گزینه خارجی پرسپولیس در خط حمله بازیکنی است که ماجراهای زیادی را در زمان حضورش با همین تیم تجربه کرده است.

منشا

بهروز همشهری‌آنلاین - رسایلی

گفته می‌شود ممکن است گادوین منشا دیگر خرید بزرگ پرسپولیس برای فصل جدید لیگ برتر باشد؛ مهاجمی که پارسال با پیراهن مس رفسنجان آقای گل لیگ شد و البته سابقه حضور در پرسپولیس را هم در کارنامه دارد. به همین بهانه بد نیست چند برش از ماجراهای او و سرخپوشان را مرور کنیم.

گل تاریخی به الدحیل 

اگرچه گادوین منشا در زمان حضور در پرسپولیس به اندازه موردانتظار ندرخشید و گل نزد، اما در لیگ قهرمانان آسیا چند گل مهم به ثمر رساند. دبل او برابر الاهلی عربستان از اتفاقات مهم دوران حضور این بازیکن در پرسپولیس بود اما بدون شک بزرگ‌ترین لحظه‌ای که او با پیراهن سرخ خلق کرد، به گلزنی‌اش برابر الدحیل مربوط می‌شد. شهریور ۹۷ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در تهران با یک گل از حریف قطری عقب افتاد و نیاز به زدن سه گل داشت تا به مرحله بعد صعود کند. ۲ گل اول را جلال حسینی و بازیکن حریف به ثمر رساندند. گل سوم را اما گادوین منشا در کمال خونسردی زد؛ آنقدر تماشایی که بعید است از ذهن هیچ‌یک از هواداران پرسپولیس پاک شود. این گل، یکی از جاودانه‌ترین کام‌بک‌های تاریخ پرسپولیس را رقم زد.

طعنه تلخ طارمی

گادوین منشا ابتدای لیگ هفدهم در شرایطی جذب پرسپولیس شد که مهدی طارمی در این تیم حضور داشت. انتظار می‌رفت آنها یک زوج طلایی و مهارناپذیر را تشکیل بدهند، اما اوضاع خوب پیش نرفت. در آن زمان مهدی طارمی به‌خاطر خودخواهی‌ها و نیز فرصت‌طلبی‌هایش تا حدی با هواداران پرسپولیس زاویه پیدا کرده بود؛ تا جایی که تماشاگران هر زمان قصد انتقاد از طارمی را داشتند، منشا را تشویق می‌کردند! مهاجم بوشهری به‌شدت از این مسئله ناراحت بود. او بعد از دوران محرومیتش و زمانی که در الغرافه حضور داشت، در خلال ارتباط ویدئویی با یکی از دوستانش به منشا طعنه بدی زد. او گفت: «مرا به‌خاطر بازیکنی... می‌کردند که در طول یک فصل فقط چهار گل زد.» این ویدئو در سطحی وسیع منتشر شد و بازتاب آن زمانش، علیه طارمی بود. خیلی از هواداران دلخور شدند از اینکه بازیکن سابق آنها بازیکن فعلی را اینطور موردتمسخر قرار می‌دهد. شاید اگر طارمی تجربه امروز را داشت، آن جملات را در مورد منشا به زبان نمی‌آورد. بعد از گذشت ۴ سال از آن روزها، مهدی حالا در سطحی بازی می‌کند که از دورترین تصورات یکی مثل منشا هم فاصله دارد.

حاشیه‌های پررنگ و ناکامی در استقلال

همه می‌دانند که گادوین منشا در زندگی شخصی‌اش حواشی پررنگی دارد و اصلا یکی از دلایل جدایی او از پرسپولیس همین مسئله بود. زمانی که منشا در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، خودش از این مسئله ابراز شگفتی کرد و گفت: «هواداران بهترین قاضی هستند.» مربی کروات اما با قاطعیت خاص خودش به موضوع واکنش نشان داد: «من مربی هستم و خودم تصمیم می‌گیرم چه اتفاقی در تیم بیفتد. از زحمات منشا تشکر می‌کنم اما او جایی در تیم ما ندارد.» منشا بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم به استقلال پیوست. از قضا از برانکو در این مورد هم سؤال شد و او جواب داد: «این سؤال را باید از استقلالی‌ها بپرسید. آنها این بازیکن را جذب کردند، نه من.» منشا طی دوران حضورش در استقلال فقط یک گل به فولاد زد که البته بسیار زیبا بود، اما برای حفظ این بازیکن در لباس آبی کافی به‌نظر نمی‌رسید. یک دعوای فرودگاهی با هواداران هم دیگر نقطه منفی منشا در استقلال بود که باعث شد این بازیکن در پایان فصل جدا شود، به لیگ امارات برود و بعد به‌عنوان بازیکن گل‌گهر و مس رفسنجان به کشور برگردد.

به درد پرسپولیس می‌خورد؟

حالا اما در حالی احتمال بازگشت گادوین منشا به پرسپولیس مطرح شده که این بازیکن فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد. بنابراین هواداران نسبت به این اتفاق خوش‌بین هستند، اما یک نکته یادتان باشد؛ منشا دفعه قبل در حالی پرسپولیسی شد که در پیکان ۱۵ گل زده بود، اما این بار در مس رفسنجان ۱۴ گل زده که نیمی از آنها هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. به علاوه او آن زمان ۲۷ ساله بود و حالا ۳۲ ساله است. با این تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد او درصورت پیوستن دوباره به پرسپولیس به چه شکل خواهد بود.

کد خبر 686608
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha