چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: تصمیم دولت در اولویت دادن اعطای تسهیلات بانکی بخش مسکن به مسکن مهر و توقف پرداخت تسهیلات به طرح‌های نوسازی و انبوه‌سازی، همچنان مورد انتقاد فعالان بخش ساخت‌وساز و نگرانی صاحب‌نظران قرار دارد

پس از آنکه چندی پیش اعلام شد پرداخت وام 14میلیون‌تومانی به هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به‌دلیل در اولویت قرار گرفتن مسکن مهر متوقف شده است، دیروز هم رئیس هیأت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران اعلام کرد: اعطای تسهیلات بانکی به مسکن مهر و بی‌توجهی به طرح‌های انبوه‌سازی موجب شده تا ساخت و ساز در کشور دچار مشکل و رکود شود.

شهرام سلماسی در نشستی خبری با انتقاد از خودداری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان گفت: به‌دلیل اینکه توجه دولت معطوف به مسکن مهر شده و نظام بانکی مکلف است تا اولویت پرداخت تسهیلات خود را مسکن مهر قرار دهد، انبوه‌سازان در گرفتن تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شدند و ساخت و ساز دچار رکود شده است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان با بیان اینکه قیمت مسکن از سال 58 تا پایان سال 81 به‌طور متوسط هر سال نسبت به سال قبل از آن 30درصد و اجاره بهای مسکن 32درصد رشد داشته است، افزود: بنابراین مشخص است که همه سال، رشد قیمت مسکن بالاتر از رشد قیمت تورم بوده است.

وی درخصوص نیاز بازار به تولید مسکن اظهار داشت: سالانه یک میلیون ازدواج در کشور رخ می‌دهد، بنابراین باید سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود و این در حالی است که حدود 2‌میلیون تقاضای انباشته مسکن از سال‌های قبل باقی مانده است.

سلماسی خاطرنشان کرد: در این شرایط، دولت برای تامین مسکن کم‌درآمدها عزمش را جزم کرده و تسهیلات بانکی نیز تنها در جهت مسکن مهر پرداخت می‌شود و این مسئله ساخت و ساز کلی کشور را دچار مشکل کرده و سبب به رکود رفتن بخش تولید مسکن شده است

کد خبر 68849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز