دومین دوره از فعالیت‌های تابستانه باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آغاز شد.

کتابخوانی

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: «اکبر بختیاری»، مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۹ و دبیر باشگاه ۱۰۰ تایی‌ها، ضمن اعلام این خبر گفت: «دومین دوره باشگاه کتابخوانی با هدف تقویت فرهنگ گفتگو، افزایش مهارت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، عادت دادن کودکان و نوجوانان برای مراجعه به کتابخانه‌ها، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های مفید، مدیریت اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان امسال اجرا می‌شود.»

او افزود: «باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها، محلی است برای دورهمی کودکان و نوجوانان کتابخوان که علاوه بر خواندن کتاب، علاقه‌مند به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دوستان و اطرافیان خود نیز هستند. از جمله فعالیت‌های این باشگاه حضور فعال در کتابخانه‌های عمومی شهر تهران ، معرفی برخی نویسندگان و انتشارات خوب، تشویق به مطالعه، ایجاد گروه‌های مطالعاتی، آموزش مهارت‌های مطالعه ، ایجاد ارتباط باافراد کتابخوان و تشویق افراد به نویسندگی است.»

در این دوره نیز باشگاه در ۲ مرحله «تولد باشگاه» و «حیات باشگاه» پیش می‌رود که ۲ گروه سنی  کودکان ۷ الی ۱۰ سال و نوجوانان ۱۱ الی ۱۵ سال می‌توانند در آن شرکت کنند. مرحله اول، تولد باشگاه از ۱۵ تیر الی ۱۵ شهریور و مرحله دوم، حیات باشگاه از ۱۵ مهر الی ۱۵ اسفند پیگیری خواهد شد.

بختیاری ادامه می‌دهد:«در مرحله اول باشگاه از مخاطبان دعوت می‌شود پس از عضویت در باشگاه، با امانت گرفتن کتاب از کتابخانه‌های سازمان و مطالعه آن به جمع اعضای باشگاه کتابخوانی ۱۰۰ تایی‌ها بپیوندند.  اعضا باید در طول ۲ ماه، حداقل ۸ کتاب را از کتابخانه‌های سازمان امانت گرفته و مطالعه و در محافل خوانش کتاب ویژه  باشگاه، به صورت منظم و فعال شرکت کنند. بازه زمانی امانت گرفتن هر کتاب  هم حداقل ۴ روز است.» به گفته او پس از این دوره عملکرد اعضا مورد سنجش تسهیلگران کتابخانه قرار می‌گیرد و براساس فعالیت‌هایی که داشتن «کارنامه فعالیت» صادر می‌شود و در پایان مرحله اول، حداکثر«۱۵عضو کودک» و «۱۵عضو نوجوان» به عنوان اعضای فعال باشگاه در هر کتابخانه معرفی خواهند شد. مرحله دوم نیز در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که جزئیات آن در بازه زمانی مربوطه متعاقبا اعلام می‌شود.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن دبیرخانه ۶۶۰۸۰۰۸۳ تماس بگیرند.

در نخستین دوره از این باشگاه، ۲ هزار و ۳۱۰ عضو حضور داشتند که در مجموع ۱۸ هزار و ۴۸۰ کتاب در ۷۷ کتابخانه منتخب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خوانش شد.   

 باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تایی‌ها در تابستان ۱۴۰۱

کد خبر 687360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha