چند روز پس از کشف اجساد حلق‌آویز شده ۵ عضو خانواده‌ای در نجف‌آباد اصفهان، کشف دست‌نوشته‌هایی از قربانیان نشان می‌دهد که آنها به‌دلیل افسردگی و انزوا دست به‌خودکشی زده‌اند.

حادثه نجف‌آباد

به گزارش همشهری آنلاین، روز جمعه ۱۷ تیرماه امسال انتشار خبر کشف اجساد حلق‌آویز شده ۵ عضو یک خانواده در خانه‌ای واقع در جنوب نجف‌آباد واقع در استان اصفهان، شوک بزرگی به افکار عمومی وارد کرد.

قربانیان این حادثه شامل مادر، پسر و ۲ دختر جوان خانواده و دختری نوجوان که نوه خانواده بود می‌شدند که چند روزی از جان‌ باختن‌شان می‌گذشت و دست و پا و دهان‌شان بسته شده بود و بوی ناشی از فساد اجساد همسایه‌ها را که مدت‌ها از این افراد بی‌خبر بودند به آنجا کشانده بود.

هیچ‌کس نمی‌دانست اعضای این خانواده چطور و با چه انگیزه‌ای جان خود را از دست داده‌اند و مرگ آنها خودکشی است یا یک جنایت مخوف! با وجود این در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره پشت پرده این حادثه تلخ ادامه داشت.

آنطور که یافته‌ها نشان می‌داد پدر خانواده از سال‌ها قبل در قید حیات نبود. مادر حدودا ۶۰ ساله خانواده نیز فرهنگی بازنشسته بود. یکی از دختران اگرچه چند سال قبل ازدواج کرده و مادرِ دختری ۱۴ساله بود اما به‌ دلیل اختلاف با شوهرش به خانه پدری بازگشته بود. دختر و پسر جوان دیگر خانواده نیز مجرد بوده و همراه مادرشان زندگی می‌کردند.

فارغ از فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف، اینها تقریبا تمام اطلاعات موثقی بود که در روزهای گذشته از این حادثه منتشر شده بود. اما روز گذشته ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری با اعلام کشف دست‌نوشته‌هایی در محل حادثه مدعی شد که اعضای این خانواده به‌دلیل افسردگی دست به‌خودکشی زده‌اند. او در این‌باره گفت: وقوع این حادثه در نجف‌آباد شهروندان را متاثر و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. از همان زمان با حضور عوامل قضایی و انتظامی تحقیقات برای روشن شدن پشت پرده این حادثه آغاز شد.

او ادامه می‌دهد: در همان بررسی‌های اولیه راز این اتفاق هولناک برملا و معلوم شد که اعضای این خانواده به‌طور خودخواسته دست به این کار زده‌اند. ابوترابی برای اثبات این ادعای خود به کشف دست‌نوشته‌های قربانیان در محل حادثه اشاره می‌کند و می‌گوید: در محل حادثه دست‌نوشته‌هایی با خط ۲ نفر از قربانیان کشف‌شده که نشان می‌دهد آنها با میل و رضایت خودشان دست به این کار زده‌اند و جای تردیدی در مرگ خودخواسته آنها وجود ندارد.

او در ادامه می‌گوید: مادر و پسر خانواده دچار افسردگی شدیدی بودند و از مدت‌ها قبل در بین نزدیکان و فامیل و به‌طور خودخواسته دچار انزوای شدیدی شده بودند. طوری که در سال‌های اخیر با هیچ‌کدام از نزدیکان و فامیل رفت‌وآمدی نداشتند و رابطه آنها به‌طور خودخواسته با همه قطع شده بود.

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مالی این خانواده می‌گوید: در حیاط این خانه یک پژوپارس پارک شده بود. آنها وضعیت مالی نسبتا خوبی داشتند و حقوق خوبی هم دریافت می‌کردند و هیچ مشکل مالی نداشتند. با وجود اینکه مادر خانواده فرهنگی بود اما خانواده محیط بسته‌ای داشت و در این بستر همگی دچار انزوا و افسردگی شده بودند.

او اطلاعات تکان‌دهنده‌ای راجع به کیفیت این خودکشی خانوادگی بازگو می‌کند و می‌گوید: طبق شواهد به‌دست‌آمده از صحنه، هر ۵ قربانی به جز دختر نوجوان بابت خودکشی رضایت داشته‌اند و او هم توسط دیگران برای خودکشی فریب داده شده است. اجرای این نقشه تلخ بر عهده پسر خانواده بوده است. او ابتدا دست‌ها و پاهای ۴ نفر دیگر را بسته و نقشه‌شان را اجرا کرد و سپس درحالی‌که دستش را با قفل و زنجیری که حدود ۳۰سانتی متر طول داشت بسته بود، روی چهارپایه رفته و در نهایت خودش را نیز کشته است.

در همان روز نخست دست‌نوشته‌هایی که حاکی از یاس و ناامیدی اعضای این خانواده بود، کشف شد و مورد بررسی قرار گرفت که فرضیه قتل را مردود می‌کرد و نشان می‌داد افسردگی و انزوای شدید باعث شده آنها به‌طور خانوادگی و خودخواسته به زندگی‌شان پایان دهند و مشکلات اقتصادی نداشته‌اند.

کد خبر 690125
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 53
  • علی DE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    28 25
    اگر خودکشی دسته جمعی بوده پس چه کشی درب اتاق را به روی آنها بسته است چون گفته شده درب اتاقها قفل بوده است
    • نسیم IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      19 4
      از داخل قفل بوده
    • ابن ملی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      44 4
      دست و دهانشون هم خودشون بستند؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    83 2
    شرح ما وقع اقناع کننده نیست .بهر تقدیر جای بسی تاسف !
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      24 5
      این خانواده امانت شهیدی عزیز بوده که ۳۴ سال قبل در جبهه شهید شده بود؛! آقای نماینده که ملاک وضع مالی را پژو پارس و حقوق خوب می‌داند اشاره نکرده که سه فرزند جوان این خانواده که از قضا فرزند شهید بوده اند به چه کاری مشغول بوده اند که حقوق خوب!!!! میگرفته اند! اگر منظور ایشان از حقوق خوب حقوق بازنشستگی مادر و یا چندرغاز صدقه بنیاد شهید است که من دیگر حرفی ندارم!!! همه ما می‌دانیم خانواده های شهدا در جامعه منزوی هستند بعلت نگاه بی انصافانه برخی ازما!! در این ۳۴ سال بعد از جنگ سهمیه بی ارزش دانشگاه پتکی بوده بر سر فرزندان شهدا!! و پیدا کردن شغل کاری بس دشوار! جناب آقای نماینده شما و سایر مسئولین شهر نجف آباد و بنیاد شهید در بیماری و فاجعه این خانواده مسئول هستی!! بستگان و آشنایانی که در برابر بحران های این خانواده خود را به بی تفاوتی زده اند مسئولند!!! انقدر از اینها فاصله داشته اند که جنازه هایشان بر سر دار پوسیده است و لا اقل یک ماه و شاید بیشتر از این اتفاق گذشته ! همه ما در پیشگاه پدر شهید که خانواده را در بینمان بل امانت گذاشته مسئولیم ! نگاه کنید به اطرافتان از این دست خانواده ها کم
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    68 2
    این حرفها مورد تردیده، پیدا شدن دو دست نوشته نمی تونه دلیل قابل قبول و قانع کننده باشه. باید کاوش و تحقیق صورت بگیره، ممکنه علت عامل و یا روش دیگه ای باشه.
  • میتی موتوری IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    76 4
    حالا تو گزارش همینجور زوم کرده مشکل اقتصادی نداشتن ! بندگان خدا بهر دلیل هر مشکلی داشتن دیگه زدن به سیم آخر و تموم! خود من دندونام خرابه!توان مالی ندارم درستشون کنم! همش آرزوی مرگ میکنم!
    • نقی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      52 1
      اعضای این خانواده هم ، اگر وضع مالی خوب داشتند چرا دکتر نرفتند و دارو نخوردند؟ در ضمن اجساد پس از ده روز پیدا شده، بنابراین احتمالا آثار خشونت و زور برای کشتن آنها، از بین رفته باشد، بایستی با دقت روی پرونده کار کنند و الکی پرونده را نبندند.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    138 2
    پس چرا دست و دهان ها بسته بوده مگه میشه خودکشی دست دهان خودشون ببندن
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    79 6
    به اینکه این خودکشی نیست اگر در اتاقها قفل بوده مگر میشه این خودکشی باشه خدا بهتر می‌دونه چه بلای بسرشون آوردن میخواهم لاپوشانی کنندمیگن خودکشی کردن مگر میشه خودتون قضاوت کنید درها بسته باشند حتی مگر میشه نوه خانواده که ۱۴سالش بیشتر نبود که توی این سن مگر می‌دونه خودکشی چیه نظر من اینهمه این دست نوشتها را کسی بدستی گذاشته شاید اینکار یکی از نزدیکان خوانواده اینکار و کرده
  • M.M IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    97 2
    چراباید با زنجیر و قفل دست هایش بسته باشد؟ همه ی آنان افسرده بودند؟ دختر نوجوان چگونه؟ درب زیرزمین از داخل قفل بوده یا ازبیرون؟؟؟ چرا درزها را ببندند؟ بیکاری و افسردگی...
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    74 3
    اصلا مگه تو کشور مشکل اقتصادی وجود داره؟!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    54 2
    دلیل انزوا چی بوده
  • امیر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    94 0
    از کجا معلوم دست نوشته ها رو خودشان نوشتن کسی دیگه ننوشته
  • تنها IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    90 3
    چطور ممکنه با این که مشکل مالی نداشتن باهم دیگر هم خوب بودن اونوقت به خاطر افسردگی دسته جمعی خودکشی کنن عجیب است عجیب
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    83 4
    یه پژو پارس برای 5 نفر دلیل میشه بگی مشکل مالی نداشتن، دسته نوشته چطوری بعد 2 هفته پیدا شد، نمیگم خودشونو نکشتن اما یجور نماینده حرف میزنه انگار که هیچی
  • علیرضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    97 3
    اصلاً توضیحات قانع کننده نیست . ان شاء الله پلیس به تحقیقات تا کشف علت اصلی این واقعه تاسف بار ادامه دهد .
    • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      21 2
      دقت کنید، وضعیت درآمدی و واریزی حقوق آنها بررسی شده، اما درخصوص دست نوشته ها خوب اگر اصالت آن هم بررسی شده حتما می تواند تحت فشار و با زور آنها را وادار به نوشتن مطلب از سوی قاتل احتمالی نمود.
  • خرنفهم IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    52 1
    من که باور نمی کنم...
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    42 8
    اصلا در ایران هیچکس مشکل اقتصادی نداره بابا😡😡😡😡😡
  • ناشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    35 3
    هرچه فکرمی کنم این خونواده خودکشی نمی کنند. اصلا امکان نداره، مادرفرهنگی،تحصیل کرده، نوه دار، فرزندان همه عاقل وبالغ. کسی بوده که ازجزئیات خونواده کاملا اطلاع داشته. دلیلی نداره برای خودکشی دست وپاراببندی چه معنی داره خیلی مسخره است هزاران نفرتاحالا خودشون رابه این شیوه کشتن هیچ کدوم دست وپا ودهان رانبستن.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    34 2
    این بدبختها بدست یکی ازنزدیکان کشته شدن
  • علی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    35 2
    بیشتر به یک جنایت شبیه است بنظر من نیاز به تحقیق بیشتر دارد.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    35 1
    اصلا قانع کننده نیست
  • حسین IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    35 0
    صلاحیت اظهار نظر در این موارد با کارآگاهان پلیسه یا نماینده مجلس؟
  • ستاره IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    40 0
    اصلا باعقل جور درنمیاد که بادوسه تا دست نوشته بگن علت خودکشی بوده میتونه قاتل مجبورکرده باشه که با دست خطهای خودشون یکسری اراجیف که مقتول میگه رو بنویسندتا رد گم کنی باشه....بعدشم چرا درزها رو سفت گرفتندو.....چرادر قفل بوده؟؟اگه اینها خودشونو میخواستند بکشند نیازی به درقفل کردن نداشتند...معلومه قاتلی در کاره که میخواسته زمان بگذرد از مرگ اینها تا اثرانگشت وشواهدازبین برد...والله باعقل عادی مردم وعلتهایی که هست اصلا جور درنمیاد خودکشی باشه بعدپلیس ودادگستری اینقدر راحت میگن خودکشی بوده....این پرونده حداقا یکسال بابدبررسی بشه بعدنظربدن که خودکشی بوده یا قتل!!!!!!!!!!!!!!!انشالله اگه کسی عامل بوده ازدست خدانمیتونه فرارکنه وخون مظلوم گریبان گیرش میشه توهمین دنیا..
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    27 1
    عجیییییییییییییییییب ترین نوع خبر بد بوده. واقعا باید علت شکافی بشه. لازم هست.
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    17 1
    همینجوری که آدم منزوی نمیشه، همینجوری که آدم منزوی خودکشی نمیکنه، همینجوری که آدم منزوی آماده خودکشی تصمیم نمیگیره کل خانواده رو به فنا بده. اونم خونواده ای که اعتقادات قوی داشته باشن!! باید دید چه کسی یا کسانی اونها رو به انزوا کشوندن؟ چه کسی یا کسانی شرایط روحی رو براشون چنان تنگ و دشوار کردن که با وجود تحمل سالها مشقت و تنهایی مادر، و سایرموارد دست به چنین حرکت دسته جمعی فاجعه باری زدن. یقینا افرادی پشت این ماجرا هستند که بحرانی برای خانواده ایجاد کردن که همگی همدل شدن تا برای رهایی از عواقب اون دست به چنین اقدام تلخ و غمباری بزنند. یه مشت دست نوشته در چنین شرایطی معمولا ردی هست از مجرم اصلی برای انحراف روند پیگیری و شناسایی مجرمان و قاتلان اصلی
  • مهمان GB ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    21 1
    اصلا منطقی نیست.اینکه پنج نفر باهم تصمیم به خودکشی گرفتند باید دلیل قانع کننده ای داشته باشه و تحقیقات باید ادامه پیدا کنه.احتمال قتل نباید کنار گذاشته بشه.
  • الی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    25 2
    امکان نداره خودکشی باشه....
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    27 5
    وقتی درجامعه هیچ تفریحی نباشه وازهمه جا تلویزیون محیط شهر وروابط بین خانوادها غم بباره آ خرش میشه همین بیشتر ما افسرده هستیم مایه خانواده چهارنفره هستیم هرچهارتامون افسرده ایم وقتی پس جوون سی ودو ساله ودختر بیست وشش ساله ام باداشتن تحصیلات دانشگاهی وشغل دربخش خصوصی امیدی به آ ینده وتشکیل زندگی ندارند چون حقوق بخور ونمیردارند ومستاجر هستیم به غیرافسردگی کاری میشه کرد
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    28 1
    از کجا معلوم کسی مجبورشون نکرده باشه که متنی را بنویسن و بعد دارشون زده باشه
  • میترا IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    21 0
    قبل خودکشی دست خودشون و قفل زدن؟
  • Baran IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    25 0
    چرا نماینده اصفهان باید نظر دهد چرا از پلیس استعلام نشده‌است
  • یوسف US ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    27 2
    نماینده مردم نجف اباد گفته این افراد دچار افسردگی شدید بودن ولی نگفت باعث این فلاکت که خانواده ای را وادار بخودکشی کرده چه کسی است و باگفتن اینکه دستنوشته ها حاکی از افسردگی وخودکشی این افراد است قضیه را بهمین راحتی ماستمالی کرد وگناه رابگردن خانواده انداخت!!
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    20 3
    خواهشا بیشتر تحقیق کنید خودکشی دسته جمعی خانوادگی عجیبه امکانش توی جامعه اسلامی از محالاته
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    21 5
    اولا مردم ما نه مشکل اقتصادی دارن نه مشکل روحی و روانی ، !!! مملکت گل و بلبل ، دیگه از این بهتر نمیشه، حالا چرا اعضای این خانواده دچار افسردگی شدن جای تعجبه واقعا ، !!!!!!! اخه ادم عاقل با این همه خوشی و خوش بختی دست به ایتکار میزنه؟!
  • دومان طاهر IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    25 1
    حتی اگه افسرده بوده باشن حتی اگه دسته جمعی این تصمیم و گرفته باشن در حد حرف ممکنه اما سرشت وجودی یه مادر به هیچ وجه نمیتونه قبول کننده مرگ بچه‌هاش موقع عمل باشه خودتو نو بذارید جای مادر که یا شاهد مرگ جگر گوشه هاش باشه ویا اطمینان داشته باشه که تا دقایقی بعد از خودش بچه‌هاش بالای دار دست و پا بزنن قابل قبول نیست در ثانی آقای نماینده فقط خواست به مردم بگه که یه موقع نگید که تورم و گرانی موجود باعثش بوده... اصلا تخصص این آقا نیست که به این روشنی بخواد نظر قطعی بده همون کارآگاهشم اینطوری نظر قطعی نمیده
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    23 1
    مگر میشه همه افسرده باشن شمایی که در مجلس هستید دو نفر کارآگاه خصوصی استخدام کنید ببینید چطور از توی همین منزل براتون چند تا قاتل پیدا میکنن
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      1 1
      متاسفانه هستن پدر ومادر های روانی که بچه هاشونو نابود کنن.یکی از اقوام دایی بخاطر اختلاف با پدر زن وهمسرش خودش وبچه هاشو رو با ماشین انداخته بود تو رودخانه وقبل خود کشی نامه نوشته هم بود.خودش وپسر کوچیکش غرق شدن پسر بزرگش نجات پیدا کرد.افسردگی گرفته می خواسته خودش رو بکشه بعد فکر کرده زنم رو چطور بسوزونم به فکر کشتن بچه هاش افتاده.
  • محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    19 0
    دوستان اقایان نمی تونند یا وقت اینکارو ندارن قاتل واقعی رو پیدا کنند
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    17 2
    بله ، بس که مملکت شاد و سرحالی داریم، رفاه و آرامش و آسایش در همه جایش موج میزند
  • دانش IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    10 1
    نکات مبهم داشته و قانع کننده نیست. با مساعدت خبرگان آگاهی امیدوارم پرونده با نهایت دقت بررسی شود.
  • شهروند IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    22 1
    مطرح کردن اینکه این خانواده دسته جمعی خودکشی کرده اند اصلا صورت زیبایی نداره و قبح این مسئله در جامعه ریخته میشه از این به بعد هر کی مشکل داشت باید بره دسته جمعی خودکشی کنه البته با عقل سلیم جور در نمیاد خانواده مذهبی دست به خودکشی دسته جمعی بزنند
  • مصطفی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    21 2
    مگه هرکسی یه پژو و حقوق نا چیز بازنشستگی داشته باشه دیگه مشکل مالی نداره .فقط یه دلیل مشکل مالی داشتند دردی که همه داریم . التماس تفکر دوستان
  • رجب IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    18 3
    اصلا مسا له خودکشی منتفی هستش ،،محاله،،یه خونواده باهم دست به خودکشی بزنند،این یه شوخیه ،،یه جوکه،،خودکشی،،باور کردنی نیست،،
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 8
    مشخصه خودکشیه اونهم به خاطر فقر با داشتن خودرو و خانه هیچ کس وضعیت مالی خوبی نداره حقوق اون خانم هم ۱۰ تومن نمیشه با این تورم کمر شکن کار عاقلانه‌ای کردند خوش به حالشون مرگ از این وضیت بهتر است.
  • فاطمه نظام دوست IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    18 3
    چه اصراری دارید که بگویید مشکل مالی نداشته اند الان ۸۰ درصد مردم ایران مشکل مالی دارند مخصوصا بازنشستگانی که یک عمر پول خود را درصندوقهای بازنشستگی ذخیره کرده اند وتوسط اشخاصی مانند سعید مرتضوی به یغما رفته است .
  • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 1
    سلام، پناه بر خدا وای وای وای باورم نمیشه یعنی، خودکشی کردن.آخه چرااااا.خیلی ناراحت کننده هست، خدایا چه خبره واقعا چی به سرمونه آومده
  • امید IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    8 1
    تورو خدا نمک به زخم مردم نپاش جناب نماینده،از همون اول فهمیدین خودکشی بوده؟
  • کیارش IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 1
    دلیلش فقر بوده بی وجدانا حقیقت ماجرا رو بگین تا شاید از اتفاقات تلخ اینده جلوگیری بشه وشاید مسئولین بیداربشن.
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    11 3
    فقر و گرسنگی
  • حسن IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    10 1
    به جای اینکه صاحب نظران دنبال راز این قتل باشندهمه اظهار نظر میکنند مثلاً نماینده مجلس شده کارشناس قتل .این که دلیل نمیشه ممکنه یه نفر به اونها دشمنی داشته ازشون به زور یه نوشته و بعد دارشون زده اصلا با عقل جور در نمیاد که یه خونواده همه با هم خودکشی کنند خیلی مسخره هست
  • سیاوش بوشهری IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    5 3
    جـل الـخالق! بحق چیزای ندیده و نشنیده! آخه مگه میشه؟ مگه داریم؟ توی مملکت ما و مشکلات اقتصادی😳؟ افسردگی؟ گرسنگی و بیکاری؟ نه عزیزم من که باورم نمیشه، شما هم باور نکنید. بی دین ها میخان اختلاف بندازن بینمون
  • کامران TR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    8 1
    اینها شاهدان یک ماجرای مهم بوده اند کاملا تابلوه
  • فریبا IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 1
    بنظرم داماد خانواده کشتتشون،، با خانمش مشکل داشته،، زده همه رو کشته،، اصلا وابدا خودکشی نبوده، کل ماجرا و صحنه جرم عجیب و تخلیه، حالا اگه دامادش ن قاتل نبوده،، بالاخره اینا بقتل رسیدن
  • دزفولی IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    8 1
    پزو پارس مدل چه سالیه یعنی هرکه خودرو داره وضع خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یالل عجب این چه استدلالیه اقای نماینده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من یه بازنشسته یه پراید 83از قدیم دارم حالا که از دولتی سر حضرات امثال وووووووووو محاله بتونم خودرو خریداری نمایم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس وضعم خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟ برید فکری به حال مردم بکنید قیامت باید پاسخگو باشید تک تک شما
  • ناشناس IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    11 1
    اصلا غیر قابل باور است ،به دو دست نوشته نمی شود اکتفا کرد؟؟ خیلی متاسفم ،روحشان شاد
  • نازنین IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    3 2
    از کجا باز سازی صحنه کردن از کجا فهمیدن نوه علاقه به خود کشی نداشتن وبعدا راضیش کردن؟وقتی دوتا دست نوشته هست ممکنه پسر خانواده بقیه را کشته وبعدش خودش را کشته
  • مردم ایران IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    12 1
    پنج نفر یک بار امکان ندارد به عقل آدم جور نمیاد
  • ا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    9 0
    اقا این جنایت هست بیچارهها خودکشی نکردن، دارشون زدن،برین قاتل رو پیدا کنین