقبال فرودگاهی بایدن و ترامپ در عربستان | برای بایدن حتی عکاس‌های رسمی هم حضور نداشتند | چه کسی به استقبال ترامپ رفته بود؟

این درحالی است که روز جمعه هنگامی که بایدن وارد فرودگاه جده شد، ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و شاهزاده خالد الفیصل، امیر مکه، در فرودگاه جده، برای استقبال از رئیس‌جمهوری آمریکا حاضر بودند.

تصاویر مقایسه استقبال فرودگاهی بایدن و ترامپ در عربستان | برای بایدن حتی عکاس‌های رسمی هم حضور نداشتند | چه کسی به استقبال ترامپ رفته بود؟

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، رئیس‌جمهوری آمریکا هنگامی که از هواپیما بیرون آمد «جدی» به‌نظر می‌رسید و کمتر از دو دقیقه بعد از پیاده شدن از هواپیما، سوار خودروی لیموزین شد و فرودگاه جده را ترک کرد.

 به‌نوشته نیویوک‌تایمز، حتی در مراسم استقبال فرودگاهی از بایدن عکاس‌های رسمی هم حضور نداشتند.

دست ندادن شاهزاده محمد بن سلمان و جو بایدن در کاخ السلام جده نیز مورد توجه کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

تصاویر مقایسه استقبال فرودگاهی بایدن و ترامپ در عربستان | برای بایدن حتی عکاس‌های رسمی هم حضور نداشتند | چه کسی به استقبال ترامپ رفته بود؟

پیشتر دستیاران رئیس‌جمهوری آمریکا، یک روز قبل از سفر او به اراضی اشغالی خواسته بودند، برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، از دست‌دادن خودداری شود.

هرچند دقایقی بعد از ورود بایدن به تل‌آویو، او با دو تن از نخست‌وزیران پیشین اسرائیل که برای استقبال رسمی در فرودگاه حاضر بودند، دست داد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه سفر چهار روزه‌اش به خاورمیانه را با فرود در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو آغاز کرد و پس از دیدار با مقامات اسرائیلی در بیت لحم دیداری دو ساعته با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشت. این دیدار در میان اعتراضات شدید مردمی برگزار شد.

پس از بیت لحم بایدن راهی عربستان شد و در شهر جده مورد استقبال امیر مکه و سفری ریاض در آمریکا قرار گرفت. وی سپس به کاخ السلام رفته و با پادشاه و ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

قرار است بایدن امروز شنبه هم در عربستان در نشستی با حضور سران شورای همکاری خلیج فارس و اردن، مصر و عراق شرکت و در حاشیه این اجلاس با رئیس جمهوری مصر دیدار کند.

کد خبر 690941
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مسلم313 IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    22 5
    ترامپ نزد شیوخ خلیج فارس اعتبار ویژه ای داره ولی بایدن تو خود امریکا هم کاریزمای ضعیفی داره چه برسه نزد مابقی کشورها.
  • حاج علی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    11 1
    مرگ بر هردوشون اینها سران فتنه واقعی هستن