جمعه ۲ تیر ۱۳۸۵ - ۲۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین : سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که آخرین موارد انتقال انسان به انسان آنفلوانزای مرغی که در اندونزی رخ داد، برای اولین بار از طریق تست‌های آزمایشگاهی به اثبات رسیده است.

به گزارش آژانس فرانس پرس دیک تامپسون سخنگوی کمیته آنفلوانزا  در WHO  جمعه این هفته اعلام کرد که برای اولین بار یافتن  یک شاخص زنتیکی  به صورت  یک تغییر کوچک  توالی DNA   در  ویروس H5N1 عامل آنفلوانزای مرغی از دو نمونه‌ به دست آمده از دو نفر از قربانیان بیماری در اندونزی به دانشمندان اجاره می‌دهد که  زنجیره انتقال بیماری را  تعیین کنند. چندی پیش پس از  ابتلای یک  زن اندونزیایی به آنفلوانزای مرغی که به مرگ  او انجامید، هفت نفر از نزدیکان او هم به این بیماری مبتلا شدند و فوت کردند.

به گفته تامپسون پیش از این، تایید چند مورد گزارش شده  از  انتقال از  انسان به انسان ویروس آنفلوانزای مرغی   با  رد سایر علل احتمالی عفونت با ویروس H5N1  در افراد مبتلا  صورت گرفته بود.

فجی فوکودا هماهنگ کننده برنامه جهانی آنفلوانزا در WHO   می‌گوید هنوز ویروس آنقدر جهش پیدا نکرده است که  بتواند فراتر از حد اعضای نزدیک یک خانواده گسترش بیشتری پیدا کند؛ اما دانشمندان این جهش زنتیکی را یک گام مهم به سوی همه‌گیری جهانی آنفلوانزای مرغی در میان انسان‌ها تلقی می‌کنند.

کد خبر 686

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز