رئیس خصوصی‌سازی گفت: نماد استقلال هفته آینده در فرابورس دیده می‌شود تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند، نماد پرسپولیس هم ۳ هفته آینده باز می‌شود.

سهام پرسپولیس و استقلال

به گزارش همشهری آنلاین، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اسفندماه سال گذشته در فرابورس پذیره‌ نویسی شدند.

در مجموع تقریبا ۷۱۰ میلیارد تومان نقدینگی از پذیره‌ نویسی برای این دو باشگاه درآمدزایی شد که ۳۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عاید باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان عاید باشگاه استقلال شد.

رئیس خصوصی‌سازی گفت: نماد استقلال هفته آینده در فرابورس دیده می‌شود تا مردم بتوانند خرید و فروش کنند. نماد پرسپولیس هم ۳ هفته آینده باز می‌شود.

حسین قربانزاده ادامه داد: تاخیر در بازگشایی به‌دلیل این بود که وضعیت بازار سرمایه مناسب نبود؛ این بازگشایی باید زمانی اتفاق می‌افتاد که سهامدار خُرد هم متضرر نشود.

چرا پرسپولیس دیرتر از استقلال بازگشایی می‌شود؟

اوایل اردیبهشت ماه بود که سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده ‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی گفت: باشگاه پرسپولیس نامه تایید بانک را به سازمان بورس ارائه داده است. بعد از اینکه مجوز اخذ شود، ثبت انجام می ‌شود که یک هفته‌ای زمان می ‌برد تا  پول قابل برداشت شود. در واقع پول در حساب باشگاه است. اما مجوز افزایش سرمایه باید نزد سازمان ثبت، به ثبت برسد و مجوز سازمان خصوصی ‌سازی و سازمان بورس نیز گرفته شود.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس در خصوص دلیل تاخیر در بازگشایی پرسپولیس  افزود: پرسپولیس فرآیند مقداری طولانی ‌تر شده و در حال ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها است. ما در فرابورس به دنبال گشایش همه نمادهایی هستیم که افشای اطلاعات کافی را انجام داده باشند. هر زمان که این دو نماد تمام مراحل را بگذرانند گشایش نماد انجام خواهد شد.

درآمد سرخابی‌ها از بورس چگونه هزینه می‌شود؟

رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص تسویه بدهی‌ سرخابی‌ها اضافه کرد: درصدی از منابع برای تسویه بدهی ‌هایی است که دو باشگاه کاملا با جزئیات گزارش دادند که کدام یک از این بدهی ‌ها معوق است و کدام یک از آنها اگر در آینده پرداخت نشود باعث افزایش بدهی و تعهد دو باشگاه می ‌شود.

بر همین اساس درصدی از منابع به دست آمده در این پذیره نویسی به موضوع پرداخت بدهی های این دو باشگاه اختصاص پیدا می‌کند. درصدی از این منابع به بازارگردانی سهام آن‌ها در فرابورس اختصاص پیدا می‌کند و بخش اعظم این منابع به سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از نقدینگی حاصل از پذیره ‌نویسی سرخابی ‌ها صرف تسویه بدهی ‌ها می‌شود. در نهایت مبلغ چندانی برای توسعه و رشد سودآوری این باشگاه‌ ها باقی نمی ‌ماند.

کد خبر 684659
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha