همشهری آنلاین: حکم مرگ الوآنا انگلارو (Eluana Englaro)، بیماری که 17 سال است پس از حادثه رانندگی در کما فرو رفته و دیگر به هوش نمی‌آید، صادر شد.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، این تصمیمی بود که دادگاه استیناف در رم اتخاذ کرد. قاضی دادگاه درخواست استیناف دادستان میلان را در خصوص حکم صادر شده در ماه ژوئیه رد کرد که خواستار خاموشی دستگاه‌های تامین نیازهای اولیه برای این زن 35 ساله شده بود.

بر اساس این حکم، دادستان میلان صلاحیت ندارد علیه حکمی اقامه دعوی کند که به بپه انگلارو (Beppe Englaro)، پدر الوآنا حق خاموش کردن دستگاه‌های تامین‌کننده حیات دخترش را می‌دهد. دادستان فقط می‌تواند در جهت تامین منافع عمومی وارد عمل شود، در پرونده الوآنا مساله، موضوعی خصوصی است.

بدین ترتیب نبرد حدود یک دهه‌ای بپه انگلارو برای دریافت حق مرگ دخترش به پایان رسید، این پرونده موجب بحث‌های سنگین در ایتالیا شده بود. انگلارو از سال 1999 تلاش داشت به این حق دست یابد. در ماه ژوئیه وی توانست این حق را استیفا کند.

واتیکان اندکی پیش از این درباره پایان دادن به حیات الوآنا هشدار داده بود. کاردینال خاویر لوزانو باراگان (Javier Lozano Barragan)، رییس شورای پاپی در امور سلامت گفت کارکنان پزشکی حق قطع غذا دادن و مایعات به بیمار را ندارد و این اقدام، همانند قتل خواهد بود

کد خبر 68277

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز