وزیر امور خارجه گفت: به آمریکا تذکر دادیم در صورت تصویب قطعنامه دست بسته نخواهیم بود و از آنها خواستیم مسیر سیاسی گفت وگوها دنبال شود تا برای رفع تحریم‌ها به توافق برسیم.

آمریکا ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیر عبداللهیان درخصوص روند تحولات گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها در جمع کارکنان و خانواده‌های اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: بارها به آمریکا متذکر شدیم که اگر مسیر قطعنامه را پیش ببرند، ما دست بسته نخواهیم بود. از آنها خواستیم مسیر سیاسی گفت وگوها دنبال شود تا برای رفع تحریم‌ها به توافق برسیم و بتوانیم در وین این موضوع را اعلام کنیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: طرف آمریکایی اعلام کرد که قطعنامه‌ای ارائه کرده و این موضوع برای ما حیثیتی است، اما آماده‌ایم که قطعنامه را از نظر محتوا تغییر داده تا با کمترین محتوا علیه ایران صادر شود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این موضوع را قبول نکردیم و به آمریکایی‌ها گفتیم که اگر قطعنامه‌ای صادر شود ما اقدامات هسته‌ای جدید خود را آغاز می‌کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم، علیرغم اینکه آقای بایدن از طریق طرف‌های مختلف پیام های مختلفی را برای جمهوری اسلامی ایران ارسال کرده و تاکید می‌کند که من اراده جدی دارم برای اینکه به توافق برسیم، اما ما هنوز در عمل چیزی جز رفتارهای مبتنی بر فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نیستیم، علیرغم اینکه لسان و زبان آقای بایدن متفاوت است اما باید در این مرحله گفت و گو ها ببینیم که چه مقدار از ادعاهای آمریکایی‌ها نسبت به داشتن نیت و اراده جدی واقعی است.

متن کامل اظهارات امیرعبداللهیان را در لینک زیر بخوانید:

کد خبر 686893
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • رسول IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 6
    تسلیم خواسته های نا بحق آمریکا و غرب گرایان نشوید طبق رهنمودهای امام انقلاب ولی فقیه جامعه مقام معظم رهبری حرکت کنید باور الهی داشته باشید خدای سال۱۴۰۱ همان خدای سال ۱۳۶۰ است قیام لله داشته باشید به امید خدا برای تحقق خواسته انقلاب بر سلطه غرب پیروز خواهیم شد معیشت وروزی مردم را خدا تامین می کند حرکت سخت است مشکلات زیاد است اما باید مردم به این باور برسند که ان مع العسر یسرا غرب گرایان باور کنند که آمریکا برای معیشت ما مذاکره نمی کند آمریکا برای ازبین بردن انقلاب وتغییر رژیم ایران براساس پایه ولایت فقیه تلاش می کتد و غرب گرایانی مثل علی مطهری وتاج زاده وفائزه بدنبال تحقق تز حذف ولایت فقیه در جمهوری اسلامی هستند و شیوه جمهوری اسلامی بدون دخالت حاکمیت مطلق ولایت فقیه در جامعه هستند وهم چنین مخالف صدور انقلاب براساس تز ولایت فقیه و دیدگاه امامین انقلاب هستند
  • محمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 2
    از این برجام آبی برای ملت گرم نخواهد شد. محال هست که بگذارند تحریمها شکسته شود.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    0 0
    ای کاش تکلیف روشن میکردن الان حدود یک سال هست که تیتر خبرها شده. خبر خوش یا خبر ناخوش برجام و با این کار با زندگی مردم بازی میکنند و هر روز با تیتر خبر ناخوش برجام قیمتها افزایش میابد و روز بعد با خبر خوش برجام ثابت می‌ماند و خبری از کاهش قیمت نیست