بیش از ۵۰۰ مهندس و کارگر در عمق ۳۵متری زمین، مشغول فعالیت هستند تا ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران در نیمه دوم سال‌جاری و بهمن‌ماه تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ ساخت یک ‌ایستگاه جدید و توسعه خطوط مترو، برای اهالی نزدیک به آن، دست‌کم تا شعاع یک ‌کیلومتری هم دردسرهایی دارد؛ از گرد و خاک و سر و صدا گرفته تا تغییرات ترافیکی. با این حال، همگان سختی‌ها را به جان می‌خرند؛ چراکه می‌دانند بعدها از نعمت دسترسی آسان به مترو برخوردار خواهند شد. درست مثل آنچه این روزها در ۲ ایستگاه میدان کتاب و شهید دادمان رقم می‌خورد. مدیران شهری قول داده‌اند، ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب در نیمه دوم سال‌جاری و بهمن‌ماه تکمیل شوند و برای استفاده مسافران به بهره‌برداری برسند.

زاهدی، سرپرست کارگاه خط ۷ مترو تهران به همشهری گفت: تونلی که در آن حضور داریم محل ترانزیشن مربوط به خط ۷ و تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ است. در آینده این محل به سمت توسعه خط ۷ ادامه می‌یابد و یک تونل ارتباطی برای خط ۱۰ برای تعویض قطار خواهیم داشت. در این ایستگاه ۱۵۰ نیروی اجرایی فعال دارد و اگر منابع مالی اختصاص یابد می‌توانیم تعداد نیروها را افزایش بدهیم.

محمد یاشار لطفی، مدیر اجرایی خط ۷مترو گفت: خط ۷مترو در ۳فاز مختلف تعریف شده است؛ فاز نخست از میدان بسیج تا میدان صنعت بود که به‌صورت متناوب در دوره‌های مختلف تکمیل و افتتاح شده است. در فاز دوم هم قسمت شمالی ایستگاه میدان صنعت تا ایستگاه میدان کتاب در حال آماده و تکمیل شدن است تا طبق برنامه در سال ۱۴۰۱به بهره‌برداری برسد. امیدواریم با افتتاح این ایستگاه‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی شمال غرب تهران مرتفع شود؛ زیرا الان هیچ ایستگاهی در این محدوده وجود ندارد و افتتاح و بهره‌برداری از این دو ایستگاه می‌تواند نقش مؤثری در جابه‌جایی مسافران این بخش از پایتخت ایفا کند.

گزارش: مهدی اسماعیل پور

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: محمود دانش اموز

کد خبر 686600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهروند IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    10 1
    منطقه۲۲ کجای قضیه قرار دارد ؟
  • م IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    4 0
    باسلام خیلی خوب میشد اگر چهار راه یافت آباد هم مترو داشت
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    7 0
    منطقه ۱۹ چه شد فاقد هرگونه خط مترو است