امام جمعه مشهد گفت: معاون دادستان، قاضی غیور حکمی را صادر کرده برای مراکز عمومی، مسئولین استان و مدیریت شهری هم به این حکم عمل خواهند کرد که این مسئله باید برای مأموران و مجریان آن تعلیم و تبیین شود تا جلوی تجاهر به گناه را بگیرند.

سید احمد علم‌الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ۱۷ تیر ماه در حرم مطهر رضوی، با اشاره به آغاز حرکت کاروان سیدالشهدا به سمت کربلا، اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) به اطرافیان فرمودند «هرکه از شما خون جگرش را در راه خدا بذل کرده و به خودش تلقین نفس کرده تا به لقاءالله بپیوندد، با من بیاید»، این انقلاب، انقلابی نبود که آن‌روز تمام شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما نیز که این نظام را تشکیل داده، مرهون انقلاب کربلا و تداوم انقلاب سیدالشهدا است که در نظام به دست آمده از این انقلاب، نمی‌توانیم در برابر جنگ با خدا و جنگ دین بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که متأسفانه یک عده مردم در این مملکت انقلاب را فراموش کردند، خاطرنشان کرد: عده‌ای، کسانی که رفتند جان دادند و کشور را از تجاوز دشمن حفظ کردند را فراموش کردند و خیال می‌کنند حالا در این فضا آزادانه گناه و معصیت کنند و تظاهر به گناه داشته باشند، این درست نیست.

وی یادآور شد: باید فضای نظام و کشورمان در یک فضای کربلایی حفظ بشود، تجاهر به فسق و گناه با فضای کربلایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی درست درنمی‌آید و نمی‌شود با تظاهر به گناه در این فضای کشور و نظام زندگی کنند، امروز «بی حجابی» تظاهر به گناه است.

علم‌الهدی تصریح کرد: بحث حجاب بحث دیگری است که باید با حجاب برخورد فرهنگی شود و با فرهنگ افراد با حجاب شوند یا با زور و تحمیل؛ هیچکس نمی‌گوید با زور و تحمیل باید افراد با حجاب شوند، افراد باید حجاب را بفهمند و به‌عنوان واجب شرعی خودشان عمل کنند، بحث ما در «بی حجابی» است.

«بی‌حجابی» علنی به جامعه آسیب می‌زند

وی با تأکید بر این‌که بی حجابی یک ناهنجاری، تظاهر به فسق و گناه است، گفت: تشکر می‌کنم از نماینده محترم دادستان که با یک حکم قضائی بنا شده از این تجاهر به فسق در مراکز عمومی جلوگیری کند، اگر پیغمبر را قبول دارید، این حرف پیغمبر است که فرمودند «گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد، فقط به عامل گناه ضرر می‌زند اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند»، این بی‌حجابی علنی، گناهی است که در ملأ عام و مراکز عمومی صورت می‌گیرد و به جامعه آسیب می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب در روز ولادت صدیقه اطهر در سال ۹۶ اشاره و بیان کرد: رهبری فرمودند «ما که نگفتیم اگر کسی در خانه خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، او را تعقیب می‌کنیم، خیر، او کار شخصی می‌کند، آن کاری که در ملأ و خیابان انجام می‌گیرد، کار اجتماعی و عمومی است، یک تعلیم عمومی است، این خطا برای حکومتی که به نام اسلام سر کار آمده است، تکلیف ایجاد می‌کند، حرام، کوچک و بزرگ ندارد، آنچه حرام شرعی است نباید به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد…».

جلوی تجاهر علنی به گناه باید گرفته شود

وی افزود: معاون دادستان، قاضی غیور حکمی را صادر کرده برای مراکز عمومی، مسئولین استان و مدیریت شهری هم به این حکم عمل خواهند کرد که این مسئله باید برای مأموران و مجریان آن تعلیم و تبیین شود تا جلوی تجاهر به گناه را بگیرند.

علم‌الهدی به نقلی از شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: بعضی‌ها جمله‌ای از شهید بزرگوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کنند که فرمودند «آن دختر بی‌حجاب مثل دختر خودم هست»، معنای این جمله چیست؟ آیا معنای این جمله این است که بی‌حجابی آن دختر بی‌حجاب را می‌پسندم؟ از بی‌حجابی او مثل دختر خودم خوشم می‌آید یا معنای جمله حاج قاسم سلیمانی این است که «من دغدغه و اضطرابی که نسبت به این دختر بی‌حجاب دارم، مثل دغدغه و اضطراب خودم نسبت به دختر خودم هست»؟

وی اضافه کرد: آن جمله شهید سلیمانی به این معنا نیست که از بی‌حجابی حمایت می‌کنم، یعنی این دختر در معرض خطر و آسیب است؛ این دختر بی‌حجاب به‌عنوان ناموس مردم مورد تیر نگاه‌ها قرار گرفته و مثل بچه من است، او مثل دختر خودم است که نسبت به او دغدغه و نگرانی دارم، این حرف خود ما و رهبری هم هست و واقعأ دغدغه داریم نسبت به این افراد، این بیان دغدغه است، در مقام تأیید بی‌حجابی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه، گفت: حکومت آمد و دستگاه قضائی حکم صادر کرد، شما مردم چقدر پای این حکم ایستاده‌اید، شما چقدر راضی می‌شوید هویت امام رضا (ع) از بین برود و یک بی‌حجاب با تجاهر به فسق جلوی گنبد امام رضا (ع)، به ایشان دهن‌کجی کند؟

کد خبر 689159
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 297
  • احمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    23 91
    جلو هرگونه فعالیت زنان در بیرون خانه گرفته شود تا مردان کار کنند ونیازمند زنان نباشند اگر زنان قرار است در خانه بمانند مرد باید بتواند نیاز افراد خانه را تامین کند
    • حسن IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      11 51
      حضرت آیت الله علم الهدی وارد میدان شود و با صدور یک فتوای عام شلاق زدن زنان بی حجاب را واجب اعلام کند بدون نیاز به حکم دادگاه و صرفا بر اساس فتوای فقهی. ببین دیگه بدحجاب می بینید یا خیر؟
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    70 21
    کاش همه‌ی کارا رو عین پیغمبر انجام بدیم
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    162 7
    چقدر راضی میشوید یک زن در مقابل حرم امام رضا تا کمر خم شود داخل سطل برای لقمه ای نان؟ گناه وقتی مخفیانه انجام می‌گیرد، فقط به عامل گناه ضرر می‌زند اما وقتی آشکار انجام بگیرد، کسی جلویش را نگیرد و منع هم نکند، اجتماع آسیب می‌بیند و مردم ضرر می‌بینند!! چرا این جمله رو به مفسدین اقتصادی اختلاسگرا نمیگوید جلوشون نمی‌گیرید؟
    • مجید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      8 52
      عزیزم اینا که گفتی چه ربطی به این داره که زنان بی حجابی کنن؟؟؟!!..... بله درست می‌فرمایید متاسفانه در جامعه گرانی هست تورم هست مشکل مسکن و اشتغال است و.... و همه اینها رو مردم نمیپسندن و باید هم حل شود.... ولی اینا که هست چه دلیلی داره بعضی از زنها بی حجابی کنن؟؟؟؟..... و لزومی نداره ما بیایم بگیم خب حالا که تورم و گرانی وجود داره پس اشکال نداره بزاریم بعضیا بد حجابی کنن!!!
  • مهری. IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    کاملا حر فهای منطقی و قابل قبول است.
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    هیچ چیز زن را به اندازه چادر زیبا نمی کند،کاش خانم ها این را می دانستند.
  • کاشانی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    خدا کنه ریشه دختران بدحجاب کنده شه انشاءالله
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    خدایا دلسوزان ویاری کنندگان به دین خودت وجمهوری اسلامی ایران را زیاد کن..هل من ناصرینصرنی؟؟
    • احمد IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      9 51
      انشاالله
  • مریم IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    11 98
    اگه بی حجابی و کشف حجاب بشه خانواده ها از هم می پاشن اون وقت اگه مردی دست زنشو بگیره و از خونه بیرونش کنه بگه من تورو نمیخوام و کس دیگه ایی رو بیاره به جای شما پس نباید حرفی هم زده بشه یا به طرف همین بی حجابها کشیده بشه و زندگی شو ول کنه و بره شما چه جوری میخواید توی این وضع و اوضاع گرونی زندگی کنید به این جور مسائل هم فکر کنید لطفا.
  • ابراهیم FR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    بد حجابها وبی حجانها افیون اجتماع وپیاده نظام ارتش امریکا هستند که باید تحت عنوان ضد انقلاب با انها برخورد مقتدرانه صورت گیرد. فعالیت فرهنگی وامر به معروف برای این قبیل اشخاص جواب نمیدهد. اقدام قهر امیزتنها چاره کار است. اگر چند زن بی حجاب را در ارایشگاه زنانه کچل کنند حساب کار دستشان میاد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    عالی همین کارکنید تابی حجابی ازبین بره من خودم مشهدی هستم 15سالمه بااین که بچه هستم واقعا ازتیپ بسیاری ازخانم هامن خجالت میکشم لطفاپیگری کنید ممنون
    • مریم IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      46 17
      اختلاس گران و غارت کنندگان کیا هستن کمی تفکر
    • امیر حسین IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      6 7
      فقط میتونم بگم متاسفم
  • رحمان IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    87 20
    (عده‌ای انقلاب را فراموش کرده‌اند آزادانه گناه می‌کنند) خوب بهتره علتشو پیدا کنید که چرا عده ای انقلاب رو فراموش کرده اند ریشه یابی کنید ودر پی رفع علت وبانی باشید
  • جواد IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    72 10
    بله ممنون که به فکر بی حجاب ها هستین اما فقط بی حجابی؟!دزدی بالا دست ها فقر ۶۰ درصدی مردم حقوق نجومی بالادست ها و..‌‌اینا مشکل نیست؟!
  • جواد IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    40 22
    جناب آقا سید حرفها و تذکرات خوبی دادید،،،ولی ۹۰ درصد این بی حجابی از اوضاع بد اقتصادی کشور سر چشمه میگیره اگه مردها بتوانند باروری ۸ساعت کارتمام هزینه‌های زندگی را پرداخت کنند دیگه نمیزارن خانم هاشون از خونه برن بیرون ،،،از بد بختی مردم هم بگو،
  • عنابستانی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    39 7
    بیحجابی دهنکجی به دین یا اماکن متبرکه و معصومین نیست ضعف مبلغ که نتوانسته بعضی ها راجذب کند حضرت آقا روزنامه جای گفتن نیست اگر بدانی در این شهر چه منکراتی و ستم هایی به بعضی ها میشود مثئله حجاب را فراموش میکنی نحوه برخورد بعضی وقتا زننده تند است درجامعه نفرت ایجاد می کند به نظر شما یک دزد یا.....زورگیر لوازم حجاب خانم را از اوگرفته فرار میکنه به سمت مترو تاکسی یا حرم یا کلانتری وهمه به او میگن برو حجابت کامل کن بعد بیا تا به شماخدمات بدیم بنده خدارا دو باره میفرستین به همانجا که فرارکرده که..... تازه اگر شخص زباناُ دهنکجی کند به مقدسا ت بدبیرا گفت برخورد مثل خود ائمه باشد ازراه ادله قانع اش کنند اگر اهل بحث بود نه که از داشتن امکانات محروم کنید یا تردشان کنید شما برانی جزب جای دیگر میشوند وکدام خانواده است که مخصوصا درگروه جوان ونوجوان بیحجاب یا بیتوجه نداشته باشد
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    20 46
    دمتون گرم هرچی فاحشه تو خیابون ریختن جمعشون کنین اینا لکه ی ننگ جامعه هستن
    • بهار IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      26 6
      اول وضع مملکت و درست کنین بد از بی حجابی حرف بزنین‌
  • ح م IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    36 4
    کاش همه مسایل غیر اسلامی در نمازجمعه گفته میشدوبرای رفع آن چاره اندیشی محل میشدمثل دزدی میلیاردی بنام اختلاس گرانی .بیکاری.سرقت از منازل وسایط نقلیه وغیره و حفاظت ازجان واموال وناموس مردم اگر دولت به وظایف خود عمل نکند از مردم چه انتظاری داشته باشد امیدواریم دولتمردان محترم این مسایل روهرچه زودتر رسیدگی کنند
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    50 4
    فقط بی حجابی به جامعه آسیب میزند .دزدیهای نجومی ورانت وتبعیض ورشوه وفساد اداری وپارتی بازی وحقوقهای نجومی وکاخ ویلاهای لاکچری وآفازاده های خارج نشین چی
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      20 2
      نه اون باعث استحکام میشه
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    55 8
    گناه این که یه آدم برای سیر کردن شکم خود و زن و بچه اش داخل سطل اشغال تا کمر خم شود ،
  • Hasan IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    44 4
    سربرهنه و پای برهنه ؟سربرهنه خودش جوابگو بایدباشد ولی پای برهنه‌ از ماهم میپرسن
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    41 4
    امام رضا دنبال این نیست که کسی جلوی حرم بد حجاب باشد
  • ثمین IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    13 23
    خدا خیرتون بده جلوی این همه بدحجابی رو بگیرین واقعا من دلم برای جوونا میسوزه برای زندگیاشون تا مبادا از هم پاشیده بشه.گناه و فحشا زیاد شده واقعا جوونا تمام فکرو ذهنشون به مسائل جنسی شده
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    3 20
    راه مبارزه با عمل حرام و ضد فرهنگ اسلام ؛ قطعاً کار فرهنگی هست اما اسلام با قوه قهریه هم با آن مبارزه می‌کند همانگونه که طبق حکم اسلام در ماه رمضان اگر کسی در ملأ عام روزه بخورد باید شلاق بخورد یا علنی مشروب بخورد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    6 13
    بی حجابی دوست نداریم گرانی دوست نداریم عدالت حضرت علی دوست داریم حق ناحق نمی کردجلودوزدی فسادمیدید می گرفت خودش زش فرزنداش گرسنه میخوابیدن شکم مردم سیرمی کردن نظام رهبردوست داریم
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    4 33
    درود بر علم الهدا
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    9 27
    فقط زن ها نیستند مردها از آنها بدتر شده اند ، شوهر با زنش در خیابان راه میرود و زنش لباسی پوشیده که انگار میخواهد برود حمام کند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    8 20
    صحبت شما بسیار صحیح است باید جلوی بی حجاب ها گرفته شود.زن اگر بد شود جامعه را به فساد میکشد.همین کاری که زن های بی‌حجاب دارند با مرد ها وجامعه وغیرت شان میکنند
  • احمدظاهریان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    17 12
    جناب حضرت علم الهدی، کلامت حق، حرفت بجا اما علت آن چیست؟ بی ایمانی علت بی ایمانی چیست زندگی طبقاتی یکی آنقدر دارد و دیگری نون شب ندارد اگر مشکل اقتصاد درست شود مردم ایمانشان اعتمادشان و دلسوزی شان صدبرابر می‌شود شاید بشود جلوی بی‌حجابی را ظاهرأبرای مدتی گرفت اما در باطن و ایمان قلبی چی، دل گشنه و سفره خالی ایمان آدمها ضعیف می‌شود و بی‌حجابی یکی از عوامل آن است
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    20 8
    شما هرچی سخت تر بگیرید بدتر میشه.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    7 10
    ایول بایدبااین جورزنهاهمین رفتارو کرد تا ازنمایش گذاشتن خودشون توجامعه واسه بقیه مردا دست بردارن .خداکمکتون کنه تااین زنهای فاحشه را از جامعه محوکنید.
  • باران IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 2
    عالیه جمع کنید این بی حجابها رو ...
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 3
    خدا عمرتون بده خواهش میکنم جلوی این بد حجابی را بگیرید واقعا دیگه این مردم شورش رو در اوردند حرم مطهر مکان مقدسی هست باید اداب زیارت کامل اجرا بشه یکیش همین حجاب هست ...البته مسولینی هم که این رسیدگی ها را بهش توجه ندارند انشالله به زودی خداوند به حسابشون خواهد رسید ..
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 2
    جلو بد حجابی رو بگیرین مایع ننگ هستن بخدا کشور اسلامی باید با چادر باشد