اعضای باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر که سرکردگان آن ۴ برادر بودند و در کمتر از ۲ سال بیش از ۲ هزار تن انواع موادمخدر قاچاق کرده‌اند و گردش حساب‌هایشان بیش از هزار میلیارد تومان بود، در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند و پرونده‌شان با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.

دستگیری - بازداشت

به‌ گزارش همشهری آنلاین، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل به‌دنبال انتشار چند فیلم کوتاه از یک جشن عروسی آغاز شد. این فیلم‌های کوتاه که مربوط به عروسی در یکی از روستاهای شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان بود، افرادی را نشان می‌داد که شاباش‌های میلیاردی به داماد می‌دادند.

همچنین اغلب افرادی که در مراسم عروسی حاضر بودند، ماشین‌های لوکس و وضعیت مالی بسیار خوب و چشمگیری داشتند. این در حالی بود که ساکنان روستا شغل و درآمد مشخصی نداشتند و معلوم نبود که از چه راهی به این درآمد و وضعیت مالی عالی رسیده‌اند.

این فیلم‌ها برای مدتی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌چرخید و همه را انگشت به دهان گذاشته بود. در این شرایط بود که حساسیت‌ها نسبت به ساکنان این روستا بیشتر و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد مختلف وضعیت مالی ساکنان آنجا آغاز شد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که اکثریت که در مراسم عروسی شاباش میلیاردی داده بودند، در کار قاچاق موادمخدر هستند اما هنوز ابعاد پنهان فعالیت آنها مشخص نبود. هرچه تحقیقات در این خصوص ادامه پیدا می‌کرد مأموران به اطلاعات بیشتری دست پیدا می‌کردند.

باند خانوادگی

با ادامه تجسس‌ها مشخص شد که پشت پرده این باند قاچاق ۴ برادر قرار دارند که حوزه فعالیت‌شان بیش از تصورات اولیه است. آنها انواع موادمخدر را در حجم بسیار زیاد از طریق دریا وارد کشور کرده و در ادامه بخشی از آن را توسط باندهای قاچاق دیگر در استان‌های دیگر توزیع کرده و بخش دیگری را از مرزهای غربی کشور ترانزیت می‌کردند.

آنها برای این کار از نفرات زیادی استفاده می‌کردند و برای هرکدام از آنها وظایف مشخصی در نظر گرفته بودند. گروهی از اعضای باند محموله‌های سنگین موادمخدر را از افغانستان تحویل گرفته و با استفاده از لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان می‌رساندند. گروهی دیگر محموله را در ساحل تحویل گرفته و از طریق خودروهای سنگین به روستایی که مقر اعضای باند بود منتقل و در آنجا دپو می‌کردند.

همه این مراحل با نظارت و هدایت ۴ برادر که سرکرده باند بودند انجام می‌شد و در ادامه باندهایی که زیرشاخه این باند بودند وارد عمل می‌شدند. حوزه فعالیت این باندها در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، فارس و سایر شهرهای استان هرمزگان بود و بخش دیگری از موادمخدر به شکلی کاملا حساب شده از طریق مرزهای غربی به کشورهای دیگر ترانزیت می‌شد.

دستگیری باند ۷۶ نفره

با ادامه تجسس‌ها که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام می‌شد، ۱۳ نفر از نفرات اصلی این باند قاچاق موادمخدر ازجمله ۴ برادر که سرکردگان باند بودند، در روستای مورد نظر شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. بررسی سوابق این ۴ برادر نشان می‌داد که آنها هیچ سابقه کیفری ندارند و در ۲ سال فعالیت‌شان نیز تلاش کرده بودند هیچ ردی از خود به جا نگذارند. با وجود این سرانجام دست‌شان رو شد.

بازجویی از دستگیرشدگان ابعاد تازه‌تری از فعالیت‌های باند را برملا کرد و موجب شناسایی و دستگیری افراد دیگری نیز شد و در مدت زمان کوتاهی شمار افراد دستگیرشده این باند به ۷۶ نفر رسید. در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند درمجموع ۱۵ کیلوگرم طلا و مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان پول در حساب‌های بانکی‌شان کشف و توقیف شد.

گردش مالی هزار میلیارد تومانی!

بررسی تراکنش‌های مالی دستگیرشدگان، مأموران رسیدگی‌کننده به پرونده را حیرت زده کرد. چرا که جمع‌بندی این حساب‌ها نشان می‌داد آنها در مدت کمتر از ۲ سال بیش از هزار میلیارد تومان تراکنش مالی داشته‌اند و این موضوع از فعالیت گسترده آنها در قاچاق موادمخدر حکایت می‌کرد که همه این اموال توقیف شدند.

همه مبادلات مالی حاصل از اقدامات مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری موادمخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آنها انجام می‌شد. شناسایی و دستگیری اعضای این باند توانسته بود اسرار پرداخت شاباش‌های میلیاردی در عروسی که فیلم‌های آن تا مدت‌ها همه جا منتشر می‌شد را برملا کند.

قاچاق ۲ هزار تن موادمخدر در ۲ سال

مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان جزئیات بیشتری از فعالیت این باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر را بازگو کرد و از صدور کیفرخواست برای متهمان خبر داد. او گفت: پرونده اعضای این باند که بزرگ‌ترین باند موادمخدر جنوب کشور در سالیان اخیر بوده است، ۱۲۵۰ صفحه دارد و اعضای این باند سازمان‌یافته در نتیجه عملیات ضربتی و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) شناسایی شدند.

براساس بررسی‌های صورت‌گرفته آنها در مدت کوتاهی توانسته بودند بیش از ۲ هزار تن موادمخدر را به کشور وارد کنند که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط شده است.

قهرمانی ادامه داد: اعضای این باند بین‌المللی، موادمخدر را از یکی از کشورهای همسایه خریداری و آنها را پس از انتقال به سواحل هرمزگان در سراسر کشور توزیع می‌کردند. البته گستره فعالیت‌های باند مذکور فقط محدود به مرزهای سرزمینی ایران نبود و آنها مشتریانی را در کشورهای خارجی نیز داشتند که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد. او در ادامه گفت: به دستور مقام قضایی علاوه بر توقیف حساب‌های بانکی، ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آنها پلمب شد و ۲۵۰ شتر نیز از آنها توقیف شده است.

افساد فی‌ الارض برای سرکردگان باند

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان درباره عناوین اتهامی اعضای این باند گفت:‌ در قرار نهایی صادرشده توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، اتهام متهمان اصلی پرونده، افساد فی‌ الارض از طریق مشارکت در مدیریت و سازماندهی باند قاچاق کلان و عمده موادمخدر، خرید و وارد کردن موادمخدر به کشور و توزیع و فروش آن در استان‌های مختلف، پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری در باند قاچاق عمده موادمخدر از طریق تهیه وسایل نقلیه از قبیل لنج، قایق‌ و خودرو و مدیریت پرداخت‌ها و واریز وجوه بابت موادمخدر و پرداخت حق‌الزحمه به اعضای باند با استفاده از کارت‌ها و حساب‌های افراد مختلف و اجیر کردن اشخاصی برای قاچاق مواد از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران، اعلام شده است.

قهرمانی همچنین از صدور کیفرخواست برای اعضای این باند و ارسال پرونده اتهامی‌شان به دادگاه انقلاب خبر داد. او گفت: قرار نهایی درخصوص اعضای این باند بین‌المللی موادمخدر صادر شده و پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس ارسال شده و قرار است به‌زودی متهمان محاکمه شوند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به نقش مهم و تعیین‌کننده حافظان امنیت کشور در شناسایی عوامل این باند مخوف و سازمان یافته و همچنین تکمیل روند تحقیقات به‌منظور مشخص شدن زوایای پنهان فعالیت‌های مجرمانه این افراد، از اقدام به موقع و مقتدرانه سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 684332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 188
  • نظرات غیرقابل انتشار: 37
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    خدا به این سربازان حقیقی امام زمان عج خیر و سعادت عنایت کنه انشاءالله.
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      کاش با دیدن فیلم‌های آقازاده ها و اختلاس پدرانشان آنها رو هم به سرعت دستگیر کردن این باند دستگیر کنن.ولی دریغ از بازداشت یک ساعته یکیشون.اونموقع براشون درود میفرستیم
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    به نظر شما مردم عادی میتونن چنین حرکتی انجام بدن تا به بچه های بالا وصل نباشن؟
    • اسدی US ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      چگونه گردش مالی بااین حجم وسیع برای مسعولین مجهول بوده انهم افرادیک روستا
  • پرسش گر IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    108 4
    از رو حساب بانکی کلاهبرداری سکه دزفول نمیشه پیداشون کرد آیا؟
  • ناشناس IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    76 8
    ‌۳۰۰۰تن مواد مخدر؟!!!!!!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    84 70
    استغفرالله چه خانوادهای متلاشی شد چه کودکانی یتیم شدن چه سرقتها و جنایتهای شد چه جوانانی کارتون خواب شدن و تصادفات جادی اعدام فق، در ملا" عام تشکر از نیروهای جان بر کف ...
  • صادق IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    از دست اندرکان پرونده درخواست میشود قسمتی از اموال انها جهت استغال زایی در همان روستا صرف شود
    • امیر IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      153 6
      سرمایه وپولایی که گرفتن کاشکی صرف بازسازی شهروروستامیشدولی متاسفانه ناپدیدمیشه و این اموال وپوله کمی نیست. کجامیره وچی میشه خدامیدونه...
  • سید حسن IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    74 53
    وقتی خدا بخواهد ، کاری میکنند که با دست خودشان لو روند ! و این برادران از همان دسته هستند !!
  • هم وطن. IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    92 21
    این همه سرمایه کجامیره؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    80 22
    این همه پول جمع کردند چرا دست از طمع برنمیداشتند واقعا چقدر جوونو نابود کردند باید حبس ابد بخورن
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    برای ما جای تعجبه که این همه مواد چطور از افغانستان به بوشهروبعد خارج میکردن از غرب کشور،بااین همه ایستگاههای بازرسی
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      47 22
      حبس ابد چیه برادر اینها قطعا اعدام میشند
  • اسماعیل احمد پور IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    55 14
    اکه دورو بر مزرعه کاشت تجسس کنید سر شاخه ها بهتر رسد میشوند
  • کردستان IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    76 26
    دست گیری ب موقع واقعا که جای تاسف دوسال واردات مواد مخدر انجام دادن نوشتن دست گیری ب موقع چه جوان و نوجوان هایی که بدبخت شدن حکمشون قطعا باید اعدام باشه
  • نورا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    عمرا کار بزرگی نکردند . کار زمانی بزرگ بود که قبل از پخش فیلمهای شاباش میلیاردی پیداشون میکردند.ازین باند ها و افراد خصوصا در استانهای مرزی فراونه که بدون هیچ زحمت خاص وسوادی در مدت دوسه سال میلیاردر شدند اما باد هم در خونه هاشونو باز نکرده و اینقدر هم پررو شدند که راست راست سوار بر ماشینهای میلیاردی میچرخندو به افراد زحمتکش حلال خور فخر میفروشند،مثل روز هم واضحه هیچ‌ شغل خاصی ندارند.سؤال اینجاست آیا مأموران جان بر کف پلیس وسربازان گمنام منتظرند تا تک تک این افراد فیلم شاباش میلیاردی از عروسیهاشون بدند بیرون تا بهشون شک‌کنند؟
  • بابک IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    نتیجه ، شاباش دادن زیاد مایع دردسره ،قابل توجه قاچاقچیان نا محترم
  • فرهاد IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    37 11
    واقعا خسته نباشید دمتون گرم
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    23 6
    یاد فیلم سناتور افتادم
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    42 15
    خدالعنتتون کنه چقدرجوونو دچارموادمخدرکردیدوخانمانسوز
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    26 23
    دست، همگی دردنکنه، ایول، خداقوت، این نامردا، جوانان کشور بدبخت میکنند
  • انسانم آرزوست IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    26 16
    اعدام اعضای باند تبهکار و ضبط اموال و مصادره تمام اموال منقول و غیر منقول
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    22 14
    اجرکم عندالله
  • سلطان IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    33 10
    و اما نتیجه قابل توجه قاچاقچیان احمق تو عروسیا ولخرجی نکنید خاک توسر بی عقلشون همون اعدام حقشونه خدا میدونه چندتا جوون رو به کام مرگ فرستادن چندتا بچه رویتیم کردن چه خانواده هایی که به خاک سیاه نشستن خدا خیرشون نده
  • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    30 12
    این افراد باعث نابودی هزاران انسان شدند اگر قاضی عادل باشد باید هر ۴نفر اعدام شوند خداوند پشت و پناه سربازان گمنامی باشد که اینها را شناسایی ودستگیر کردند
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    27 7
    دیگی جوانان مارا بدبخت کردن چه فایده پارک‌ها شده قاچاقچی مواد فروش هیچکس هم کارشان نداره پارک‌ها پارکها
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    24 9
    باره کج هیچ وقت به منزل نمیرسه؟
  • اسداله IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    15 19
    میلیونهابارتشکرازسربازان گمنام امام زمان ،، خداوندبرای همه درستکاران سلامتی کامل عطا فرماید ،، انشاالله
  • .. IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    37 5
    ب خاطر شاباش لو رفتن ای خاک تو سرتون 😐😂
  • S d IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    31 9
    بی برو برگرد اعدام شوند اصلاح فقط اعدام برخورد قاطعانه.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    71 7
    اینا با مامور دولت دست داشتن وگرنه مگه میشه همچین حجمی را جابه جا کنن که نفهمن مردم راهم گلابی حساب کردن طرف 5گرم تریاک میخوادبرامصرف خودش با ترس ولرز میگیره بعد اینا همچین حجمی را جابه جا کردن نفهمیدن بعدبا شاباش فهمیدن
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    73 4
    سربازان گمنام امام زمان خسته نباشی یه سر هم اگه میشه براتون مقدور هست به اختلاس گران هم بزنیداگه مقدور هست براتون حداقل جلو فساد هم بگیرد که مردم دارن فلج میشن زیر بار گرونی ممنون میشم
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    32 19
    خدابه این سربازان عمر باعزت بیده ریشه ای این مواد را بکنن
  • م IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    40 6
    یعنی اینقدر مرز ایران بی درو پیکر که اینا اینقدر جنس اوردن و بردن
  • حسینی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    53 2
    دوسال دوهزار تن مواد مخدر وارد کشور شده. یعنی دویست تریلی بیست تنی. واقعا تاسف بار هست که به این راحتی مواد وارد کشور میکنند و هزاران جوان را نابود تازه با شاباش زیاد لو میروند وگرنه داستان ادامه داشت. بیخود نیست اعتیاد بیداد میکند و هر روز جوانان بیشتر آلوده میشوند‌ .واقعا چگونه اینقدر بی در ودیگر هست که هزاران تن مواد را وارد می‌کنند.
    • ابراهیم IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      54 3
      چطور هست که غارتگران بیت المال دستگیر نمیشن.دلیل چیه؟بعد این همه مواد چطور وارد کشور شده؟
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    44 4
    شاپاش میلیاردی!!!؟ ما پول خرید مایحتاج اولیه زندگی را نداریم بعداً اینها شاباش میلیاردی میدین!!!؟ یه جای کار میلنگه اون هم قانونه ! قانون بی محتوا فقط برای فقرا
  • بازنشسته ایرانی IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    16 7
    خسته نباشید احسنت دلاوران نیروهای امنیت . خداوند برحق است و به حق کمک می‌کند ان شاء الله بارکج به مقصد نمیرسد خداوند صبرش زیاده ولی گوش متخلف هارا میگیره توسط نیروهای امنیتی بازداشت میشوند
  • عجب IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    29 5
    همه انگار سرشون توی گوشی و دنبال فضای مجازین شما که با یک فیلم حساس میشین یکم این حساسیت رو لب مرزها بزارین که قاچاق وارد کشور نشه نه اینکه میزارین وارد که شد بعد از توی سوراخ موش پیداش کنین
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    11 8
    دم کسانی که دستگیر کردن گرم
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    22 6
    خدا به همه مون رحم کنه چه کشوری داریم که دو سال این همه مواد وارد میشه تازه هیچ کسی هم متوجه نشده؟
  • شما IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    24 4
    حتما یاراته هم می گرفتن
    • mahmuodi36 IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      16 1
      آره بابا برا یارانه هم اعتراض دارن که چرا بما نمیدن ما آدم بدبخت بیچاره هستیم. من کسی را سراغ دارم ماهی 40-50 میلیون درآمد داره بازهم میگه من بدبختم . باید بمنم بارانه بدن .
  • صمد IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    10 9
    ماشاالله به سربا ان گمنام و بی ریا
  • مهدی کریمی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    11 7
    الان یکسال دیگه آزاد میشن خوب چرا اعدام نمیکنید چرا پلیس میگیره قوه قضاییه می‌بخشد
  • فرهاد IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    8 14
    درود به سربازان گمنام امام زمان که واقعاً نامشون برازندشون هستو همینطور درود به قوه ی قضائیه.من ۲۹ سالمه و هنوز نمی تونم واسه خودم یه ماشین بگیرمو سر بی بی پولی هتوز مجردمو نمی تونم قدم از قدم وردارم،اون وقت یه مشت آشغال مث اینا اینطوری نونشونو می زنن تو خون مردمو می خورن و زندگی کثافطتشونو می سازن
  • عبدالله IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    16 10
    سلام علیکم با تشکر از تمام کسانی که در به دام انداختن این باند تلاش کرده اند خصوصا سربازان گمنام امام زمان عجل الله فرجه الشریف
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    13 7
    خدایارونگهدارتون مهدی یارتون باشه عزیزان وطن نابود کنید این سوداگران مرگ که خون جوانانمو ن رادرشیشه کردن لعنت خدابرانان باد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 2
    چجوریه سیصد چهارصد میلیون بخواد کسی از حساب برداشت کنه باید مدرک بیاره ولی اینا هزار میلیارد گردش مالی دارن میلیاردی هم شاباش میدن
  • خسرو GB ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    7 0
    زوایای پنهان رو همه میدانند وای به روزی که بگندد نمک.
  • ناشناس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 2
    از بابت گرفتن این که دستگیر کردین دمتون گرم ولی ایکاش این پول رو به فقیر وبدبخت بیچاره کمک کنین به عروس داما که ندارن کمک کنید برای افراد بیکار کار درست کنین تا شرمنده زن بچه نباشن
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 3
    چراصورتشون پوشیده ست.فکرابروشون رو کردید؟
  • مصطفی IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 2
    اعدام کنن اینارو که به گند میکشن جوانارو
  • باقری IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 1
    من تو بازار بندرعباس ۲۰ سال هست کار میکنم بخدا ۲۰ میلیون پول تو حسابم نیست این برداران در طی ۲ سال ۲۰۰۰تن مواد قاچ کردن و چقدر پول و سکه و طلا و ......
  • یسنا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 0
    تکلیف این پول ها چی میشه؟ لابد برای دولت خرج میشع؟