طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور طی روزهای آینده با افزایش تدریجی دما و گرد و خاک مواجه خواهیم بود.

گرمای تابستان

به گزارش همشهری آنلاین، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می شود. روزهای جمعه و شنبه (۳ و ۴ تیر) در مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه (۵ تیر) در شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده (۳ تیر تا ۵ تیر) در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می شود.

امروز (۲ تیر) گردوخاک انتقالی از کشورهای همسایه غربی موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نوار غربی و جنوب کشور، به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز خواهد شد.

همچنین امروز (۲ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط شنبه (۴ تیر) در نواحی شرق و شمال شرق حاکم خواهد بود علاوه بر این شنبه مجدد با شکل گیری توده گردوخاک روی کشورهای عراق و سوریه و انتقال آن به نوار غربی کشور برای این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. 

امروز (۲ تیر) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش محسوس دما رخ خواهد داد و از شنبه تا دوشنبه (۴ تا ۶ تیر) در غالب نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود.

امروز دریای خزر و طی دو روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود و این شرایط شنبه (۴تیر) برای شرق دریای عمان و مرکز خلیج فارس انتظار می‌رود. یکشنبه (۵تیر) شرق دریای عمان و به تدریج نیمه غربی خلیج فارس و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند.

همچنین براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۳تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۴تیر) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱ و ۲ تیر) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۹ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

کد خبر 685444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha