تئاتر دارد به روزهای قبل از کرونا بازمی‌گردد. بیشترین حجم تمرین در پلاتو و اجراها در سالن‌های نمایشی در آخرین ماه بهار است و گروه‌های نمایشی در سالن‌های دولتی و خصوصی در انتظار رسیدن زمان اجرایشان هستند.

نمایش

همشهری آنلاین، فهیمه پناه‌آذر: نمایش‌هایی که حالا با گران شدن بلیت‌های نمایش ممکن است ریزش مخاطبی داشته باشند، اما همچنان می‌فروشند و در سخت‌ترین شرایط روی صحنه می‌روند.

«دیو و دلبر» در تالار وحدت

تالار وحدت از ۱۸خرداد میزبان نمایش موزیکال «دیو و دلبر» است؛ نمایشی که بلیت‌هایش از ۶۰هزار تومان تا ۲۸۰هزار تومان شروع می‌شود. نوع قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها به‌گونه‌ای است که انگار سعی شده باتوجه به قیمت‌ها تماشاگران با هر درآمدی بتوانند به تماشای نمایش بنشینند. این موضوع در کنسرت نمایش سی صد هم دیده می‌شود؛ اثری که در فضای باز کاخ سعدآباد اجرا شده و قیمت‌گذاری بلیت‌ها از ۷۰هزار تا ۷۰۰هزار تومان است. این نمایش به کارگردانی امیر جدیدی و حضور بازیگران چهره و خوانندگی رضا بهرام تا ۲ ماه روی صحنه است.

باز هم آنتوان چخوف

محمد رحمانیان سال۸۲ نمایشی را با نام «مرغ دریایی یا چخوف ساد» اجرا کرد. او در این ۱۹سال نمایش‌های متعدد دیگری را روی صحنه برد ولی همچنان گوشه‌ای از ذهنش درگیر «چخوف ساد» دیگری بود. این کارگردان قصد دارد به دغدغه سالیان خود پاسخ گوید و این روزها در تدارک نمایشی با عنوان «چخوف‌ساد، جلد دوم و سوم» است. رحمانیان این نمایش را تیر ماه روی صحنه می‌برد. وی درباره اجرایش می‌گوید: «برای اجرای این نمایش از ۱۳داستان کوتاه از چخوف به همراه ۲نمایشنامه او با نام‌های «در مضار توتون» و «بازیگر تراژدی با وجود میل خود» بهره می‌گیرم و با همه اینها «چخوف ساد» دیگری تدارک دیده‌ام.»

گروه‌های نمایشی، بیش از  ۱۰۰ نمایش را در تابستان روی صحنه می‌برند | بازار داغ نمایش‌ها

«ادواردو» در حوزه هنری

در تالار حافظ هم «درخشش» بهنور محمدی‌پور روی صحنه می‌رود. تماشاخانه ملک هم میزبان «دیگران» به کارگردانی رحمان خوب‌زاده است. نمایش «ادواردو» به کارگردانی ابوالفضل عشرب هم در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود. «پناه کاه» به کارگردانی فرید قادرپناه عنوان نمایشی است که در سالن ناظرزاده ایرانشهر اجرا می‌شود.

ترافیک در سالن‌های شهرزاد

در تئاتر شهرزاد هم نمایش‌های «سبکی» به کارگردانی داریوش علیزاده، «دختر» حسن حسامی، «درهم تنیدگی» احسان گودرزی و «چه‌کسی جوجه تیغی را کشت؟» بهرام افشاری تا پایان ماه روی صحنه است؛ البته از هفته اول تیر ماه هم نمایش‌های جدید در این پردیس روی صحنه می‌روند. «بوکسور» شهاب مهربان از ۵تیر اجرایش را شروع می‌کند. نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» با بازی ایرج راد و سعید امیرسلیمانی این روزها در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است. این نمایش ساعت۲۰:۳۰ هر روز غیر از شنبه‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

گروه‌های نمایشی، بیش از  ۱۰۰ نمایش را در تابستان روی صحنه می‌برند | بازار داغ نمایش‌ها

«جنون محض»کوشک جلالی

در سالن رزا تماشاخانه اهورا هم نمایش «جنون محض» کوشک جلالی روی صحنه می‌رود. نمایشی که تا ۲۴تیر روی صحنه است. نمایش «پنت هاوس» با حضور بازیگران ایرانی و افغانستانی به‌زودی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.افشین غیاثی کارگردان این نمایش می‌گوید:«حدود ۵ ماه است که تمرین این نمایش را شروع کرده‌ایم و قرار است به‌زودی (از اوایل تیرماه) این نمایش در عمارت نوفل لوشاتو اجرا شود. جمعی از هنرجویان افغانستانی من که بسیار باانگیزه هستند و از راه‌های دور سر کلاس‌ها حاضر و پس از طی دوره‌های آموزشی آماده نقش‌آفرینی در این نمایش شدند، در کنار جمعی از بازیگران حرفه‌ای ایرانی در این تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.» «پنت هاوس» یک موضوع اجتماعی را روایت می‌کند که به اختلاف طبقاتی و عشق پسری به یک دختر می‌پردازد. «ماجرای فریدون» به نویسندگی اروین گالستیان و کارگردانی محمدرضا زمانی از ۲۲خردادماه اجراهای خود را در سالن کوچک تئاتر مولوی آغاز کرد. در نمایش «ماجرای فریدون» که به روایت یکی از شهدای ارتش در جنگ تحمیلی می‌پردازد، اروین گالستیان ایفای نقش می‌کند.

مبارک در ژاپن با یاد سعدی افشار

«عنوان موقت: براش» براساس ایده‌ای از نرگس هاشم‌پور و رمانی از ماریون براش، با کارگردانی نرگس هاشم‌پور به‌زودی در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود. از دیگر نمایش‌ها که در خانه هنرمندان از ۲۲خرداد اجرایش شروع شده، «اطلاع ثانوی» است. نمایش «مبارک در ژاپن» به نویسندگی و کارگردانی علی فتحعلی که پیش از این در تمام ایران اجرا شده، بار دیگر در تماشاخانه‌ سنگلج میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های سنتی و ایرانی خواهد بود. این نمایش از اول تیر ماه، ساعت۱۹:۳۰ با یادی از سعدی افشار اجرا می‌شود. «خواب کشی» به کارگردانی صدف صفری از ۳۰خرداد در سالن جمیله شیخی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌رود. کارگردان در نمایش تلاش کرده است با نگاهی نو به نمایشنامه «مکبث» بپردازد و تصویری جدید از «مکبث» را روی صحنه بیاورد. این نمایش از روز دوشنبه ۳۰خرداد از ساعت۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.

کد خبر 684336
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha