همشهری آنلاین: کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی از یک گردهمایی فرهنگی که ارتش این کشور سازماندهی آن را بر عهده داشت، دیدن کرد

هفته‌نامه نویه سوریشر سایتونگ آم زونتاگ در نسخه اینترنتی خود گزارش داد، در خبری که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA ) منتشر کرد، آمده است که کیم به تشویق بازیگران نمایش پرداخته و برای آنها اجرای نمایشی موفقیت‌آمیز را آرزو کرده است. نمایندگان ارشد نظامی هم به تماشای این نمایش که در برابر سربازان نیروی دریایی اجرا شد، نشستند. اینکه چه زمانی این گردهمایی برگزار شده، خبری در دست نیست.

بر اساس خبرهایی که کره جنوبی و آمریکا منتشر کرده بودند، کیم در ماه اوت سکته کرده است. غیبت کیم در محافل عمومی مسایلی را در خصوص اینکه چه کسی جانشین او خواهد شد، برانگیخته بود.

کره شمالی در هفته‌های گذشته بارها تصاویری بدون تاریخ را از حضور کیم در محافل عمومی منتشر کرده است. اما ناظران نمی‌توانند بگویند این تصاویر جعلی نیست، زیرا در این تصاویر حال او خوب است.

روز پنجشنبه عوامل اطلاعاتی کره جنوبی یک گزارش تلویزیونی از ژاپن را رد کردند که گفته بود کیم در پایان ماه اکتبر دومین سکته را پشت سر گذاشته است

کد خبر 68489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز