قرار بود کنسرت همایون شجریان فقط برای ۵ شب در تالار وزارت کشور برگزار شود؛ اما استقبال مردم از اجرای همایون، برگزاری کنسرت را به ۲۰ شب رساند.

همایون شجریان

فهیمه پناه‌آذر - همشهری آنلاین: کنسرت «به رنگ صدا» در ۲ سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در حالی برگزار می‌شود که خیابان‌های منتهی به تالار وزارت کشور در ساعت‌های نزدیک به اجرا شلوغ می‌شود و صف‌های طولانی از مخاطبان در خیابان به چشم می‌خورد.

با توجه به جمعیت ۳ هزار نفری سالن، کنسرت با ۲۰ دقیقه تأخیر شروع می‌شود اما تمام صندلی‌ها پر است و همه در انتظار آمدن گروه سیاوش به سالن هستند.

صندلی‌ها پر و نظم تا حد زیادی برقرار می‌شود و گروه ارکستر وارد سالن می‌شود. آزاد میرزاپور عود و سه‌تار، مهیار طریحی سنتور، مهرزاد اعظمی‌کیا کمانچه، حسین رضایی‌نیا دف، طبل باس، بندیر، شیکر، همایون نصیری بندیر باس، کاخن، کوزه، اسنیر، درام، راید، هایهت، آیین مشکاتیان تنبک، کوزه، کاخن، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی ویولن یک، نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره‌قانی و بهار فلسفی ویولن دو، مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی ویولن آلتو، مهدی عبدی و یاسمن کوزه‌گر ویولنسل، هادی اسماعیلی کنترباس و امیر دارابی پیانو، نوازندگان گروه هستند که با تشویق حاضران روی صحنه حاضر می‌شوند.

پس از دقایقی همایون شجریان به همراه آرش گوران که چوب رهبری ارکستر را به‌دست دارد، روی صحنه می‌آید. تشویق ممتد حاضران آغاز می‌شود. شور و هیجان در سالن موج می‌زند و این برای کنسرتی که توانسته در فروش بلیت‌هایش یک رکوردشکنی در چند سال گذشته داشته باشد، عجیب نیست.

بلیت‌های ۳۰ سانس کنسرت همایون شجریان و حدود ۸۰ هزار بلیت در ۳ مرحله مجموعا در ۶ ساعت به فروش رسید؛ البته گروه کنسرت تصمیم گرفت تا به شکل رایگان میزبان دانشجویان باشد و نزدیک به ۱۲۰۰ بلیت در جایگاه ویژه به‌صورت رایگان و براساس قرعه‌کشی به دانشجویان در این شب‌ها اختصاص داده شده است.

«بگذار سر به سینه من» نخستین قطعه‌ای است که با طراحی آواز همایون شجریان اجرا می‌شود. این قطعه اوایل دهه ۸۰ در آلبوم موسیقی اشتیاق با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی و خوانندگی علیرضا قربانی اجرا و منتشر شده بود. پایان اجرا با تشویق حضار همراه است و قطعه دوم به بداهه‌نوازی سازهای کوبه‌ای توسط حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان اختصاص دارد که ۵ دقیقه ادامه دارد و با تشویق بسیار مخاطبان همراه می‌شود.

در این کنسرت ۹۰ دقیقه‌ای ۱۳ قطعه اجرا شد؛ قطعه‌های دیگر عبارت بودند از «زلف بر باد مده» به آهنگسازی سعید فرج‌پوری، «آسمان ابری» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «یک نفس آرزوی تو» به آهنگسازی سعید فرج‌پوری، «آواز دشتی» با شعری از هوشنگ ابتهاج، «اشک مهتاب» به آهنگسازی حسن یوسف زمانی و «هوای زمزمه‌هایت» به آهنگسازی غلامرضا صادقی.

بعد از اجرای «هوای زمزمه‌هایت» نوبت به «دلستان» می‌رسد. قطعه‌ای به آهنگسازی همایون شجریان و بعد از آن همایون با تشویق زیاد حاضران «سرو چمان» به آهنگسازی محمدرضا شجریان را می‌خواند.

«چهار مضراب» و دود عود به آهنگسازی پرویز مشکاتیان اجرا می‌شود؛ قطعه پایانی کنسرت به رنگ صدا، به قطعه «به دیار عاشقی‌هایم» با شعری از اسحاق انور و بهمن محمدزاده و آهنگسازی غلامرضا صادقی با مضمون ایران اختصاص دارد. این قطعه ۱۲ اردیبهشت امسال در کنسرت دبی اجرا شده بود و شجریان با اجرای این قطعه پیامی برای هموطنان داد که دلش با سرزمین مادری است.

کد خبر 686617
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha