شهردار منطقه ۱۵ از موافقت کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج شهر تهران با خارج شدن ۹۵ درصد پلاک‌های داخل طرح تعریض خیابان شوش و محله طیب از طرح خبر داد و گفت: نوسازی املاک خارج شده از طرح پس از ۴۰ سال امکان پذیر شد.

محله شوش

به گزارش همشهری آنلاین، سید مهدی صباغ به ویژگی‌ها و اهمیت محور شوش اشاره کرد و گفت: خیابان شوش با عملکرد شریانی درجه یک، به طول تقریبی یک کیلومتر به عملکرد جمع و ‌پخش کننده محلی تبدیل شد.

او با اشاره به بافت فرسوده املاک این محدوده و آسیب‌های اجتماعی و نارضایتی شهروندان گفت: طرح تفصیلی محور شوش شرقی حدفاصل خیابان ۱۷ شهریور تا خیابان خاوران بازنگری شد و عرض این محور از ۴۵ متر به ۲۰ متر تغییر یافت. با این اقدام  مشکل ۴۴۰ پلاک بلاتکلیف واقع در این محور پس از ۴۰ سال گره‌گشایی شد.

او گفت: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته این طرح تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت، همکاران ما در معاونت معماری و شهرسازی تصمیم به بازبینی طرح کردند و در این بازبینی مشخص شد که نیازی به عرض ۴۵ متر برای خیابان شوش نیست.

شهردار منطقه با بیان اینکه در بازبینی طرح بسیاری از املاک از طرح خارج شدند، افزود: مالکان این املاک که جزو املاک فرسوده محسوب می‌شوند، می‌توانند با استفاده از طرح‌های تشویقی اقدام به نوسازی ملک خود کنند.

او اظهار داشت: با توجه به بازبینی طرح، هم اکنون تنها لازم است حدود ۲۱ پلاک تملک شود و اجرای پروژه سرعت بسیار بیشتری به خود می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۵ گفت: با توجه به تملک تعدادی از پلاک‌ها در ۱۵ سال گذشته و خارج شدن این اراضی از طرح، حدود ۷۵۰۰ متر مربع فضای شهری جهت تبدیل به بوستان، سالن ورزش، استخر و ارائه سایر خدمات عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 685291

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha