سفارت ژاپن در تهران طی پیامی از ابراز همدردی مقامات جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین این کشور قدردانی کرد.

ایران و ژاپن

به گزارش همشهری‌آنلاین، سفارت ژاپن در ایران طی اطلاعیه ای در صفحه رسمی اینستاگرام خود در پی درگذشت شینزو آبه، نخست وزیر پیشین این کشور نوشت: «عمیقا از شنیدن خبر درگذشت نخست وزیر پیشین ژاپن، جناب آقای «شینزو آبه» که در زمان تصدی خویش به عنوان رهبری برجسته از خود ایفای نقش نمود و کمک‌های گسترده‌ای در توسعه ژاپن، گسترش روابط دوستانه با ایران و همچنین صلح و رفاه  جهان انجام داد، بسیار متاسف و متاثر شدیم.» 

ایشان از سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷ میلادی، سپس از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۲۰ میلادی به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت نمود و در ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی اولین نخست وزیر ژاپن بود که پس از ۴۱ سال (برای اولین بار پس از انقلاب  اسلامی ایران) به ایران سفر کرد و تلاش‌های خالصانه‌ای در زمینه توسعه روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای انجام داد و همچنین در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم وقت ایران در جهت توسعه روابط فی ما بین و ارتقای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تلاش های فراوانی کرد. 

واکنش سفارت ژاپن به ابراز همدردی مقامات جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت شینزو آبه | انتشار دو تصویر خاص
منبع عکس: دفتر نخست‌وزیری ژاپن
واکنش سفارت ژاپن به ابراز همدردی مقامات جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت شینزو آبه | انتشار دو تصویر خاص
منبع عکس: دفتر نخست‌وزیری ژاپن

سفارت ژاپن در ایران بدین وسیله از ابراز همدردی جناب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسین  امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین جمع کثیری از مردم عزیز ایران که به روابط دوستی ژاپن و ایران عشق می ورزند صمیمانه قدردانی می کند. 

کد خبر 689338
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    23 4
    واقعن مایه تاثرو تاسف بود ملت ژاپن که در خدمت به بشریت همیشه پیشگام بوده. از این حادثه در شوک هستیم.
  • Hj IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    15 12
    کار امریکایی ها بود یک سیاستمدار موثر وموفق ژاپنی را ترور کرد تا دستش در ژاپن بازتر باشد
  • علامرضا نورزاد DE ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    18 2
    ژاپن دارای ملتی فرهیخته وبا فرهنگ وبا پیشینه ی ارتباط فرهنگی و دوستی با ملت ایران است. نخست وزیر پیشین ومرحوم ژاپن دوست ایران بود. برای او آمرزش وبرای ملت ژاپن ودوستان وخانواده اش صبر وسلامت آرزو میکنم.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 8
    یک بهشتی از سرزمین آفتاب تابان پر کشید ژاپن تکه ای از بهشت با مردمانی بهشتی
  • محمود IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 3
    ما ملت ایران از هر قوم و طایف بسیار مردمی انسان دوست و با محبت نسبت به تمامی مردم جهان هستیم هر چند که بعضی از سران این گونه کشورها با ملت ما خصومت و پدر کشتگی دارند.تمامی توریستهای که از ایران بازدید میکنند بعد سفر به این مطلب اذعان و اعتراف میکنند
  • حسام محمودیان IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 1
    این ترور را ساده نگیرید این ترور با توجه به چپ گرا بودن فرد تروریست در راستای التهابات رو به افزایش ژاپن با روسیه و چین هست.ایشون علارقم استعفا از قدرت در حزب حاکم فردی پرنفوذ بود که نقش پدر خوانده را داشت.ژاپن مسلما دچار اختلال در استراتژی خواهد شد
  • شهروند IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 1
    مردم ژاپن ، مردمی محترم هستند و آقای شینرو آبه در دوران نخست وزیرش به شایستگی از مردم خود نمایندگی کردند و حیف شد که چنین شخص محترمی از دنیای سیاست بصورت فیزیکی حذف شدند ، خدایش بیامرزد
  • علیرضا IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 3
    ژاپن در تحریمها برای ما کاری نکرد . البته تسلیت رییس جمهور از روی خرد بود دمش گرم .