معاون اجرایی رئیس جمهور اخیرا در هنگام سخنرانی در جمع مردم اصفهان شعری را قرائت کرد که منجر به واکنش‌هایی از سوی مردم این استان شد.

صولت مرتضوی

به گزارش همشهری آنلاین، مشکل کم آبی اتفاق جدیدی در کشور ما نیست، سالیان سال است که کشورهای منطقه غرب آسیا درگیر مشکل خشکسالی هستند که در سالهای اخیر با کاهش نزولات آسمانی شدیدتر هم شده است.

استان‌های مرکزی کشور ما بیش از سایراستان ها از معضل خشکسالی رنج می‌برند و همین امر هم باعث شده مسئولان بارها بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کنند.

در سفر استانی چندی‌پیش رئیس جمهور به استان اصفهان که با گفت‌وگو با کشاورزان این خطه نیز همراه بود صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع مردم سخنرانی کرد. مرتضوی سخنان خود را با قرائت شعری شروع کرد که بر لزوم صرفه‌جویی تاکید داشت:

«چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کن / که می‌گویند ملاحان سرودی / اگر باران به کوهستان نبارد / به سالی دجله گردد خشک‌رودی»

برخی معتقدند معاون اجرایی رئیس جمهور با خواندن این شعر قصد داشته که علاوه بر نیاز به صرفه‌جویی در کشور به علت خشکسالی نیز اشاره کرده باشد و به نوعی با چند بیت شعر علاوه بر علت راهکار را نیز بیان کرده باشد.

این اظهارات معاون اجرایی‌رئیس جمهور با واکنش هایی از سوی مردم اصفهان و برخی مسئولان این استان مواجه شده است، به ویژه شاید از این جهت که در همان سفر استانی قول‌های زیادی مبنی بر حل مشکل کم‌آبی استان اصفهان از جانب مسئولان مطرح شده بود.

اظهارات مرتضوی واکنش‌هایی نیز از سوی نمایندگان اصفهان در مجلس داشت.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان اصفهان در گفت‌وگویی اظهار می دارد: صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو در جلسه شورای اداری یک‌جانبه بود، یعنی به کمبود بارش‌ها اشاره کردند، اما به بارگذاری‌ها، برداشت‌های بی‌رویه و انتقال آب به استان‌های دیگر نپرداختند.

وی ادامه می‌دهد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو توسعه بیش از ۱۰۰ هزار هکتاری بالادست و اقدامات انجام شده که آورد آبی تونل‌های یک و دو در همان منطقه است و آب در همان جا مصرف شود و به پایین دست نمی‌رسد را مورد توجه قرار ندادند و به این موضوع اشاره‌ای نکردند.

جمعی از مردم ضمن تقدیر و تشکر از هیات دولت و شخص رئیس جمهور و تجلیل از سخنان دلگرم کننده و امیدآفرینی آیت الله رئیسی در جمع کشاورزان در فارس نوشتند:  متاسفانه در جلسه شورای اداری استان آقای سید صولت مرتضوی سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با خواندن متنی از پیش نوشته باعث نگرانی مردم و مسئولین از نتیجه سفر رئیس جمهور به اصفهان شد بر همین اساس خواستار برخورد با معاون اجرایی رئیس‌جمهور هستیم.

کد خبر 687307
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • هادی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    12 1
    خداییش این آقا در این سطح نیست که معاون اجرایی باشه
  • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    12 1
    بطورکلی آقای رئیسی افرادمناسبی رابه کارنگرفته است
  • حسن IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 11
    یه حرف حق زده حداقل قبولش کنید
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    17 1
    باید رو آب‌شیرین کنها و پنلهای خورشیدی سرمایه گذاری اساسی کرد،