بعد از حواشی اخیر یک اجرای گرشا رضایی در سیستان و بلوچستان، معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز این استان اعلام کرد که پرونده‌ای علیه او در دادسرا تشکیل شده است.

گرشا رضایی

به گزارش همشهری آنلاین، جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ گرشا رضایی، خواننده موسیقی پاپ کنسرتی در استان سیستان و بلوچستان برگزار کرد که در جریان برگزاری این کنسرت، یکی از مخاطبان از میان جمعیت به او گفت که پلی بک (لب‌خوانی؛ یعنی پخش موسیقی از روی سیستم و لب‌زدنِ خواننده یا اَدای نوازندگی درآوردنِ نوازندگان) اجرا نکند.

این گفته با واکنش گرشا رضایی همراه شد و او در میانه کنسرت خود در چند نوبت پاسخ‌هایی بیان کرد تا اتهام پلی بک بودن اجرا را از خود و نوازندگانش دور کند.

فیلم مواجهه گفتاری رضایی با این فرد، در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی به شدت دست به دست شده است  و انتشار آن موجی از اعتراض علیه رفتار گرشا رضایی که عنوان «تحقیر و تمسخر» مخاطب در توصیف آن به کار گرفته شده است، را به راه انداخته است. تا جایی که رضایی در صفحه شخصی خود با انتشار یک ویدئوی جدید سعی بر توضیح رفتارش و ابراز احترام و ارادت به مردم سیستان و بلوچستان داشت.

با دنباله‌دار شدن ماجرا در فضای عمومی، شب گذشته، چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، ابوالفضل احمدزاده، معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در یک گفتگوی رادیویی اعلام کرد که علیه گرشا رضایی خواننده موسیقی پاپ، پرونده‌ی قضایی تشکیل شده است.

احمدزاده گفت: هر کس در هر استانی یا در هر شهرستانی حاضر می‌شود، به خصوص خوانندگان عزیز و محترم، باید به قواعد و سنت‌های آن منطقه آشنایی داشته باشد و اطلاعات کافی هم کسب کنند و رعایت احترام را داشته باشند. اگر لهجه‌ای هم در یک منطقه وجود دارد، باید به آن لهجه هم احترام گذاشت.

او ادامه داد: موضوع محوری و بحث اصلی ما درباره خواندن این خواننده نیست. وقتی مخاطب از او سوالی می‌کند، نباید لهجه‌ی آن شخص را مورد اهانت قرار دهد. از سوی دیگر خدشه‌دار کردن احساسات و جریحه‌دار کردن عواطف عمومی مردم در این استان و تمامی استان‌ها خط قرمز دستگاه قضایی است. نماینده ما در اجرای این خواننده حضور داشته و کاملا در جریان جزئیات ماجرا هستیم.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: وقتی این اتفاق رخ داده، خواننده‌ یعنی آقای گرشا رضایی باید از مردم شریف، مومن و مهمان‌نوازِ سیستان و بلوچستان عذرخواهی کند. اینکه ویدیویی از ایشان منتشر شود و در انتها معلوم نشود که این خواننده عذرخواهی کرده است یا خیر، اصلا درست نیست. فردی هم که مورد تحقیر این خواننده قرار گرفته، امروز در شعبه‌ی ما حاضر شدند و اظهاراتش را دریافت کردیم. این شخص نسبت به گرشا رضایی مطالبی داشت که به محتوای پرونده اضافه شد.

او تاکید کرد: در نهایت پرونده‌ای علیه گرشا رضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

احمدزاده گفت: فیلم‌های این کنسرت که پخش شد، ما همه چیز را بررسی کردیم. دیدیم که واقعیت این چیزی است که برخی از مردم اعلام می‌کنند. مردم آمده‌اند تا از کنسرت این خواننده لذت ببرند، نه اینکه این خواننده به لهجه یک قوم توهین کند یا یک فرد را مورد تمسخر قرار دهد. مردمی که به دیدن این کنسرت آمده‌اند، پول پرداخت کرده‌اند و بلیت خریده‌اند تا بیایند و از کنسرت و اجرای این خواننده و گروهش لذت ببرند. حال اگر در این اجرا، مخاطبان و مردم متضرر شوند، کدام دستگاه باید پاسخگو باشد؟

او ادامه داد: از این پس تمام خوانندگانی که به سیستان و بلوچستان می‌آیند، باید قواعد لازم را رعایت کنند. البته تا کنون چنین موردی نداشتیم. در اعطای مجوزها، حتما نهادهای متولی باید قواعد لازم الاجرا را متذکر شوند.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان، در پایان صحبت‌هایش یک راه حل به گرشا رضایی پیشنهاد داد و گفت: حالا این اتفاق افتاده است؛ بنده پیشنهاد می‌کنم که این خواننده عذرخواهیِ صریحی از مردم سیستان و بلوچستان داشته باشد. اینکه به کنایه چیزی بگوید و ویدیویی منتشر شود و در انتها مشخص نشود که عذرخواهی بوده یا خیر، اصلا قابل پذیرش نیست.

باید منتظر ماند و دید که انتهای این ماجرا که به یک پرونده‌ قضایی تبدیل شده است، به کجا خواهد انجامید.

کد خبر 689131
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    4 4
    این حاضر جوابی ها را از مجریهای صدا سیما مثل احسان علیخانی یاد گرفتند. فقط یخورده پیاز داغش را زیاد میکنند
  • ... IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 13
    یه پیشنهاد دیگه هم میتونید به همه خواننده ها بدین اونم اینکه هرجایی نرن کنسرت اجرا کنن اول ظرفیت ها و حساسیت های هر شهر رو بررسی کنن بعد برن که واسه یه موضوع که شروع کننده اش تماشاچی اون شهر بوده از کاه کوه ساخته نشه و با دعوا زرگری دنبال ممنوع الکار شدن اون هنرمند نباشند تو خود صحن علنی مجلس کلی حرف و طعنه و کنایه بهم میزنن به خود رییس مجلس هزارجور افترا زده میشه اتفاقی نمیافته حالا تو یه کنسرت دوتا حرف از سر مزاح رد و بدل شده دنبال قاتل بروسلی هستین؟
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    22 17
    باید ادب بشه وفقط به عذرخواهی بسنده نشه.کلا از خوانندگی وموسیقی عذرش رو بخوان ،ومجوز کنسرت بهش ندن.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    12 3
    ایشون حق ندارن که کسی رو تحقیر کنن مگه کیه که به خاطر یه کلمه با یکی اون جوری حرف میزنه چون اون استانه محرومیه فکر کردن مردمش از نظر سواد وحرف زدن هم محروم هستین ما خیلی از تحصیل کرده هامون از همون استان هستن اصلا شاید سوادش از خود گرشا رضایی هم بیشتر باش🤨🤨🤨
  • بروسلی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 91
    من توی این فیلم توهینی نمیبینم به عنوان یه ادم تحصیل کرده که کنسرت هم زیاد رفتم!!تعجب میکنم از ایدانی ها که فقط دنبال تخریب افراد معروف هستن و میخوان سو استفاده کنن از شرایط.آدما تا چه اندازه باید حسود و حقیر شده باشن آخه!ایشون هر جور خونده شما کنسرت نرو اگه لذت نمیبری
    • سعید IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      17 3
      دیر رسیدی به این دنیا، با فراگیر شدن اینترنت عبارت تحصیل کرده خیلی وقته دیگه از مد افتاده و هر وقتم به بلوغ فکری رسیدی که با اسم خودت کامنت گذاشتی میتونی به بزرگ شدنت امیدوار باشی.
  • ایران IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    16 5
    اگر نیت مسخره کردن نبود همون اول تموم میکرد نه که تا آخر کنسرت تکرار کنه من که بچه اونجا نیستم واقعا ناراحت شدم باید جوابگو باشه نباید با معذرت خواهی تموم بشه
  • معین IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    16 2
    فقط برای اونایی متاسفم که توی اون کنسرت با شنیدن همچین توهینایی بازم اونجا موندن و حتی خندیدن!واقعا جای تاسف داره
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      2 1
      باید همان جا حسابش را کف دستش می‌گذاشتند تا دوباره هوس توهین نه کنه
  • سارینا IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    20 3
    خجالت نمیکشه از پول مردم میخوره به مردم توهین میکنه نباید کنسرت این خواننده نماها رفت
    • بابا محمود IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      5 1
      اونا شهرستانی هستن که موندن وگرنه اینو کی میشناسه من خودم بچه زاهدانم و از اين کلیپ فهمیدم اینجا کنسرت داشته چون اصلاً ادم معروفی نیست تازه به دوران رسیده است
  • ناشناس IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    15 1
    سلام، واقعا بعضیا از این خواننده ها فکر میکنن کی هس ...حیف که من استان...زاهدان نیستم واگرنه درس بهش میدادم تا آخر عمرش کنسرت اجرا نکن...وای خدا این پول چی هس این بنده های به ظاهر انسان چیکار که نکرده...وای وای
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    5 9
    مگه اقای رضایی چه گفتن؟؟؟ یک شوخی بوده با طرفدارش و نباید مخاطب هم دخالت میکرد و اقای گرشا رضایی بخاطر یه شوخی نباید کارش رو ول کنه با این همه البومی که درست کرده برای مردم ایران نباید اینهمه نظرات بدی براشون نوشت از نظر بنده لطفا عزیزان انقدر شایعه درست نکنید زندگی هر انسانی به خودش مربوطه هست!!! و لطفا این بحث رو از اینترنت و از اینستاگرام از هرجای فضای مجازی پاک کنید این هنرمند هم نذارید از دست بدیم تنتون سلامت
  • حمید IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    11 2
    باید این خواننده ،به شعور مخاطبش احترام می گذاشت ‌ و با دعوت از اون منتقد در کنسرت به روی صحنه بدون موزیک براش میخوند تا شائبه ها از بین بره
    • ارمیا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      2 0
      ایشون گفتن لب خونی نکنید طرف زورش گرفته مث ایام بچه گیش دهن کجی میکرده ادا در میاورده الان میخایم بهش بفهمونیم عمو گرشاسب بزرگ شدی بده این مردمن که بزرگت کردن والا شما هنوز 11 سالته