یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

گروه ورزشی: در فوتبال همه چیز به سرعت تغییر می‌کند و در آستانه دربی امشب پایتخت ایتالیا، این نکته‌ای است که بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید.

سال گذشته رم تنها تیمی بود که توانست در رقابت با اینتر پرستاره دوام بیاورد و تا هفته آخر هنوز شانس قهرمانی داشت، در حالی که لاتزیو حرف زیادی برای گفتن نداشت. در این فصل اما لاتزیو شروعی فوق‌العاده داشته و با گذشت 11 هفته از سری A هنوز در ردیف مدعیان قهرمانی است، ولی رم با 8 امتیاز از 10 بازی، در رده هفدهم است و تنها یک پله با منطقه سقوط فاصله دارد.

لاتزیو نتایج خوب این فصل را بی‌تردید مدیون خط حمله مهارنشدنی‌اش است. گوران پاندف، مهاجم مقدونیه‌ای و مائورو زاراته مهاجم آرژانتینی که در ابتدای فصل به این تیم ملحق شده، به ترتیب 5 و 7 گل به ثمر رسانده‌اند تا لاتزیو با 21 گل‌زده صاحب بهترین خط حمله ایتالیا باشد. زاراته که برای اولین بار دربی رم را تجربه می‌کند، می‌گوید:‌ «این مهمترین بازی فصل است و ما در بهترین شرایط قرار داریم. ما یکشنبه به دنبال 3 امتیاز خواهیم بود و اگر گل بزنم، فوق‌العاده است. همیشه گفته‌ام که می‌توانیم اسکودتو را ببریم و هنوز هم نظرم تغییر نکرده است.»

دلیو روسی سرمربی لاتزیو در این بازی به احتمال زیاد با 3 مهاجم بازی خواهد کرد. تومازو روکی کاپیتان لاتزیو که پس از بهبودی در پیروزی 3 بر صفر هفته گذشته مقابل سیه‌نا زننده 2 گل بود، سومین مهاجم است. روکی معتقد است که فاصله زیاد امتیازات دو تیم، تاثیر چندانی در روند بازی نخواهد داشت: «ما 14 امتیاز بیشتر از آنها داریم و این به معنی آن است که عملکرد خوبی داشته‌ایم و شایسته موقعیت فعلی هستیم. ولی وضعیت آمادگی دو تیم، در دربی‌ها تاثیری ندارد.»

جالب اینکه خط دفاعی رم با 18 گل خورده وضعیت جالبی ندارد و مقابل بهترین خط حمله لیگ، شب دشواری در پیش دارد. کریستین پانوچی مدافع باتجربه رم در این مورد می‌گوید: «آنها در بخش تهاجمی خیلی خوب عمل می‌کنند، ولی ما ترسی از آنها نداریم. بیش از هر زمانی نیاز به نتیجه‌ای مثبت داریم. مقابل چلسی نشانه‌های پیشرفت دیده شد و تنها با پیروزی می‌توانیم از این وضع خارج شویم.» فیلیپ مکسز مدافع فرانسوی رم هم که برای این بازی آماده شده، مانند هم‌تیمی‌اش فقط به پیروزی فکر می‌کند: «ما هفته گذشته با تمرکز و روحیه‌ای خوب تمرین کرده‌ایم و تیم حتی در لحظات سخت هم متحد است. نتایج به نفع ما نبوده، ولی دربی در بهترین زمان فرارسیده. ما چاره‌ای جز پیروزی نداریم و مانند بازی مقابل چلسی نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.»

توتی و ده روسی می رسند

مصدومیت بازیکنان اصلی مانند اغلب مسابقات این فصل، مشکل اصلی اسپالتی محسوب می‌شود. فرانچسکو توتی که فصل گذشته زانویش را جراحی کرد، هنوز مشکل دارد و تنها در آخرین لحظات بود که توانست خودش را به این بازی برساند. او در پیروزی تیمش مقابل چلسی نقش مهمی داشت و هفته گذشته هم زننده تک‌گل تیمش در تساوی یک بر یک مقابل بولونیا بود. جان آرنه ریسه مدافع نروژی رم درباره اهمیت حضور توتی می‌گوید: «توتی بازگشته و این می‌تواند یک نقطه عطف باشد. تاثیری که او روی تیم می‌گذارد، مرا یاد جرارد در لیورپول می‌اندازد. توتی یک لیدر و بازیکن بزرگ است و برای آینده به او نیاز داریم.»

مچ دست دانیله ده‌روسی هافبک ملی‌پوش رم هم در یکی از تمرینات آسیب دید، ولی او با وجود درد می‌خواهد در این دربی حساس بازی کند. الکساندر دونی دروازه‌بان رم هم که سرش آسیب دیده، این بار می‌خواهد بدون کلاه محافظ بازی کند. او در بازی هفته گذشته مقابل بولونیا آسیب دید، ولی نمی‌خواهد مانند پیتر چک از کلاه محافظ استفاده کند: «این واقعیت ندارد که من با محافظ بازی خواهم کرد. برای داشتن چنین چیزی باید به آن عادت داشته باشید. صحنه وحشتناکی بود و هنوز 5 بخیه دارم ولی با همین وضع بازی می‌کنم.» او هم مانند روکی، کاپیتان لاتزیو معتقد است که رده‌بندی دو تیم تاثیری در نتیجه بازی ندارد: «وضعیت جدول در این بازی هیچ تاثیری ندارد. ما پشت‌سر آنها قرار داریم ولی وقتی در یک بازی دربی به زمین می‌روید همه چیز از نو شروع می‌شود. مهمترین دلیل نتایج بد ما، مصدومیت بازیکنان بوده است. در این بازی تساوی هم برای ما کافی نیست و به 3 امتیاز نیاز داریم.»

دربی رم، فرصتی برای رویارویی دو مهاجم مقدونیه‌ای هم هست. میرکو ووچینیچ، مهاجم رم و کاپیتان تیم‌ملی مقدونیه، تیمش را قوی‌تر از لاتزیو می‌داند: «هرچند آنها این روزها خوب بازی می‌کنند ولی ما می‌دانیم که از آنها قوی‌تریم و یکشنبه می‌خواهیم این مسئله را نشان دهیم. فکر می‌کنم باز هم بتوانیم نایب‌قهرمان شویم و پیروزی مقابل لاتزیو می‌تواند نقطه عطفی باشد.»

در سوی مقابل پاندف هم به گلزنی فکر می‌کند و می‌گوید: «این بازی همه چیز است. ما در بهترین شرایط هستیم و نمایش خوبی از ما می‌بینید. ما تنها یک بار در دربی گل زده‌ایم که به فصل قبل برمی‌گردد. با اطمینان می‌گویم که یک گل در دربی به اندازه 5 گل می‌ارزد.» او در مورد زاراته، هم‌تیمی‌اش هم می‌گوید: «فکر می‌کنم پتانسیل مائورو از توتی هم بیشتر است و جای پیشرفت زیادی دارد.»

کد خبر 68458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز