پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

  درآمد حراجی کریستیز در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش یافت. 

حراج کریستیز

به گزارش همشهری آنلاین، حراجی کریستیز که بزرگترین حراج خانه جهان است، (سه شنبه، ۲۱ تیر) از فروش ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری خود در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد. این آمار و ارقام از افزایش ۱۸ درصدی درآمد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری این حراجی در نیمه اول سال گذشته میلادی حکایت دارد. 

کریستیز از ماه ژانویه تا ژوئن، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از حراج‌های زنده و برخط کسب درآمد کرد و باقی درآمدش را مدیون حراج‌های خصوصی بود. حراج‌های خصوصی که پیش‌تر درآمد قابل توجهی را نصیب کریستیز می‌کردند امسال در مقایسه با سال گذشته نقش کم‌رنگ‌تری ایفا کردند؛ کریستیز در نیمه اول سال ۲۰۲۲.۶۰۰ میلیون دلار از حراج‌های خصوصی کسب درآمد کرد که در مقایسه با درآمد ۸۵۰ میلیون دلاری سال گذشته ۲۹ درصد افت کرده بود. 

رشد ۱۸ درصدی درآمد بزرگترین حراج خانه جهان

۴۴ درصد از افرادی که در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ از حراجی کریستیز خرید کردند، ساکن آمریکا بودند و ۳۴ درصد آنان ساکن اروپا، خاورمیانه و آفریقا. آسیایی‌ها نیز ۲۲ درصد باقی‌مانده این خریداران را تشکیل دادند. خریداران قاره کهن برخلاف نیمه اول سال ۲۰۲۱ نقش کمرنگی در معاملات حراجی کریستیز داشتند؛ آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱.۳۹ درصد از کل فروش این حراج خانه را به خود اختصاص داده بودند. 

 شانزدهمین حراج تهران کلید خورد | میلیاردی‌های حراج کدام آثار بودند؟ 

فروش یک ساعت خاص به قیمت ۶ میلیارد تومان | رولکسی که فرار بزرگ را شکل داد

همچنین براساس گزارش منتشر شده، ۳۰ درصد از کل خریداران شش ماه گذشته از حراجی کریستیز کلکسیون‌دارانی بودند که به تازگی به جمع مشتریان این حراجی ۲۵۰ساله پیوستند. 

حراجی کریستیز یکی از معروف‌ترین حراج‌خانه‌های جهان است. این حراجی که در سال ۱۷۶۶ تاسیس شد، سالانه بالغ بر ۶۰۰ حراج در بیش از ۸۰ شاخه مختلف از جمله هنرهای زیبا، جواهرات، عکس و عتیقه‌جات برگزار می‌کند. کریستیز در ۴۳ کشور جهان ۸۵ دفتر و در نقاط مختلف جهان از جمله لندن، نیویورک، لس آنجلس، پاریس، میلان و هنگ کنگ نمایشگاه دارد. 

میزان فروش جهانی حراجی کریستیز در سال ۲۰۲۱ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۷ میلیارد و ۱۰۰ هزار دلار رسید و بالاترین درآمد این حراجی را از سال ۲۰۱۵ تا آن زمان رقم زد.

کد خبر 690474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha