نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، آواز خواندن در یک گروه موسیقی یا کر، عملکرد مغز را افزایش می‌دهد و حس همبستگی بیشتری به‌ویژه در افراد سالمند ایجاد می‌کند. پیوستن به یک گروه کر می‌تواند در مقابله با کاهش شناختی مرتبط با سن و تنهایی مزمن که از هر ۱۰ سالمند یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کمک‌کننده باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، حالا در منطقه ۳ شهرداری عده‌ای از زنان تحت سرپرستی محمد نوید که رهبر گروه آواز است، آواز خواندن یاد می‌گیرند.

نوید گفت: قطعه‌هایی که با این گروه اجرا می‌کنیم، قطعه‌هایی هستند که در ایران، کمتر اجرا شده‌اند و نوستالژیک پاپ قدیمی هستند. تاثیر موسیقی روی روحیه هنرجوها انکارناپذیر است. هر هفته که سر تمرین حاضر می‌شوند، تمام دغدغه‌ها  و فکرهای منفی از آنها دور می‌شود.

زری میوه‌چی، موسس گروه گفت: ما از سال ۹۳ برای تشکیل این گروه تلاش کردیم. در منطقه ۳ فراخوان دادم و بالاخره پیگیری‌ها و تلاش‌ها باعث شد تا این گروه تشکیل شود. این کار را به خاطر ایجاد حال خوب برای بانوان کردم. آخرین کنسرت ما سال ۹۸ بود و به زودی کنسرتی در پیش داریم. 

مریم رحمانی، یکی از اعضای گروه گفت: ما در دوران کرونا هم با اینکه گروه را نداشتیم ولی ارتباط برقرار کردیم و از حال بد خارج شدیم. حتی در خانواده‌هایمان هم موثر بودیم و توانستیم نشاطمان را به فرزندانمان هم منتقل کنیم و این بسیار کار مهمی بود.

مرضیه همتیان، یکی دیگر از اعضای گروه گفت: هفته ای یکبار در این مکان دورهم هستیم و برای ادامه زندگی انرژی می‌گیریم. این کلاس‌ها نه تنها برای من، بلکه برای دیگر بانوانی که به این گروه معرفی می کنیم هم تاثیر زیادی دارد.

گزارش: راحله عبدالحسینی

تصویر: مونا فاضلی

تدوین: مسعود ساکی

کد خبر 688655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha