یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار یک خودرو در شهر تل عفر واقع در شمال عراق، 11 کشته و 36 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش الجزیره، این انفجار که از آخرین انفجار‌های به وقوع پیوسته در عراق طی هفته‌های اخیر محسوب می‌شود، در خودرویی خارج از محل یک نمایندگی فروش رخ داد.

پس از وقوع این انفجار پلیس عراق و ارتش آمریکا دو بیانیه جداگانه با مضامینی متناقض انتشار دادند، در حالی که ارتش آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که این خودروی بمب‌گذاری شده توسط یک راننده انتحاری هدایت می‌شده، پلیس عراق اعلام کرده که خودروی مذکور به هنگام وقوع انفجار پارک بوده است.

شهر تل عفر در استان نینوا واقع شده، استانی که همچنان اعضای القاعده در آن به فعالیت‌های تروریستی می‌پردازند.

این انفجار در حالی در تل عفر رخ می‌هد که پیشتر نیز در بغداد انفجاری در نزدیکی تئاتر ملی عراق، دست کم سه کشته و 23 مجروح برجای گذاشته بود.

پلیس عراق همچنین اعلام کرده است که در دو انفجار جداگانه دیگر در مجموع 10 نفر مجروح شده‌اند که 7 نفر از آن‌ها شهروندان عادی بوده‌اند.

در اولین حادثه یک گشت پلیس مورد حمله قرار گرفت و در دومین انفجار نیز بمب گذاران یک تانکر تقریبا خالی حمل مواد سوختی را مورد هدف قرار دادند.

جامع حسین حمادی یکی از افسران پلیس در شهر فلوجه نیز اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای 6 نیروی پلیس و یک افسر  در این شهر مجروح شده‌اند.

در مارس 2007 ، چهار سال پس از تهاجم ارتش آمریکا به عراق، مرگیار ترین انفجار در شهر تل عفر که اکثر سکنه آن را ترکمنان تشکیل می‌دهند به وقوع پیوستف بر اثر وقوع این انفجار 150 نفر کشته شدند.

کد خبر 68450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز