کره‌شمالی مدعی شده که منشأ شیوع کووید در این کشور از دست زدن مردم به «اشیاء بیگانه» در نزدیکی مرز کره جنوبی نشات گرفته است.

کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رسانه دولتی KCNA، دولت کره‌شمالی این اظهارات را امروز (جمعه) هنگام اعلام نتایج تحقیقاتی درباره یافتن چگونگی ثبت اولین مورد در این کشور، بیان کرد. این اظهارات به عنوان تلاشی برای منحرف کردن و سرزنش همسایه جنوبی تلقی می‌شود.

پس از این بیانیه، دولت به مردم دستور داد که با هوشیاری با چیزهای بیگانه که توسط باد و سایر پدیده‌های آب و هوایی و بالن‌ها در مناطق مختلف در امتداد خط مرزی قرار می‌گیرند، برخورد کنند.

بر اساس یافته‌های مقامات کره‌شمالی، یک سرباز ۱۸ ساله و یک مهدکودک پنج ساله که در اوایل آوریل با مواد ناشناس در تپه‌ای اطراف پادگان و محله‌های مسکونی در شرق شهرستان کومگانگ تماس گرفتند، علائم را نشان دادند و بعدا آزمایش‌شان مثبت اعلام شد.

در بیانیه آمده است: «نتایج تحقیقات نشان داد که چندین نفر که در اواسط آوریل از منطقه ایفوری در شهرستان کومگانگ استان کانگوون به مرکز شهر آمده بودند، تب داشتند و افزایش شدید موارد تب در میان مخاطبان آنها مشاهده شد.»

بیشتر بخوانید:

KCNA گفت همه موارد تب دیگر گزارش شده در این کشور تا اواسط آوریل به دلیل بیماری‌های دیگر بوده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

کد خبر 687395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 2
    ایران هم جدی نگرفت و دیدین آنچه نباید میدیدیم