رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: فهرست افراد جامانده از سهام عدالت و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی استخراج شده حدود ۳.۵ میلیون نفر هستند.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، حسین قربان زاده در برنامه صف اول در پاسخ به این سئوال که اجرای قانون واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت در چه مرحله‌ای است؟ افزود: پیش نویس مصوبه هیات دولت درباره این تکلیف در مورد مشمولان کمیته امداد و بهزیستی آماده شده است و  در چند مرحله تکلیف این واگذاری سهام به جاماندگان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: جلساتی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد برگزار شده و فهرست کسانی که مشمول هستند اما سهام عدالت ندارند؛ استخراج شده حدود ۳.۵ میلیون نفر که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما سهام ندارند قرار است این فهرست با سامانه وزارت رفاه چک بشود.

قربان زاده بیان کرد: باید ۵۰ درصد تخفیف برای این مشمولان در نظر گرفته شود و ۵۰ درصد هم از محل سود سال‌های آتی تسویه می‌شوند پس مشمولان تحت پوشش کمیته و بهزیستی حتی یک ریال هم برای دریافت سهام عدالت نباید پرداخت کنند همچنین هیچ ثبت نامی هم نیاز نیست انجام دهند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مورد مابقی افراد هم دو دهک اول که باقی می‌مانند در مرحله دوم است و در مرحله سوم افراد ۴ دهک بعدی هستند که وزارت اقتصاد و رفاه سازوکار شناسایی افراد را باید داشته باشند.

وی ادامه داد: منابع دولت در خصوص سهام ارزنده اکنون روی تابلوی بورس حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وثیقه است. تنها از سهام غیر وثیقه  قابل‌واگذاری برای پرتفوی سهام عدالت تصمیم گرفته می‌شود که شامل هلدینگ خلیج فارس و ۳ بانک است.

قربان زاده افزود: نیاز به اصلاح قانون داریم تا از منابع دیگر هم بتوانیم برای پرتفوی سهام عدالت استفاده کنیم تا منابعی برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان دهک‌های بعدی باشد.

کد خبر 684937
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha