همشهری آنلاین: زلزله‌ای شدید با قدرت 7.5 درجه ریشتر جزیره سولاوسی در اندونزی را لرزاند و آژیر وقوع سونامی را در منطقه به صدا آورد.

به گزارش فران‌پرس این زلزله همچنین جان چهار تن را گرفته است. پس از این که سازمان‌های زمین‌شناسی آمریکا و اندونزی در مورد وقوع احتمالی یک سونامی هشدار دادند مردم نیمه شب خانه‌هایشان را به سوی مناطق مرتفع‌تر ترک کردند.

در برخی از مناطق ساحلی سولاوسی مردم موج‌های بلندی به ارتفاع دو متر مشاهده کرده بودند که باعث شده بود آن‌ها فکر کنند یک سونامی اتفاق افتاده است و هراسان منطقه را ترک کرده بودند.

اندکی پس از وقوع زلزله مقامات اندونزی و سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کردند که این زلزله به اندازه کافی قوی است که یک سونامی به راه بیندازد. اما اندکی پس از زلزله و مشاهده نشدن موج‌های کشنده وضعیت هشدار تسونامی لغو شد.

زلزله در منطقه بوئول 700 خانه را ویران کرده است و جان سه نفر را گرفته است. در کواندانگ هم یک پیرمرد 56 ساله به خاطر زلزله جان خود را از دست داد.

اندونزی در سال 2004 و در پی وقوع سونامی مرگ‌بار جنوب شرق آسیا دچار صدمات بسیار زیادی شد و 168 هزار نفر از مردم این کشور به خاطر تسونامی کشته شدند.

کد خبر 68586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز