شهر منچستر برای دستیابی به اهداف اقلیمی خود، نیمی از ناوگان جمع‌آوری زباله‌های خود را با خودروهای برقی بدون آلاینده جایگزین کرده است.

خودرو برقی جمع آوری زباله

به گزارش همشهری آنلاین، خرید ۲۷ خودروی برقی جمع‌آوری زباله و جایگزینی با انواع دیزلی، گامی اساسی در جهت دستیابی منچستر به هدف خود یعنی تبدیل شدن به کربن صفر تا سال ۲۰۳۸ است. مسئولان شهری منچستر اعلام کردند که استفاده از این وسیله نقلیه‌برقی باعث کاهش حدود ۹۰۰ تن آلاینده در هر سال می‌شود و میزان انتشار سالانه را تا چهار درصد پایین می‌آورد.

این پروژه هزینه‌ای نزدیک به ۱۰ میلیون پوند را به همراه داشت و به همین علت به نظر می‌رسد که وسایل نقلیه دیزلی هزینه اندکی برای شهر داشته باشد اما به گفته مقامات این هزینه به سرعت با منافع زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در انرژی و کمک‌هزینه جبران می‌شود.

عضو اجرایی شورای شهر در امور محیط زیست در این رابطه گفت: «این سرمایه‌گذاری کلان بر کامیون‌های زباله برقی جدید نمونه‌ای عالی از تعهد شهر به ایفای نقش کامل خود در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است و به کیفیت بهتر هوا کمک خواهد کرد. ما در طول قرنطینه کرونا دیدیم که آلودگی کمتر و کیفیت بهتر هوا برای همه مفید است. تغییر اقلیم یک چالش فوری است که ما در حال رسیدگی به آن هستیم. »

اقدام جالب شهر منچستر برای جمع‌آوری زباله | خودروهای برقی وارد میدان شدند

منچستر برای ارائه یک شبکه حمل‌ونقل یکپارچه و رسیدن به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۳۸، ۳۵.۸ میلیون پوند بودجه برای معرفی ۱۷۰ اتوبوس سبز سرمایه‌گذاری کرده است که از سال ۲۰۲۴ وارد ناوگان اتوبوس منچستر خواهد شد؛ این میزان، حدود ۱۰ درصد از تعداد کل این وسایل نقلیه‌عمومی را تشکیل می‌دهد. شهرداری منچستر قصد دارد ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی منطقه را تا سال ۲۰۲۷ و صددرصد آن را تا سال ۲۰۳۱ برقی کند.
منبع: ایمنا
کد خبر 690511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha