گروه ورزشی: سرانجام گره کور آغاز لیگ‌برتر کشتی آزاد در سال 87 گشوده شد و با اعلام رسمی زمان شروع آن تکلیف یکی از مسائل مهم کشتی کشور روشن شد.

رئیس سازمان لیگ‌های کشتی ایران تاریخ شروع این مسابقه‌ها را روز دوازدهم آذرماه سال جاری اعلام کرد، اما به دلیل ترافیک سنگین پخش برنامه‌های ورزشی زنده از شبکه سوم سیما این احتمال وجود دارد که برخلاف دوره‌های قبل که معمولا مسابقات لیگ کشتی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شد این بار روزهای آن تغییر کرده و در ایام وسط هفته انجام ‌شود.گویا نمایندگان 11 تیم شرکت‌کننده در این دوره جلسه هماهنگی خوبی با سازمان لیگ داشته و در تمامی زمینه‌ها به توافق‌های لازم دست پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان لیگ‌های کشتی در ارتباط با مهم‌ترین موضوع مطروحه در این جلسه با اشاره به اینکه نمایندگان اکثر تیم‌ها از کمیته درخواست داشتند که به زمان برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی آزاد افزوده شد، اظهار داشت: «از آن جایی که تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ امسال تمایل دارند که رقابت‌ها در یک فاصله زمانی 6ماهه برگزار شود تا حمایت‌کننده‌های مالی نیز بتوانند به اهداف از قبل تعیین‌شده خود به خوبی دست پیدا کنند ما خود نیز خواستار افزایش زمان آن هستیم، ولی باید اسباب این کار به خوبی فراهم شود.»

لارودی در زمینه جذب کشتی‌گیران خارجی هم گفت: «هیچ تیمی برای به کارگیری کشتی‌گیران خارجی طبق آیین‌نامه‌های موجود مشکلی ندارد اما تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های لیگ باید با کشتی‌گیران خارجی خود قرارداد رسمی منعقد کرده و چه خوب است که در متن قراردادهای خود زمان 6ماهه لیگ را هم به صورت تبصره‌ای قید کنند تا خارجی‌ها هم با آمادگی و زمان‌بندی مناسبی بتوانند در لیگ کشتی بگیرند. نکته مهم دیگری که در لیگ‌برتر کشتی آزاد ایران در سال 87 قابل‌توجه است حضور گسترده مازندرانی‌هاست. هیات کشتی مازندران که با بازگشت دوباره اصغر ثمربخش جان تازه‌ای به خود گرفته و در هر دو بخش برون‌مرزی و داخلی بسیار خود را پرکار نشان می‌دهد برای لیگ امسال برنامه‌های گسترده‌ای را در نظر گرفته است و به همین دلیل است که در میان 11 تیم شرکت‌کننده پنج‌تای آن مازندرانی هستند.

تیم‌های صدرای زیرآب، آزادگان بابل، گاز مازندران، عسگری محمدیان و رویان کلاردشت تیم‌هایی هستند که از مازندران در لیگ شرکت می‌کنند. در میان این پنج تیم دو تیم گاز مازندران و صدرای زیرآب با توجه به نیروهایی که در اختیار گرفته‌اند از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند. به جز تیم‌های یادشده، صنایع و معادن همدان، نیروی زمینی ارتش، راه‌آهن خراسان، نفت تهران، گراد تهران و سیمان دورود دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌برتر کشتی آزاد امسال هستند که در دو گروه 5 و 6 تیمی کار خود را شروع خواهند کرد.»

تعویق هماهنگی برای برگزاری لیگ فرنگی

در این میان هماهنگی برای نحوه برگزاری و زمان آغاز لیگ فرنگی به دلیل غیبت نمایندگان تیم‌ها، به جلسه دیگری موکول شد. جلسه هماهنگی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌برتر آزاد با حضور نمایندگان تیم‌ها از ساعت 30/15  در فدراسیون کشتی آغاز شد. در این جلسه که نزدیک به 5 ساعت به طول انجامید، موارد مختلفی در خصوص نحوه برگزاری لیگ مطرح و در پایان نیز گروه‌بندی تیم‌ها در لیگ 87 مشخص شد.

تیم‌ها همانند فصل‌های گذشته مجاز به استفاده از 2 ملی‌پوش هستند و در کنار نفرات داخلی می‌توانند با 2 کشتی‌گیر خارجی نیز قرارداد ببندند. برگزاری مسابقات در اواسط هفته نیز یکی دیگر از بحث‌هایی بود که در این جلسه مطرح شد. براین اساس استارت لیگ از روز سه‌شنبه 12 آذر یا پنجشنبه 14 آذر زده می‌شود. در این جلسه همچنین قرار بود در مورد لیگ فرنگی نیز تصمیم‌گیری شود که غیبت نمایندگان تیم‌های متقاضی باعث شد پیگیری این بحث به جلسه دیگری موکول شود.

کد خبر 68540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز