معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی نحوه مهارت‌آموزی به سربازان را در دوران خدمت سربازی تشریح کرد.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حبیب‌اله جان‌نثاری معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مهارت آموزی به سربازان گفت: خدای قادر و معتال بهترین دوران عمر انسان را جوانی قرار داده است یعنی جوانی گل زندگی هر کسی است. طبیعتا جوانان در سربازی وقت آزادی دارند و از محیط خانواده می‌خواهد وارد اجتماع شود و سربازی حلقه واسط بین خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه این حلقه واسط نیروهای مسلح هستند، ادامه داد: امروز نیروهای مسلح مصمم هستند که جوان را در حوزه‌های مختلف از جمله دینی، انقلابی و ... تربیت کنند و آموزش دهند و مهارت شغلی را به او بیاموزند تا وقتی وارد عرصه اجتماع می‌شود با فضای مهارت آموزی، رفتار اجتماعی، سلسله مراتب آشنا باشد.

بیستر بخوانید: 

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی تصریح کرد: فضای امروز نیروهای مسلح فضایی است که جوان در آن فضا تجهیز شده و آماده و تربیت برای عرصه به ورود به اجتماع می‌شود. فراجا نیز یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح هستیم و در همه مراکز اجرایی و آموزشی نیروهای مسلح زیرساخت‌ها فراهم شده و کارگاههای مهارت آموزی در همه مراکز آموزشی و همه محیط‌های خدمت آماده شده است و در طول خدمت سربازان مهارت می‌آموزند.

سردار جان نثاری خاطرنشان کرد: در مراکز انتظامی و در رده‌های خدمتی متناسب با شرایط محیط واقعی کار، کارگاه برای مهارت آموزی داریم. سربازان بعد از آموزش به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی و مدرک اخذ می‌کنند و پس از پایان خدمت نیز می‌توانند با دریافت وام اشتغال یک شغل برای خود راه اندازی کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نیروهای مسلح باید فضا و زیرساخت ایجادکنیم و ما باید جوان را با فراهم کردن این زیرساخت‌ها توانمند کرده و به جامعه تحویل دهیم.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی همچنین درباره آموزش به سربازان برای حضور در نقاط صفر مرزی و… گفت: همه برنامه‌های آموزشی ما در نهایت توانمندسازی سرباز است. با توجه به این آموزش‌ها سربازان که در بخش‌های مختلف خدمت می‌کنند صدها ماموریت موفق را انجام می‌دهند.

سردار جان نثاری خاطرنشان کرد: همه سربازان آموزش‌های رزم مقدماتی را فرامی گیرند و سربازانی که در پلیس‌های مختلف مشغول به خدمت می‌شود طبیعتا دوره‌های تخصصی ماموریت‌های محوله را فرامی گیرد و بعد از آن وارد عرصه ماموریتی می‌شود و صرفا با فراگرفتن آموزش‌های عمومی وارد کار در پلیس‌های تخصصی نمی‌شود.

کد خبر 689291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha