رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به هیچ عنوان خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی را به مصلحت نمی‌دانیم و این موضوع به تصویب شورای شهر تهران نرسیده است.

هاشمی تشکری

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی، در بازدید از یک شرکت خودروسازی با اشاره به تأمین انواع محصولات خودرویی به ویژه اتوبوس‌ها و وَن‌های مورد نیاز پایتخت، افزود: تجربه تأمین اتوبوس‌های دوکابین خطوط تندرو بیانگر این واقعیت است که خودروسازان داخلی سالیان سال به عنوان شریک تجاری شهرداری تهران در تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی مورد نیاز در کنار مدیریت شهری قرار دارند.

او با بیان اینکه بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی، مورد تأکید شورای ششم است، به اقدامات این شرکت در تولید موتورسیکلت‌های برقی اشاره کرد و ادامه داد: موتورسیکلت برقی، نیاز شهر تهران است و شورای شهر با اعتقاد جدی به این موضوع، تحقق ورود موتورسیکلت‌های برقی را به پایتخت دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معاون شهردار:سفر به قطر برای خرید اتوبوس‌های مازاد پس از جام جهانی

تشکری هاشمی با اشاره به اهمیت و ضرورت رضایتمندی شهروندان از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: با وجود اینکه تأمین نقدینگی برای خرید اتوبوس در کشور با مسائل و مشکلات متعددی مواجه است اما برای همکاری با شرکت‌های خودروساز، می‌توان مدل‌های مختلف مالی را مورد بررسی قرار داد.

او در ادامه با بیان اینکه از سوی مسئولان شهری عنوان شده از اتوبوس‌های دست دوم برای تأمین کمبودهای حمل و نقلی شهر تهران استفاده خواهد شد، تأکید کرد: این موضوع تا کنون به تصویب شورای اسلامی شهر تهران نرسیده است و به هیچ عنوان خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی را به مصلحت نمی‌دانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نگاه ما در شورای ششم بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی متمرکز است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که به رغم توان تولید در داخل کشور از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه نشده است، واردات اتوبوس‌های دست دوم خارجی، ظلم بزرگی به تولیدکنندگان داخلی است.

کد خبر 684680
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha