سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش حقوق مشمولان قانون کار در همه دستگاه‌ها براساس قانون کار تاکید کرد و گفت: پس از اعلام نظر هیئت تطبیق قوانین و مصوبات، دولت در مصوبه ای با افزایش حقوق مشمولان قانون کار که در دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند، متناسب با قانون کار موافقت کرده است.

دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین، سیدنظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نظر مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی که مشمول قانون کار هستند گفت: در این باره هیئت تطبیق قوانین مجلس پس از بررسی های فنی و حقوقی به افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه های اجرایی متناسب با قانون کار رای داد.

وی افزود: پیش از این هیئت دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند را ۱۰ درصد اعلام کرده بود اما این مصوبه با ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مواجه شد. 

موسوی تاکید کرد: پس از  این ایراد، دولت در مصوبه‌ای در تاریخ ۱۸ خرداد تصویب کرد که افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی که مشمول قانون کار هستند، تابع قانون کار باشد، بنابراین برای این دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، حداقل دستمزد، ۵۷ درصد و سایر سطوح دستمزد تا ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 687650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • لطیف جهانبانی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    تشکر از مجلس که از منافع به حق کارگران پشتیبانی میکند ودر پرداخت حق وحقوق کارگران کوتاه نمی اید این یعنی امید دادن به جامعه دستت رد به منافع جناحی افرین باید گفت به همه نمایندگان
  • ناصر IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    5 0
    ما رو مسخره کردین ؟؟؟؟!!!! یا خبر تون دروغه و یا اصلا اطلاعات تون اشتباهه !!!!! تمام دعوای ما مشمولان تامین اجتماعی با هیات دولت بر سر 38% بوده و هست !!! اونوقت شما میگین الان حل شده ؟؟؟!!!! باید از منتشر کننده این خبر شکایت بشه که چرا به دروغ اینچنین با اعصاب و روان ما مردم بازی میکنند !!!!!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 0
    شرکت های ... تهران ضمن کم کردن حقوق مبنای افزایش سالیانه رو 20 درصد محاسبه کردن کسی هم جوابگو نیست
  • مسعود IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    خيلي جالبه كاركنان خودشون رو ميپذيرن كه مجلس ايراد گرفته و اصلاح ميكنن و لي بازنشستگان تامين اجتماعي رو كه خلاف قانون جلوي افزايش حقوقشون رو گرفتن رو تاييد مجلس رو قبول ندارن ....از كدوم قانون اينا حرف ميزنن ....فقط بايد از تنگ نظري ضجه زد و بايد فرياد بزنيم شايد خدا شنيد .....
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    3 2
    ما کلی دعوا کردیم سر مشکل بازنشسته های تامین اجتماعی بعد حالا دولت اومده به نفع کارکنای خودش رای داده و ما هیچی . این دیگه آخرشه
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 0
    شما بررسی کنید دولت اول سال از بانک مرکزی یه وام ۱۸ درصدی به مبلغ تمام حقوق و هزینه های کشور بردارد تا سال دیگر ارزش پول اندازه صددر صد کاهش می یابد با این تورم باز پرداخت این وام به بانک مرکزی از محل فروش نفت و گاز که با دلار دریافت می کند اندازه پنج در صد که وام از بانک مرکزی گرفته کل وام به بانک مرکزی پرداخت می کند چقدر سود برای دولت دارد و چقدر ضرر برای ما مردم ایران دارد
  • محمود IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    چرا دروغ می‌نویسند تمام مسله بر سر جریان ۳۸ درصد است حالا می‌گویند که حل شد پس کو اگر حل شد :: چرا معلوم نیست :: لااقل اول با هم هماهنگ باشید بعد خبر رو منتشر کنید ::
  • یحیی مهرافشار IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    اجرا کنید حرف زدن بس است
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    چهار ماهه مارو سرکار گذاشتند،همش امروز و فردا می کنند ،قراره حقوق ما بیچاره ها 38 در صد زیاد بشه. میدونید ما از نداری چی می کشیم؟؟؟!!! میدونید ما 3ماهه گوشت و مرغ نخوردیم؟؟؟؟!! دیگه کارد به استخوان رسیده!!!!
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 1
    پس ما بازنشستگانی که منتظر و چشم به راه که شاید دری از غیب به روی ما وا بشه خدا یا جز تو کسی را نداریم تو شاهدی چه شاهدی بهتر از تو
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    یعنی چی ، مگه خونشون از خون ما رنگین تره ، ما که خدمات کشوری هستیم چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این عین بی عدالتی است برنامه چیه یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟