مقر تروریست‌های سنتکام از برگزاری رزمایش بزرگ ناوگان پنجم دریایی آمریکا با نیروهای اماراتی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

ناوهای نیروی دریایی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، نیروهای دریایی امارات متحده عربی و ایالات متحده یک رزمایش دریایی ۱۰ روزه را از روز دوشنبه در خلیج فارس آغاز کردند.

به گزارش وبگاه «سنتکام» (تروریست‌های آمریکایی حاضر در منطقه) در این رزمایش که «مدافع آهنین» نام دارد، نیروهای اماراتی و آمریکایی بر عملیات امنیتی دریایی، اقدامات مقابله با مین‌های  و دفاع از بنادر تمرکز می‌کنند.

مقر تروریست‌های سنتکام اعلام کرده است که امارات متحده عربی یک شریک راهبردی دیرینه برای آمریکاست و این رزمایش‌ها فرصتی عالی برای تعمیق روابط دوجانبه و آموزش با شرکای بسیار توانمند است.

مقر تروریست‌های سنتکام در بیانیه خود اعلام کرد: «وقتی  باهم کار می‌کنیم قوی‌ترهستیم.»

قرار است بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی از نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده در این رزمایش شرکت کنند. ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده «یواس‌اس مومسن»، «یواس‌اس لویس» و دیگر کشتی‌های جنگی این کشور در این رزمایش ۱۰ روزه شرکت کنند.

مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا وابسته به تروریست‌های سنتکام در شهر«منامه» در بحرین است. امارات متحده روابط گرم نظامی با آمریکا دارد و هرساله میزبان نظامیان این کشور برای برگزاری رزمایش است. 

ایران نیز اخیرا رزمایشی را با نام «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع و با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» در شمال اقیانوس هند برگزار کرد.

در این رزمایش کشتیهای ناوگان دریایی اقیانوسیه نیروی دریایی روسیه از جمله ناو شکن موشکی «واریاژ»، قایق‌های جنگی «ادمیرال تریبوتس» و نفتکش «بوریس بوتوما» مشارکت داشتند. نیروی دریایی چین نیز با ناوشکن موشک انداز «ارومچی» و کشتی لجستیکی «تایهو» در این رزمایش حاضر بودند.

«علی علیزاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قبل از برگزاری این رزمایش اظهار داشته بود: «امروز جبهه‌ای به عنوان جبهه مقاومت نه تنها تشکیل شده بلکه روز به روز در حال قدرتمند شدن است که تمام راهبرد آن این است که آمریکا را از غرب آسیا اخراج کند.»

کد خبر 683686
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 27
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • رضا IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    عوامل تمام جنگها در جهان تروریست های آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی است
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      43 78
      بی ناموس و بی هویت ، غربگدای آلبانی تبار ، رقاصه ی فراری اون طرف آبی همچون مسیح علی‌نژاد ، چرا برای حرف حق ، دیس لایک میکنی؟؟!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      38 39
      آفرین که گُل گفتی.
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    26 38
    دارند زهره چشم میگیرن که به برجام برگردیم
  • محمد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    42 22
    امارات و مدافع آهنين ؟؟؟ اين كشورهاي شيخ نشين و عربي در مانورها فقط وظيفه تهيه تداركات و بخش مالي اونو به عهده دارن حتي نيرو و سرباز را هم اجير ميكنن و با پول ميخرن وگرنه نيروهاي خودشون تشريفاتي و نمايشي هستن
  • علی اصغر IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    48 40
    سلام به رزمندگان اسلام و قران بادکنک روی اب خودش چیه رزمایشش چی باشه اخه مرگ بر امریکای جنایتکار
  • بابا IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    48 37
    این نمایش ها دیگه قدیمی شده یه شکل دیگه بازی کنید اینجا ایرانه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    49 53
    چه فایده تجهیزات و نیرو دارند اما ایمان شجاعت جنگیدن را ندارند
  • کارشناس سیاسی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    34 56
    درست است نباید دشمن را دستکم گرفت اما در صورت درگیری ناوهای آمریکایی دیگر به آمریکا برنخواهند گشت هر عملیاتی هزینه دارد آنها روی دریا و با مهمات محدود و ما در خشکی و مهمات گسترده تاب مقاوت ندارند وقتی یکباره هزاران موشک بطرف این ناوها شلیک میشود آنها قادر هستند صد فروند الی 200 فروند را دفع کنند بقیه را چکار میکنند؟ بنابراین تناسب واضحی است که عملا زمینگیر میشوند.
  • FR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    31 40
    زمان بزن درو تمام شده این ایران ایران زمان جنگ نیست
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    56 17
    آره راست میگین آمریکا که زیر دریایی هسته ای که نداره ولی ما داریم دست از پا خطا کنه یک بمب هسته ای می‌زنیم وسط نیویورک خخخخ
  • ارش IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    35 16
    اینجا مگه بازبینی ندار؟هیچکس حق فحاشی نداره لطفا این قانون رو اعمال کرده و استثنا قائل نشید
  • امیر علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    16 5
    اصلا آنها در دریای عرب مانور میدانند به خلیج فارس ربطی ندارره ولی ناوهای آمریکام دربنادر اماراتیها پهلو گرفته بودند که الجزیزه ام گزارش میکرد خلیج عرب کجاو خلیج همیشه فارس کجا
  • عرش 1 IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    2 6
    آمریکا در حال فروپاشی است، جنگهای داخلی و فرار مقامات آمریکایی از آمریکا......
  • انسان IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    5 8
    بنازم سپاه پاسداران،تاسپاه وارتش ورزمندگان جان برکف وملت ایران که منتظریک اشاره رهبرهستندآمریکا،امارات وانگلیس هیچ غلطی نمیتوانندبکننداین ملت به قول سرداردلهاملت شهادت است،ملت امام حسین است.
  • طاها IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 2
    اینهالانه شیطان است توخالی اینایهنا هیچ توکلی ندارن نیروی دریای ما قدرتمند به لطف خدا وکمک خدا به این تروسیت هاپیروزخواهندشود..