رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آنها صفر شده است.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین، امتحانات نهایی دانش‌آموزان، به روزهای پایانی نزدیک می‌شود؛ امروز دانش‌آموزان، امتحان زبان خارجی داشتند و امتحان آخر نیز روز شنبه ۲۸ خرداد با دروس ریاضیات گسسته رشته ریاضی ـ فیزیک، جغرافیای ۳ رشته علوم تجربی و عربی ۳ رشته علوم و معارف اسلامی پایان می‌پذیرید.

اما از اولین امتحان، کلاهبرداران و سودجویان به سراغ دانش‌آموزان آمدند و با عنوان اینکه سؤالات و پاسخ‌های امتحان نهایی را دارند، سعی کردند، فضای امتحانات نهایی را به ست تقلب ببرند. 

این سودجویان، با اخذ مبالغی از ۸۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان برای هر امتحان نهایی عنوان می‌کردند که سؤالات امتحانی بعد از شروع امتحان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد | نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

هزینه‌های ارزان تقلب!

شاید سؤال شود که وقتی امتحان شروع شده باشد، دیگر ارائه پاسخ سؤالات به درد نخواهد خورد پس دیگر تقلبی در کار نیست؟ اما باید پاسخ داد که این سودجویان فکر این موضوع را هم کردند و به دانش‌آموزان ابزار تقلب و راه‌های آن را آموزش می‌دهند.

اتفاقی که باعث می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان وسوسه شوند که به جای درس خواندن از روش تقلب برای نمره گرفتن استفاده کنند. البته خرج تقلب کردن خیلی هم بالا نیست! یعنی با مبلغ مثل ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان می‌شود ابزار دست دوم یا دست چندم تقلب را مثل خودکار یا هندزفری تهیه کرد که البته ابزار نو و پیشرفته آن بین یک و نیم میلیون تا ۱۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

 کانال‌ها هم مدعی هستند که سؤالات را از ۱۰ دقیقه بعد از شروع آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و به این شکل تقلب انجام می‌شود. البته همین کانال‌ها قبل از شروع آزمون‌ها فراخوان می‌دهند که هر کسی سؤالات را داشته باشد، پاسخ‌ها را رایگان به او می‌دهند! به این شکل که دانش‌آموز، سرجلسه امتحان، تصویر سؤالات را بفرستد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد | نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

نمره تمام امتحانات ۱۵ دانش‌آموز تقلب کرده، صفر شده است

البته مسؤولان وزارت آموزش و پرورش هم برای اینکه بتوانند از تقلب جلوگیری کنند، در این چند فعالیت‌های مختلفی را انجام دادند؛ اولین اقدام این بوده است که امکان انتشار سؤالات قبل از شروع امتحان را به صفر رساندند یعنی اینکه سؤالات امتحانی از قرنطینه طراحی سؤالات به قرنطینه کپی سؤالات به روش الکترونیکی و رمزگذاری شده ارسال می‌شود. افراد در قرنطینه نیز تا پایان هر امتحان در قرنطینه خواهند بود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به جز سخت‌گیری شدید در ارسال سؤالات که از قرنطینه به قرنطینه و رمزگذاری شده ارسال می‌شود، روی برگه‌های امتحانی نیز کدگذاری انجام شده است و اگر تصویری از برگه امتحانی هر حوزه امتحانی منتشر شود کاملا مشخص است که به کدام حوزه متعلق است.

وی افزود: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آنها صفر شده است.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد | نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

تقلب دردسرساز یک دانش‌آموز، او را راهی بیمارستان کرد

در امتحان نهایی ۱۹ خرداد در یکی از مدارس تهران، اتفاق عجیبی می‌افتد؛ هنگام برگزاری امتحان صدای سوتی به صورت مدام در حوزه امتحانی شنیده می‌شود؛ مراقبان به دنبال صدای سوت می‌گردند که متوجه می‌شوند این صدا از گوش یکی از دانش‌آموزان شنیده می‌شود.

دانش‌آموز به مراقبان می‌گوید که یک پشه داخل گوش اوست و این صدا از این پشه است اما در ادامه گوش دانش‌آموز شروع به خونریزی می‌کند و مسؤولان حوزه امتحانی به اورژانس اطلاع می‌دهند.

دانش‌آموز به بیمارستان منتقل می‌شود و به اتفاق عمل می‌رود که مشخص می‌شود در گوش او گیرنده دیجیتالی بسیار ریز قرار دارد که برای تقلب استفاده کرده است. این گیرنده در گوش دانش‌آموز جابجا شده و صدای سوت به همان دلیل بوده است.

یکی از مسؤولان آموزش و پرورش گفت: حال این دانش‌آموز خوب است و مشکل شنوایی ندارد اما نمره این دانش‌آموز به دلیل تقلب صفر شد!

کد خبر 683996
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 95
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • بهلول IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    103 7
    اون زمان مدرسه میرفتیم بچه ها میخوندن تقلب توانگر کند مرد را..... 😅
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      39 55
      من این مدل هندزفری رو 30 سال پیش ساختم به به واکمن وصل میکردم درسای حفظی رو تقلب میکردم
  • j IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    عجبه ها این چطور تقلبی هستش دیگه، بخاطر چی دارید سلامتیتون را به خطر میندازید
  • احمدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    تاثیر قطعی معدل با این شرایط عدالت نیست
    • صبا IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      نه اینکه کنکور خیلی عدالت رعایت میشه....
  • رضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    معدل نباید تاثیر قطعی داشته باشه، چون عدالت رعایت نمیشه و تقلب در امتحانات زیاده
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    کار اینا اشتباه درس ولی خداوکیلی یه لحظه خودتونو بزارید جای دانش اموزی که مجازی درس خونده اونوقت حضوری میخاد امتحان بده اون وقت قضاوت کنید
  • جمشیدپورمیرزایی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    وفتی تقلب درآموزش وپرورش شیوع پیداکنددیگربایدفاتحه اون مملکت روخوند حیف اون پولهاکه این چنددهه تواموزش وپردش هزینه شد ماداریم بدجوری شکست میخوریم نتیجه این تقلبها=اختلاس وسرقت ودزدی توجامعه
    • •ریدل• IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      منم الان ۱۳ سالمه تقلب نکردم تا حالا ولی باید بهمون حق بدین درسته تقلب اشتباهه ولی این نامردیه ک چند سال به صورت مجازی با نت و برنامه ی شاد داغونشون بزور درس خوندیم و حالا باید حضوری و خیلی سخت گیرانه امتحان بدیم اصن کلا فک نکنم عدالت اینجا معنایی داشته باشه و تازه تو این سن داریم ب فنا میریم حالا چ برسه ایندمون😐💔مدرسه تا پایه چهارم مفید بود از اون موقه به بعد درس های مزخرف و بدردنخور ب کنار افسردگی و استرس شدید هم دو دستی تقدیممون کرد🙃 مجبورم تو این وضع داغون درسامو بخونم تا بتونم مهاجرت کنم. بعدا با این همه مشکل شما بیایید بگید دهه ۵۰/۶۰ نسل سوختن؛ حاجی نسل ما سوخته ک هیچ داره ته دیگ میگیره
    • مبینا IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      77 7
      آقای محترم من کلاس نهم هستم امروز آخرین امتحانم بود من سه سال مجازی درس خوندم سه سال اصلی رو به طور بدردنخوری خوندم ولی باز معدلم بدون تقلب بالا بود شما میگی تقلب بده باش بده..ولی شما جای ما باشی یه سال اصلی رو مجازی بخونی و هیچی نفهمیده باشی بعد باز مدرسه هر چی فحش هست رو معاون بهت بده...آقای محترم جدا از درس ما سه سال از بهترین و شادترین عمرمون رو تو خونه و بدون هیچ تفریحی گذروندیم پس ما نسل خاکستر شده ایم نه نسل سوخته
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    دوسال مجازی بچه ها رو بدبخت کرد خب بیچاره حق داشته تقلب کنه
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      16 35
      میشه بگی چرا هیچی از درسا تو این دو سال نفهمیدی ؟ خواب بودی؟ کم کاری و‌تنبلی خودتونو گردن مجازی بودن کلاسها نندازین کسی بخواد چیزی یاد بگیره تا تهش میره
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    بعد دوسال مجازی بچه ها را کشاندید مدرسه نباید بهشون سخت می‌گرفتید که این کارها را بکنن آموزش و پرورش روش درستی نداره برای امتحانات بچه ها و نمره دادن
  • FR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    بچه های الان راحتن موبایل هست راحت تقلب می کنن ولی ماببین دوران دهه ۶۰چی می کشیدیم من خودم انقدردرس می خوندم که حتاشباهم نمی خوابیدم ولی معلمای ازخدانشناسمون دریغ ازیه راهنمایی گوچیک ولی بازهم ای کاش به اون دوران برمی گشتم بادش بخیر
  • Mir IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    خدا رو شکر گوشش آسیب ندیده . امتحان رو بعدا هم می‌تونه جبران کنه. ماهایی که همیشه خرداد قبول می‌شدیم و دانشگاه هم رفتیم و تموم شد به کجا رسیدیم. کاش حداقل یه سال دیرتر میرفتم مدرسه یه سال کمتر غصه بیکاری داشتم.
    • Girl 🚬 IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      50 23
      شما زیادی به فکر جامعه قبلی خودتون بودی عزیزم! بقول خودتون دوران خودتون دردسرهای خودش داشت هیچکس نمیتونه قضاوت کنه چون جای ما دانش اموز های امروزی نیستید که بفهمید انگار اموزش پرورش سرجنگ داشت با ما که سوالهایی طرح کردند انقدر سخت که جواب دادن به انها نه تنها مشکل بود بلکه بنده از شدت استرس راهی بیمارستان شدم(= حالا بیاید بگید دوران شما خیلی خوبه و اموزش پرورش کار درستی میکنه و امکانات دارین و عدالت هم برقرارو....
  • السا IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    88 24
    ب چه راههایی متوسل نمیشن واسه فرار از درس
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    نظام آموزشی ما در ایران از ریشه خرابه وگرنه چرا بچه ها باید تقلب کنن
  • علی IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    این کارا رو هم انجام بدن دانشگاه هم برن فقط عمرشون رو تلف کردن من خودم رفتم دانشگاه تا مدرک کارشناسی ارشد هم ادامه تحصیل دادم ولی چه فایده از تحصیلاتم هیچ استفاده ای نتونستم بکنم ولی دوستانم که همون موقع وارد بازار کار شدن الان حال و روزشون از من خیلی بهتره واقعا تا روند کار در ایران اینجوری باشه تحصیلات به درد نمیخوره
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    96 20
    به نظرمن تقلب کارخودآموزش وپرورشه وداره جوابارومیفروشه اینکه خیلی واضحه
  • دانشجو IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    96 32
    بخون خب مجبوری مگه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    34 43
    اخرش میخوان مدرک لیسانس وقوق لیسانس بگیرن کاری هم بااین مدارک گیرشون نیادهمون بهترکه تقلب کنن
  • آتنا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    53 10
    یادم میاد با چه مکافاتی هفده سال پیش دیپلم گرفتم که به هیچ دردمم نخورد.حالا یه عده با تقلب میخوان چیزی رو داشته باشن که به هیچ دردشونم نمیخوره.
  • احمد NL ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    55 22
    بعنوان یک معلم پیش کسوتواز سر دلسوزی نظر خود را بیان کنم عدهای سود جو وفرصت طلب چون کنکور سالم ترین آزمونی است که در این کشور برگزار می‌شود چرا سود جوی و خیانت را مخصوصا از طریق صاحبان مدارس نمره فروشی بسته است وعده‌ای. خیانت کار که دست اندر. کار هم هستند در کمال بی وجدانی در مسیر ازبین بردن کنکور و کوتاه کردن دست فقرا از دانشگاه ها قدم برمی‌دارند خدا رسواشان کند اول مدارس نمره فروشی راه انداختند و حالا می‌خواهند با حذف کنکور دست فقرا را برای همیشه از دانشگاه ها کوتاه کنند
    • عرفان IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
      80 10
      آخه تو معلمی؟؟ تو یه بند کوتاه بدون اشتباه نمی‌تونی بنویسی اونوقت تو معلمی؟؟ والا بخدا بیچاره شدم تا متن کامنتت رو خوندم... آموزش پرورشی که تو معلمش باشی وضعش معلومه دیگه. تمام دانش‌آموزها و دانشجوها و اساتید هم که کنکور رو دکان کلاس‌های کنکور می‌دونن اشتباه می‌کنن حتماً. پس خوب شد فهمیدیم دلیل جدیدی که واسه حذف نشدن کنکور میارن اون عده‌ای که ازش کسب درآمد می‌کنن، اینه که فقرا هم بتونن برن دانشگاه 😑 من چی بگم دیگه آخه، هرکی متنت رو بخونه می‌فهمه سمت کی و سمت چی هستی تو... یه متن نوشتی به زور می‌شه حتی خوندش!
    • کرامت IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      19 3
      با سلام بنده بعید میدونم شما معلم باشید چون اغلاطی که بکار بردید کاملا عمدی است حالا به چه منظوری اینکار را کردید نمیدانم امیدوارم یک نفر میگیری کند
  • مجید IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    22 17
    حالا کنکور را جمع کنید تا متقلبین راحتتر به دانشگاه راه پیدا کنند
  • ژیلا IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    31 39
    اصلانم بهانه نیارین من دخترم در نهایی با معدل ۱۹۰۵ قبول شد مجازی ود کلاسهم شرکت نکردن معلم خصوصی هم نداشتن کنکور هم قبول شدند مهندسی مکانیک در خوارزمی بچه اگر درس خون باشه این حرفها را نداره
    • Bahar US ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      3 1
      بچه شما مجازی درس خوند ؟؟ میدونید مجازی درس خوندن چقدر سخته ؟؟ من خودم نهمم . از یکی از دوستام که باسوادترین و خرخون ترین بچه هامون بود پرسیدم که کلاسای مجازی چجوری بودی ، اونم بهم گفت که نمیتونسته درست یاد بگیره . ما سه سال اصلی که نمرمون مهمه و همینطور سه سالی که همه میگن باید خوش باشیم رو با استرس گذروندیم و این کلاسای مجازی و دور بودن از دوستامون ، خیلی روی روحیمون اثر گذاشت.
  • ؟؟؟؟؟ IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    35 39
    من خودم ۱۳ ساله ام من خدارو شکر همه امتحانات ام را خوب دادم ولی بعضی از دانش آموزان هرچی هم درس می‌خوندن ولی نمره بالا نمی تونستن کسب کنن سر امتحان ریاضی که ۲۳ خرداد برگزار شد به غیر از خودم که ریاضی از همه بهتر است هیشکی ریاضی اش خوب نیست و میز پشت سری من مدام داشتن تقلب می کردن و چون رفیق خودم هم بود برگه خودم گذاشتم کنار تا بتون تقلب کنه ولی در کل 9 ماه از سال حدوداً 4 ماه حضوری رفتیم و بقیه آنلاین بود و هیچی متوجه نمی شدیم و معلم ها هم خیلی امتحانات سخت گرفتن الان ما نسل سوخته هستیم نه دهه 50/60 و الان فقط تا کلاس 4 درس ها مفید بوده وگرنه از کلاس 4 به بعد همه درس ها مزخرف بوده و به غیر از استرس و افسردگی هیچ چیز دیگر نداشته و الان ما نسل سوخته هستیم 😢
    • نیما شریفی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      24 5
      کلا دروس مجازی روی جمله بندیت تاثیر بسزایی داشته😀😆
    • یارو IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 2
      خب چیکار کنیم الان؟افرین به تو و دخترت
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    43 10
    لطفا آنقدر سخت نگیرید که دانش آموز مجبور به تقلب گردد
  • ب ت چ IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    29 5
    اقا ما لجندا نیازی به تقلب امروزی نداریم به صورت دستی و به بهترین حالت تقلب میکنیم چجوری که معلم حتا تو خوابم نمیتونه ما رو بگیره
  • م IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    27 2
    منم با نظر بچه‌ها موافقم منم مادر دوتا بچه محصل هستم وقتی میبینم معلم خوب درس نمیده اما در امتحان سوالاتی رو میاره که اصلا اصولی درس داده نشده و بچه ها کلا در استرس و تنش هستن این آسیبی که به دانش آموزان وارد میشه خدا رو خوش نمیادچه توقعی از بچه‌ها باید داشت وقتی نظام آموزشیمون از اول مشکل داره اونوقت چ توقعی از این طفل معوصوما باید داشت پدرمون در اومده از بس پول معلم خصوصی دادیم پس لطف کنید بچه‌ها رو قضاوت نکنید. باید نظام آموزشی رو زیر سوال برد اگر درست درس بدن ،بچه‌ها رو به همچین چیزی نمیارن
    • ک IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 1
      میشه به منم یاد بدی 😢😢😢😢😢😢😢
  • حسن IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    16 3
    نمی فهمم چطور توقع دارید بعد از اینکه دوسال مجازی درس خوندیم بدون تقلب امتحان حضوری بدیم تا اگ ب ی جایی می‌رسیدیم خوب بو د مشکل اینه ب هیچ جا نمیرسیم
  • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    13 2
    جلوی خیلی اختلاس گرفته شد آفرین به شما آموزش و پرورشی ها
  • حسنی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    15 2
    امنیت آزمون های نهایی صفر بود , به عنوان دانش آموزی که نهایی تجربی داشتم به عینه تقلب های بسیار دیدم و این تبعیضه
  • ٱ. خ IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    13 1
    قبول بشه که چی بشه، تو کشور این هوا فوق بیکار هست، گرونی هم روش،
  • ٱ. خ IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    13 2
    حالا بعضی پزشک ها از هیچی سر درنمیارن، سرچشمه ش یا 1. تقلبیه یا 2.........!!!!!! هرکی جواب 2 را بده 20 بهش میدم بدون تقلب.
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    8 1
    قابل توجه مسئولینی که میخوان تاثیر قطعی کنن معدل رو برای کنکور...نکنین اینکار رو
  • رضا خوزستان IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    9 2
    بچه من پایه دوازدهم هست.این چندسال که آموزش مجازی بود خیلی ضربه خوردهم از نظر روحی و هم آموزشی.برا امتحانات نهایی کلاس خصوصی رفت بوده که شب امتحان تاصبح خونده ولی با این وجود بخاطر همین بحث معدل چهار تا از امتحاناتشو نداد گذاشت شهریور
  • A US ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    7 5
    کاکام اونی که بلد باشه تقلب کنه تقلبش رو میکنه حالا شما خودتونو جر بدین 🤣
  • raha fathi IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    13 2
    اخر عاقبت تقلب همینه
  • Fateme IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    20 7
    به قول معلممون اگه در طول ترم میخوند کارش به اینجا نمیکشید(خواهشا نگید درک نمیکنی و فلان خودم هم امسال دوازدهم بودم و میفهمم مجازی درس خوندن چجوریه و اینا ولی این فرد وقتی همچین کاری رو میکنه یعنی هم هوش داشته هم امکانات هم زمان پس میتونست تصمیم بهتری بگیره یا اصلا به نظرم میتونست ترک تحصیل کنه ولی نمی ارزه بخاطر یه امتحان خودتو فدا کنی) کامنتا رو که خوندم دیدم یه عده نوشتن با درس خوندن به هیچ جا نمی رسید و فلان دوست گل من تو درست میگی ولی نه کامل ؛ کاملش اینه که بگی باید جَنمش رو داشته باشی چه حالا درس خونده باشی چه نه و اینکه نمیشه واسه همه نسخه یکسان پیچید اینکه تو نرسیدی قرار نمیشه بقیه هم نرسن 🤜🗿امیدوارم این دانش آموز هم هر جا که هست موفق باشه🤞❤ همینطور تویی که داری این کامنت رو میخونی♡
  • اکبر IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    10 5
    شما بلایی که مسولین آموزش عالی سر داوطلبان کنکور 1400 آوردن را متوجه نشدید تمامی سوالات تا 80% خارج از کتاب درسی بود فقط داوطلبانی که آرامش داشتن و اعتماد بنفس و مخصوصا دوره های کنکور سخت رفته بودن و واقعا خوانده بودن توانستن رده های س و چهاررقمی باشند خدا کند امسال همچین بلایی سر شما نیاورند من سال گذشته جلوی حوزه منتظر برادرم بودم دیدم که بعد از سوالات عمومی داوطلبان شروع به بیرون آمدن کردن و بعضی ها از فرط عصبانیت گریه میکردن و بهم ریخته بودن و هم میگفتن اطلا اینها را نخونده بودیم خلاصه اعتماد به نفس صبر و حوصله و خواند پاورقی ها و خارج از کتاب مطالعه و تا روز کنکور روزانه دو تا سه تا کنکور برای خودت اجرا کردن خیلی خوبه تمامی مشاوران برادرم میگفتن ایشون تک رقمی نه ولی دو رقمی زیر پنجاه رو شاخشه بخدا یکسال تمام روزی حداقل 12 ساعت میخورند معدل سال چهارم شد 19.86 ولی بخاطر سختی های که گفتم شد 2700 ولی خداییش خوب تعیین رشته کرد و دانشگاه علم و صنعت تهران رشته مواد قبول شد
  • ستایش IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    4 0
    حالا انگار درس بخونن بااین مشقت و سلامتی خودشون رو بخطر بندازن فرش قرمز کار جلوشون پهنه
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      چی میگی چه سالی سوالات کنکور خارج از کتاب طرح شده که امسالم بشه
  • mohammadmt IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    3 0
    من تقلب رو توی دهنم قایم میکردم امتحانا چند‌ روز‌ پیش
  • 😐 IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 0
    کامنت ها چقدر برگ ریزونه😐🍃
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    این نوع اعمال اساسا تو کشوری که نه نظام اموزشی داره ونه هیچ چیز دیگه ایرادی نداره!!!!
  • سحر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    تقلب بده کسی که بخواد تا تهش میره من چرتکه میرم زبان میرم ولب تا حالا تقلب نکردم و نمره هام هم خیلی بالا بوده