بالاخره بعد از ۸ سال، ساز و کار تامین منابع مالی برای استفاده مادران از مرخصی ۹ ماهه زایمان با دریافت حقوق کامل مشخص شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سال ۹۲ مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت؛ اما اختلاف بر سر این بود که پرداخت حقوق ۳ماه مرخصی بیشتر، چگونه تامین شود.

حرف سازمان تامین اجتماعی این بود که طبق قانون این سازمان تنها در صورت تامین منابع مالی از سوی دولت، امکان اجرای این‌گونه مصوبات را خواهد داشت.

از طرفی، برخی مادران به دیوان عدالت اداری شکایت بردند و دیوان، دستگاه‌های اجرایی را به پرداخت حقوق کامل در ۹ ماه مرخصی زایمان مکلف کرد.

سرانجام دولت این موضوع را تعیین‌تکلیف کرد: «سازمان تامین اجتماعی باید هزینه‌های اجرای این مصوبه را به منظور پیش‌بینی در بودجه اعلام کند.»

باید دید دولت واقعا منابع لازم را تامین می‌کند یا قرار است هر سال بر بدهی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی افزوده شود.

کد خبر 690447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    2 17
    با سلام خیلی این نظر هر که داده اشتباه هست به دلایلی چون قبلش که استعلاجی می شوند بعد نه ماه هم که می آیند یک ساعت صبح پاس شیر می روند یک ساعت هم زودتر می روند ظهر یعنی تا دوسال هم چهار ساعت کار مفید که انجام نمی دهند واین غیر اخلاقی هست با استعلاجی که حقوق از تامیین اجتماعی بگیرند حق کی به کی می دهید دولت می گوید با کمبود بودجه روبه رو هستیم پس از کجا