یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اظهارات اخیر نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با ایران و اجرای دکترین «اختاپوس» از سوی این رژیم در مورد کشورمان اظهار کرد: اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و راهبرد در نظر گرفته شده از سوی این کشور راهبرد «تهدید محور» است و آن‌ها عملا یک کشوری که عضو سازمان ملل متحد است را تهدید کرده‌اند.

ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، حسین آجرلو با بیان اینکه تهدیدآفرینی رژیم صهیونیستی علیه کشورهای غرب آسیا چیز جدیدی نیست و بارها مشاهده کرده‌ایم که رژیم صهیونیستی با راهبردهای مختلف کشورهای منطقه را تهدید کرده‌ است، ادامه داد: این رژیم زمانی که قدرت داشت اقدام به توسعه‌طلبی ارضی می‌کرد و اکنون که در موضع ضعف قرار دارد راهبرد جنگ کثیف، انجام ترور و انجام اقدامات خرابکارانه را در پیش گرفته است و این موضوع  است که در تاریخ حیات رژیم صهیونیستی بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اظهارات بنت در مورد ایران مبنی بر اینکه ما رأس اختاپوس را هدف قرار می‌دهیم امر جدیدی نیست، افزود: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی تهدیدهای متفاوتی در پیرامون خود حس کرده در مقطعی سیاست اصلی‌اش برخورد با گروه‌های مقاومت و مقابله و تضعیف آن‌ها بود. چند سال پیش که بنت در کابینه بنیامین نتانیاهو بود این راهبرد را مطرح کرد که ما باید سر خود اختاپوس را هدف قرار بدهیم و بر این موضوع تأکید داشت که به جای برخورد با سرشاخه‌های ایران باید به خود ایران ضربه بزنیم. این مسئله بعضا به عنوان تئوری «مرگ با هزاران چاقو» نیز مطرح شده است  با این عنوان که به ایران باید ضربات متعددی وارد کنیم که تضعیف شود.

آجرلو با اشاره به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در ایران طی این سال‌ها از جمله ترور دانشمندان هسته‌ای کشور افزود: بنابراین با توجه به این مسئله باید گفت راهبرد هدف قرار دادن سر اختاپوس راهبرد جدیدی نیست و ایران با این تهدید سال‌هاست آشناست و با آن برخورد کرده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با توجه به فضای مذاکرات، صهیونیست‌ها به شدت فعال شده‌اند که مذاکرات را مختل کنند، افزود: آن‌ها به دنبال ایجاد اجماع علیه ایران هستند و اینکه پرونده ایران را بار دیگر به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند و صحبت‌های هر روزه مقامات رژیم صهیونیستی در مورد ایران و اظهارات بنت همگی در همین راستا است و همه آن ها تلاش دارند که به نوعی ایران را به عنوان تهدید در منطقه جلوه دهند و یک اجماع علیه ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل  غرب آسیا با بیان اینکه صحبت‌های بنت در مورد ایران براساس راهبرد «تهدید محور» مطرح شده است، افزود: این رژیم عملا یک کشور عضو سازمان ملل را به صورت مستقیم تهدید کرده که به آن به وسیله راهکارهای مختلف ضرباتی می‌زند و این استراتژی را به صراحت اعلام کرده است. بنابراین این اظهارات یک تهدید عینی است که از نظر حقوق بین‌الملل قابل پیگیری است ولی متأسفانه ما در این زمینه شاهد استانداردهای دوگانه در عرصه بین المللی هستیم.

وی با بیان اینکه این تهدیدها و اظهارات ایجاب می‌کند که ما هوشیار باشیم و با اقدامات متقابل و افزایش قدرت بازدارندگی جلوی این تهدیدات را بگیریم، افزود: مقامات رژیم صهیونیستی برخلاف اینکه همیشه به صورت مبهم در این گونه موارد موضع‌گیری می‌کنند به صورت رسمی صحبت کرده‌اند و به نوعی یک اعلام جنگ رسمی است. در واقع آن‌ها تهدید کرده‌اند که زیست و حیات یک کشور را تهدید می‌کنند و ما باید ضمن افزایش قدرت بازدارندگی و انجام اقدامات متقابل در نهادهای بین‌المللی نیز به خاطر این اظهارات و اقدامات از رژیم صهیونیستی شکایت کنیم و روندهای حقوقی لازم را طی کنیم و از دیگر سو از طریق رایزنی و مشورت با متحدین خود روندهایی را اتخاذ کنیم که مانع از انجام این گونه اقدامات خرابکارانه توسط رژیم صهیونیستی در سطح منطقه و بین‌الملل شود .

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه بیان این گونه اظهارات تهدیدآمیز از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نشان دهنده قدرت بازدارندگی مقاومت و  ایران است،‌ افزود: رژیم صهیونیستی با استیصال جدی روبرو است، با تهدیدهای بالقوه در عرصه داخل و خارج مواجه است و همین موضوع باعث شده که به انجام اقدامات ماجراجویانه متوسل شود و خود آن‌ها می‌دانند که اگر اقدامی انجام دهند ضربات مهلکی از سوی جریان مقاومت و ایران دریافت می‌کنند.

کد خبر 683176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 78
  • حسین IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    93 26
    با این جور خبرا اینقدر به مردم استرس ندین. همش جنگ جنگ.....
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      45 43
      نترس. اسرائیل ازاین غلطها زیادمیکنه. اون هیچ وقت مثل یک مرد نمیتونه جلوی ایران بایسته چون اربابش امریکا ازایران زیاد سیلی خورده
  • بهلول IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    54 59
    دشمن را باید با پنبه سر برید؟ نه باشمشیر
  • مصطفی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    80 68
    ما برحقیم ، از هیچ چیز واهمه نداریم ، صهیونیست هم نابود خواهد شد و به فضل خدا هیچ غلطی هم نمی تواند بکند . ان شالله
    • محمد شریفی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      39 45
      درود برشما اسرائیل به زودی محو و از کره خاکی جمع خواهد شد این اتفاق خواهد افتاد به امام زمان قسم چون خواب دیدم
  • حرف CA ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    61 16
    ضربه شستی به نشانه قدرت ، اگر زورش را دارید و اگر ندارید پس صدای جنگ برای چیست؟
  • مانا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    85 33
    رجز خوانی و میزنیم و میکشیم و نابود میکنیم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند دنیا دنیای تعامل است نه تقابل!
    • ایرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      41 39
      اول ببین کی رجز خوانی کرده؟ دوم اینکه بفهم بنت صهیونیست چه گفته؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      6 13
      تعاملتونو با ظریف دیدیم همه چیو دادیم برا هیچ
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    44 69
    این آشغال اسرائیل را ول کنید سریع از بمب اتمی رونمایی کنید در ضمن آمریکا مستعمره اسرائیل است و اختیاری از خود ندارد و پول کشور ایران را پرداخت نمیکنه پرونده برجام را ببندید بغیر از فساد هیچ نفعی برای کشور نداره و سم است.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    28 40
    بیار آنچه داری ز مردی و زور که دشمن به پای خود آمد به گور
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    64 5
    باید قبول کرد و انصاف دعایت کرد اسراییل و تیم امنیت اسراییل تا الان خیلی تلاش کردند و ما فقط داریم نگاه میکنیم ضربه سختیی به ما میزنند و ما ترور هاشونو تا الان نتونستین خنثی بکنیم
    • علیرضا IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 9
      جناب محترم... خواهشا اینقدر سطحی نگرانه نظر ندید.ما کاری نکردیم؟؟!! عزیزم پس این مقامات امنیتی بلند پایه اسرائیل که گاهی با حملات پهبادیدر عراق و اربیل و سوریه و حتی آذربایجان میزنیم چی هستش؟! اسرائیل فقط قدرت رسانه ای داره که متاسفانه روی ذهنیت شما هم تاثیر منفی داشته... و فکر میکنید ما همینجوری نشستیم و اونا هم دارن میزنن... لطفا با دقت بیشتر تحقیق کنید.خصوصا از منابع معتبر... نه شبکه های منحوس منوتو و سعودی نشنال که هیچوقت ذلالت اسرائیل رو به زبان نمیارن.
  • احمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    29 27
    ای وای ترسیدیم
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    32 26
    سگی که ترسیده زیاد واق واق میکنه
  • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    33 25
    یه زمانی آرزو داشتن حزب الله رو نابود کنند نشد شکست خوردن بعد گفتن غزه رو از بین میبرند اونم شکست خوردند الان در کرانه باختری هم دارند شکست میخورند اونوقت اومدن سراغ سر اختاپوس!! شما از دم شیر شکست خوردین اومدین سراغ سر شیر واقعا احمق هستید .
  • مهدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    19 20
    سلام ما باید سر اختاپوس را نابود کنیم که خود اسرائیل است و انشاالله نابود خواهد شد ،پس تا می توانید قوی شوید و به دانش بنیان هاتوجه کنید و مفسدین هر که می‌خواهد باشد باید برخورد شود و بوسیله دانش است که این ستمگر (اسرائیل )هر روز به جایی حمله می‌کند ما باید روی شرکت های دانش بنیان تمرکز کنیم .
  • کربلایی هوشمندی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    20 34
    اسراییل بری نابودی خودش خیلی عجله داره،،بیا که ما هم دنبال بهونه ایم،،تنها قوم لر برای نابودی اسراییل کافیه،اسراییل و بسپارید دست قوم لر،،قبر همشونو میکنیم زنده به گورشون میکنیم،
  • مسعود IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    24 30
    سردار سلامی بسم الله برو جلو ما هم خواهیم آمد ضربه و شصت ایران را نشون بدهیم
    • امیر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      11 19
      ما مشهدیها هم اماده باش هستیم ما اومدیم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    44 12
    آفتابه لگن7دست شاماناهارهیچی،بااین حرفا شکم مردم سیرنمشه،آره جونم.
  • amir US ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    26 10
    اختاپوس. چه نام برازنده ای
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    20 17
    کاری نکنیدکه ایران عوض هزارچاقو با یک ضربه کارتون رو یکسره کنه
    • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      21 8
      فکر نون باشید که خبزه آبه
  • علیرضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 10
    با ایرانی شوخی نکن سر شوخی باز نکن خخخخخخخخخ
  • مسلم IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 20
    حرف زدن که فایده نداره قشنگ 50تا موشک بزنید به اسرائیل صافش کنید بره
  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 4
    بر هرحال ایران باید اماده باشه صد درصد هسته ای عمل میکنه اسرائیل،راهی دیگه نداره ب جز هسته ای ،میدونه یکی بزنه کمش ۵۰تا میخوره
  • سهیل IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 5
    صهیونیستا حمایت اروپائیها و بلاخص آمریکائیها رو دارن و تا الان تاریخ نشون داده که این جانیان وحشی هر غلطی بکنن و هر جنایتی رو مرتکب بشن ، غربیها از اونا حمایت میکنن . با این وصف اگه درگیری مستقیم بین ایران و صهیونیستها اتفاق بیافته ، اونا پشتشون به جنگنده های رادارگریز و درنهایت به بمبهای هسته ای گرمه ، خب حالا ایران چی داره موشک . به نظر میاد داشتن بمب هسته ای خالی از لطف نخواهد بود.
  • مهیار GB ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 4
    حقیقت تلخ اینه که ما در زمینهٔ اطلاعاتی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و نتونستیم تا اینجا از نفوذ اطلاعاتی و حملات تروریستی دشمن جلوگیری کنیم، و چون پاسخ درخوری هم تاحال نداده ایم دشمن جرأت و اعتماد به نفس بیشتری گرفته. ما باید همونقدر که داریم در علوم هسته ای و غیره پیشرفت میکنیم به موازات اون یا بیشتر در زمینه های اطلاعاتی هم باید خودمون رو بروز کنیم چون بسیار واضحه که در این زمینه بسیار عقبیم.
  • ندا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 6
    غلط زیادی میکنن لبخند بسه دیگه.مردم از مسئولین انتظار اقدام و واکنش متقابل علیه حرومزاده های صهیونیست رو دارند پس زودتر اقدامی کنید
  • ا IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 15
    یادتونه در تشییع پیکر سردار سلیمانی همه بی اختیار گریان بودند،یکی گفت چه بسا آقا امام زمان(عج) نظر دارد مجددا همان حالت در سرود سلام فرمانده تکرار شد و خیلی ها با چشم گریان این سرود را می خواندند و ببینید چطور جهانی شده و همه نوجوانها و جوانها حتی در خارج کشور نام رهبر عزیزمان را میبرند، جایی که آقا امام زمان (عج) نظر داشته باشد دشمن چه غلطی میتواند بکند،فقط یادتان باشه به فرمایش رهبر عزیزمان توجه کنیم و غربگرا نباشیم که از همه بدتر رواج سگ بازی است که دین و دنیای ما را هدف خاموش گرفته است
  • عدالت IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 6
    به نظرم این جر ثومه فساد در درون بر اساس گفته هاشون داره میپاشه بنابرین کسی که داره غرق میشه برای نجات خودش دست به هر کاری میزنه پس ماهم بایستی آماده باشیم که هستیم انشاءالله مرگ رژیم سفاک صهیونیستی دور از دسترس نیست الهی امین
  • فدایی سید علی US ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 2
    با فرمان امام زمان سید علی خامنه ای با بمب اتم به جنگ اسرائیل خواهیم رفت نفتالی رو با یک بمب اتم از صفحه روزگار محو خواهیم کرد