رئیس‌جمهور فرانسه در حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که پاریس به امنیت اسرائیل متعهد است.

لاپيد و مكرون

به گزارش همشهری‌آنلاین، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و یائیر لاپید امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پاریس دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله ایران و برجام را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این کنفرانس خبری گفت که پاریس به همراه شریکانش به تلاش برای احیای برجام ادامه می‌دهد. وی گفت: «ما باید از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کنیم و منافع شرکای منطقه‌ای نظیر اسرائیل را در نظر بگیریم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است مدعی شد که دنیا باید با «تهدیدهای هسته‌ای ایران» مقابله کند.

او همچنین از طرح امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۸ برای انعقاد یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که در آن زمان به «توافق مکمل برجام» معروف شد تمجید کرد. او گفت: «پیشنهاد این طرح اکنون [نسبت به آن موقع] درست‌تر است.»

رئیس‌جمهور فرانسه سال ۲۰۱۸ قبل از خروج آمریکا از برجام طرحی در چهار بند موسوم به «توافق مکمل برجام» برای اضافه کردن بندهای جدید به توافق پیشنهاد داده بود که مورد موافقت رئیس‌جمهور وقت آمریکا قرار نگرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد: «ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد.»

کد خبر 688534
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha