یک مقام ارشد دولت فرانسه اظهار داشت که احیای برجام در دستور کار اجلاس جی-۷ قرار دارد.

سران گروه ۷

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک مقام ارشد فرانسوی بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران اظهار داشت که احیای برجام در دستور کار اجلاس «جی-۷ »که از امروز در آلمان برگزار شد، قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت، پس از دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات ارشد در تهران برای رفع وقفه پیش آمده در مذاکرات، سران گروه هفت درباره چشم انداز احیای مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد.

این مقام فرانسوی که به نام او اشاره‌ای نشده، گفت: «مذاکرات بین تیم‌های ما تشدید شده است.»

وی افزود، احیای برجام برای بهره بردن از عدم اشاعه سلاح اتمی، امنیت منطقه و مسئله افزایش بهای نفت خام بسیار مهم  است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه  میزبان «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با بورل اظهار داشت: «گفت‌وگوهای طولانی اما مثبتی را در خصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا داشتیم. جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن، قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است.»

وی افزود: «امروز گفت‌وگوهای مفصل، عمیق و دقیقی را درباره مطالبات ایران داشتیم و به بورل تأکید کردیم اولا آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سربگیریم و ثانیا آن‌چه برای ایران مهم است، نفع کامل اقتصادی ایران از توافقی است که در سال ۲۰۱۵ حاصل شده و هر موضوعی که بتواند نفع کامل اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار دهد، از نظر دولت آقای دکتر رئیسی و جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نخواهد بود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: «سعی می‌کنیم مشکلات و نقاط افتراقی که وجود دارد را در مسیر گفت‌وگوهایی که بزودی از سر گرفته خواهد شد، برطرف کنیم. امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق، اقدامات مسؤولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد.»

در همین خصوص نیز یک مقام ایرانی به شبکه «الجزیره» گفت که تهران در تلاش برای یک توافق محکم و قوی است و در این راستا زبان زور فایده‌ای ندارد .

این مقام ایرانی افزود که به احتمال زیاد مذاکرات در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جای شهر وین آغاز شود و در این میان شانس قطر برای میزبانی مذاکرات بیشتر است و این کشور تمامی ظرفیت‌ها را برای این کار در اختیار دارد.

کد خبر 686252
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha