نوسان قیمت خودرو در بازار ایران همچنان ادامه‌دار است. اما با توجه به رکود حاکم، خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود.

بازار خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۴ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز سه میلیون تومان کاهش داشت و در بازار کشور تا نرخ ۳۵۶ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک با ۹ میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۶۷ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با پنج میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این خودرو ۹ میلیون دیگر گران شد | جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا گفت: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه به صورت افزایشی بود.

او در رابطه با میزان عرضه گفت: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود خودرو مواجه هستیم. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز باعث بوجود آمدن تقاضای کاذب در بازار می‌شود. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

مدنی افزود: اما این کاهش تولید تاثیری بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، مشکل کمبود عرضه برطرف نشد و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد.

مدنی توضیح داد: هیچ یک از سیاست‌های فعلی صنعت خودرو تا کنون تغییری نکرده است. در نتیجه بازار به روال گذشته خود ادامه می‌دهد و متناسب با نرخ دلار قیمت‌ها نیز نوسانی می‌شود. اما عاملی که در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آزادسازی واردات خودرو به کشور و همچنین لغو قیمت‌گذاری دستوری است.

او گفت: در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. زیرا خریداران منتظر اخبار آزادسازی واردات هستند. اگر واردات خودرو به کشور آزاد شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. همچنین نوسان قیمتی در خودروهای داخلی نیز کاهش می‌یابد.

کد خبر 686889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • سلیم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    9 6
    همینجوریشم دارن ضرر میدن قیمت خودرو را به قیمت بازار ازاد برسانند این حاشیه سود را که یکمشت مفتخور برای خود درست کرده اند ازبین بببرند عرضه را افزایش دهند تا پاسخ گو مردم باشد بالای ده بار ثبت نام کردیم بازم نتونستیم بخریم اخرش از بازار ازاد گرونتر خریدیم قیمت
    • سجاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      10 0
      خود من بالای ۲۸بارثبت نام کردم هنوز اسمم درنیومده
  • ... IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    14 0
    بنده خدا اگر خودروساز ضرر می‌کرد که تولید نمی‌کرد الان دارن دوسه برابر قیمت واقعی با همکاری مافیای قدرت به مردم میندازن وگرنه بنز آخرین مدل به قیمت پراید را آلمان به ایران میده ولی اینا برای اینکه به مردم فشار بدن قبول نمیکنن یا ژاپن وکره جنوبی همینطور
    • ح IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      9 0
      شما برای چندمین بار دوست داری اشتباه کنی دوست عزیز . نکنید ثبت نام نکنید چقدر باید این مسئله ساده رو تکرار کرد. سزای گرانی نخریدنه ملت . نخرید نخرید .
  • DE ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    8 1
    من نمیدونم چه خبره ولی با این تفاصیل و مشاهده بازار که داریم پیش میریم مسیر به جهت یک دیوار بتنی ختم میشه که هم به ضرر خودروساز و هم شهروندان خواهد انجامید.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 0
    سلام دوستان من برای چهارمین بار در ایران خودرو ثبت نام کردم ،چهارمین بار به نامم یه رانا پلاس در اومد خدا رو شکر
  • علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 9
    خود خودرو سازان با مافیای خودرو همدست هستند وقیمت ها را روزبه روز بالا میبرند
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      9 8
      دوست عزیز تا افرادی مثل شمارو این مملکت داره نیازی به دشمنی مثل آمریکا و اسرائیل نداره امثال شما
  • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    13 0
    خداوکیل چه کشور و چه اقتصادی داریم .....؟ هر روز هر روز خودرو داره گران میشه ، آخه کجای دنیا اینجوری هست که در طول یک ماه بالای ده بار خودرو گران بشه .....؟ واقعاً مردم ایران بی‌عرضه هستن اگه بی‌عرضه نبودن اصلا ماشین نمیخریدن.
  • مهراب الهیان IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    12 0
    سلام ماکه ماشین نداریم نه هم پول داریم بخریم به انتظار خدا نشستیم
  • سیاوش IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    14 1
    چقدر ملت ساده هستید خودرو تولید میشه در بازار آزاد فروش می‌ره ومردم الکلی سرکار قرعه کشی و ثبت نام و پیش فروش میذارند که قیمت پایین نیاد کاش مردم متحد بودند توی نخریدن
  • Khodad DE ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    9 0
    سلام به نظر من این مافیای خودرو رو می توان جمع کرد ولی عزم و اراده اش نیست واردات خودرو هم یه این زودیها شدنی نیست و اگر روزی شدنی شد چندین برابر قیمت خودرو حق گمرکی میگیرن که مقرون به صرفه نباشد دو باره رو به بازار خودرو ی بی کیفیت داخلی بیاریم
  • بابکی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 3
    من خودم سیو. سه بار ثبت نام کردم برای پژو پارس اتوماتیک ولی آخرش از بازار آزاد امروز نهم برج به خاطر عروسی پسرم از بازار آزاد کردم 462میلیون گرفتم .لعنت بر دلال .
  • مهران IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    پراید 131 امروز تو بازازر قیمت کردم زیر 185 قیمت نمیدادن اونوقت چطوری اینجا هر روز 175 قیمت و اعلام میکنه؟!