براساس گزارش رسانه های روسی، روسای جمهوری روسیه و بلاروس، قرار است روز شنبه درباره افزایش همکاری‌های راهبردی و شروع فرایند ادغام دو کشور دیدار و گفت و گو کنند.

پوتين و لوكاشنكو

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبرگزاری روسی تاس در گزارشی از دیدار غیررسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در اقامتگاه ریاست جمهوری روسیه در زاویدوو در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داد.

این رسانه به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نوشت: پوتین و لوکاشنکو روز شنبه نیز در سنت پترزبورگ دیدار می کنند.

در اطلاعیه کاخ کرملین آمده است: مذاکرات پوتین و لوکاشنکو بخشی از گفت و گوهای دوره ای معمول بین دو کشور است. رهبران دو کشور قصد دارند راه های ارتقای همکاری‌های راهبردی و انجام فرایند ادغام را بررسی کنند.

بلاروس از متحدان اصلی روسیه است. اوکراین، مینسک را به مشارکت در جنگ علیه این کشور و همراهی با مسکو متهم کرد.

دولت های غربی، پوتین را به تلاش برای احیای اتحاد جماهیر شوروی سابق متهم می کنند و معتقدند کرملین دنبال بازگرداندن سرزمین های از دست رفته در جریان انحلال اتحاد جماهیر شوروی و ضمیمه کردن این کشورها به خاک خود است.

کد خبر 685696
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    10 10
    اوکراین داره نفسهای آخرش را مبنی بر تسلیم کامل میکشه.
  • کارشناس IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    4 5
    اکراین همان لحظه اول باید با روسیه توافق می کرد و به دام غرب نمی افتاد که گوشت قربانی غرب بشود در جنگ نادر شاه و پادشاه هندوستان گفته شده که شاه هندوستان شخصا به دیدار نادر شاه رفت و با هدایایی ارزشمند از نادرشاه استقبال کرد گفتند چرا تسلیم شدی گفت با کمی هدایا و جواهرات جلوی یک خونریزی گرفته شود بهتر است از اینکه مردم کشورم قربانی شده و کشور به مخروبه تبدیل شود که به یقین شاید ما بتوانیم مدتی مقاومت کنیم ولی هزینه بازسازی و آوارگی جمعیت را دیگر نمی توان جبران کرد. آسایش و سلامتی مردم و آبادانی کشور بهتر از جنگ و خونریزی است
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 5
    البته کاش این رئیس جمهور بی عقل اکراین همون اول کشورش را ضمیمه روسیه کرده بود